איך להירגע: 40 דרכים להורדת הלחץ ואיזון נפשי

“הגדר שקט נפשי כמטרה הגבוהה ביותר שלך, דאג לארגן את כל החיים שלך סביב זה.”
ציטוט מאת בריאן טרייסי

המדריך המלא Lifehacks


הייתה תקופה שחשבתי ששקט נפשי הוא יעד, פחות או יותר באותה הדרך בה דמיינתי את עצמי נוגע באושר או הצלחה. זה נראה כמו משהו שאני צריך לרדוף אחריו או למצוא בתוך עצמי, בהחלט לא משהו שאוכל לחוות מבלי לשנות את חיי באופן דרמטי. עם הזמן הבנתי, שכל מה שהייתי צריך זה לעבוד פחות, להירגע יותר ובאופן כללי “לשפץ” את כל מערכות היחסים בחיי כדי להיות האדם הרגוע שכל כך ייחלתי להיות. למרות הערכת הנקודה הסופית – רוגע, ראיתי בכך גם משהו פסיבי, אחרי הכול, עבודה ועיסוקים הם הסיבה לכך שהייתי כל כך לחוץ. מאז הבנתי ששלום עצמי הוא הדרך להורדת הלחץ הנפשי ומציאת איזון נפשי, הוא תמיד זמין, בכל מצב קיים, אך זה דורש מאמץ. המאמץ הזה דורש מאיתנו לבחור להיות עדינים, במטרה לשמור על עצמנו רגועים. “איך להירגע” הפך ממצב בלתי אפשרי למצב סטטי קבוע בו אני מצוי ברוגע בכל רגע. בנסיבות אלו המצב הנפשי שלי הושפע, לא הייתי זקוק יותר לשליטה בו, אלא רק בבחירות המזעריות שלעיתים זנחתי, הם עבדו למען רווחתי הכוללת. אני מודה, זה לא קל לבחור בשלום כאשר אנחנו עוברים זמנים קשים, אפילו בעת המתנה בתור עמוס עם עגלת הקניות, לפעמים זה יכול לעצבן בן אדם, אבל עדיין, גם ברגעים מאתגרים אלו התגובה הבסיסית צריכה להיות – שלווה. ישנם אינספור דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי ליצור שקט נפשי, באמצעות שינוי התגובה לאירועים בחיינו, באופן יזום ויומיומי.

אם אתם רוצים גם לפתח תחושה חזקה יותר של שלווה, להוריד מהלחץ הנפשי, לאזן את הפנים והחוץ ובעיקר להיות רגועים באופן תמידי, תוכלו למצוא כמה דרכים פרקטיות והצעות שיעזרו לכם לעשות זאת, לפניכם 40 דרכים שיענו על השאלה “איך להירגע?” תיהנו.


מדיטציה

  1. קחו חמש עד עשר דקות למדיטציה בכל יום, ללא תנועה.
  2. קחו 100 נשימות עמוקות, החזיקו את כל נשימה למשך 5 שניות ושחררו לאט את האוויר החוצה.
  3. צאו לטיול מדיטטיבי, תוך התמקדות אך ורק על תחושות פיזיות של ההליכה, האדמה מתחת לרגליכם והתנופה של הירכיים שלכם.
  4. מצאו מדיטציה מודרכת ב- YouTube ולתת לה להדריך אתכם למצב מבורך של נוכחות.
  5. נשמו רק מנחיר אחד בכל פעם, החזיקו נחיר אחד בכל פעם ושאפו אוויר אל תוך חלל הריאות רק מהנחיר הנגדי, החזיקו את הנשימה למשך 5 שניות ושחררו את האוויר, כעת החליפו בין הנחיריים. בצעו 25 סטים כאלו.

תוכלו לקרוא מידע נוסף על מדיטציה:

  1. מדיטציה למתחילים – איך עושים מדיטציה?
  2. מדיטציה למתחילים: 10 טיפים להצלחה במדיטציה

תקשורת

  1. רשמו כל מה שמכביד עליכם נפשית ולאחר מכן חשבו על פתרונות כיצד להרפות.
  2. רשמו את כל מה שלמדתם מחוויה קשה, כך שתוכלו לראות את זה בתור משהו מועיל ומעצים במקום משהו מלחיץ, עצוב או טראומטי.
  3. הציגו בפני אנשים את הדרך בה המעשים שלהם משפיעים עליכם, במקום להחזיק בבטן או לשמור טינה. זה דרך נהדרת לשחרר מטענים מהעבר.
  4. סלחו לאנשים, כי אתם ראויים לשלווה.
  5. וותרו על וויכוחים, הקשיבו, התנצלו על טעויות שלא היו במקום, הרבה יותר קל להיות נטולי אגו, בחרו לסלוח לעצמכם, אל תלקו את עצמכם על טעויות העבר.

תוכלו לקרוא מידע נוסף על תקשורת אפקטיבית בלחיצה כאן

Lifehacks מדריכים


יצירתיות

  1. ציירו, שירו, רקדו, רקמו – עסקו בטיפול באמנות תוכלו לפרו באמצעותו את כל הרגשות.
  2. צרו קולאז “רוגע” שיכלול את כל התמונות שגורמות לכם להרגיש רגועים, יצירת סביבה רגועה עשויה להפוך את הדרך להירגעות פשוטה יותר.
  3. הרהרו על ציטוטים ולאחר מכן כתבו את דעתכם עליהם, אפילו תוכלו לצייר את התמונה הראשונה שעולה בראשכם אודות הציטוטים, שמרו את הכול ביומן, חזרו להביט ביומן בעוד שנה מיום הציור. ציורים מהווים פיסת מציאות, כעת תוכלו לבחון האם תפיסת המציאות שלכם השתנתה?
  4. צאו לטיול במטרה לצלם דברים יפים שגורמים לכם להרגיש שלווים, כמו עצים בסתיו או שקיעה.
  5. לכתבו בבלוג או פייסבוק על הדברים שמעניקים לכם שקט נפשי.

קראו גם פיתוח חשיבה יצירתית – איך לפתח יצירתיות

פעילות

  1. קומו בבוקר ורדו לצלילי השיר האהוב עליכם, תוך המקדות אך ורק על המוסיקה והתנועה. הכניסו את האנרגיות של המוזיקה לתוך הגוף והראש שלכם.
  2. צאו לטיול ארוך על החוף, תוך התמקדות בתחושה של החול בין האצבעות וקול הגלים המתנפצים.
  3. צאו לטיול באזור יפה, שבו בנחת והאזינו לשקט של הסביבה.
  4. קחו חמש עד עשר דקות למתיחות, בצעו סנכרון של הנשימה עם התנועות (או אם יש לכם שעה, בקרו בסטודיו מקומי ליוגה).
  5. סדרו את הבית, צרו מרחב שלוו למחייה.

קבלה

  1. היו מלאי חמלה, סלחו לאנשים שפגעו בכם במקום להתבוסס במרירות, כך תוכלו לשחרר את עצמכם.
  2. השאירו לעצמכם קצת זמן חופשי כדי ליהנות מהדברים הטובים שמתרחשים בהווה, במקום לחשוב כל הזמן על העתיד.
  3. צרו רשימה של דברים שאתם אוהבים בעצמכם במקום להתעכב על איך הייתם רוצים להשתנות.
  4. תנו פוקוס על הדברים שאתם מעריכים, על האנשים שאתם מעריכים שסביבכם, במקום לבקש מהם להשתנות – “קחו מהם” רק את הטוב, עזבו את השאר.
  5. הכירו את המחשבות שעוברות בראשכם, האם אתם שופטים את עצמכם? אין דבר כזה “אני צריך” או “אני לא צריך.” החליפו מחשבות אלו במחשבות חיוביות כמו “אני עושה כמיטב יכולתי, הכי הטוב שלי הוא מספיק טוב, ואני לומד וצומח בכל יום. “

בדידות

  1. קראו כחצי שעה בכל יום על נושא שמעניין אתכם.
  2. קבעו פגיעה עם עצמכם בלוח הזמנים, זמן שבו אתם לא צריכים להיענות לבקשות של כל אדם אחר, עשו בזמן הזה משהו שמזין את הנפש ואת הרוח. כמו ביקור במוזיאון, או אכילה במסעדה אהובה, פשוט ליהנות מהחברה של עצמכם.
  3. שבו בטבע, מתחת לעץ, על הר ותנו לעצמכם פשוט להיות.
  4. היו החבר הכי טוב של עצמכם. הגידו לעצמכם את שאתם חושבים, לאחר מכן תנו לעצמכם את העצה הטובה ביותר שהייתם נותנים לחבר הטוב ביותר שלכם באותו הנושא.
  5. חזרו על כמה הצהרות חיוביות שיעזרו לכם להרגיש נוכחים, שלווים ומוסמכים להיות כאן במלוא העוצמה.

חיבור

  1. אמרו את האמת לעצמכם ואחרים, בססו את מערכות היחסים שלכם על אמת. כאשר אנו מחזיקים את הרגשות האמיתיים שלנו, אנו יוצרים מתח בתוך עצמנו. תהיו נחמדים אבל ישרים, בחרו לחלוק את מה שאתם באמת מרגישים.
  1. קחו ברצינות מחשבות רעות, מאשימות או מחשבות אשר פוגעות בביטחון העצמי שלכם. זה קריטי להמשך תקין של חייכם, במקום לחשוב על מחשבות מאשימות על אחרים או על עצמכם, דברו בכנות עם עצמכם, קחו אחריות על המצב, שאלו את עצמכם מה הייתם יכולים לעשות כעת כדי להביא לשינוי שאתם מחפשים, כל זאת בשפה חיובית, אוהבת ומעצימה.
  2. בחרו ליהנות ולבלות יותר עם אנשים שאתם אוהבים. שכחו מכל מה שמרגיש כמו בעיה ובחרו לעשות מידי פעם משהו טיפשי וילדותי.
  3. קשר עם אינטימי עם אדם יכול לעזור לכם לפרוק על ידי שיתוף והקשבה.
  4. הכניסו מישהו אל תוך תהליך הטיפול העצמי שאתם עוברים, על ידי צירוף מישהו לקבוצת הכושר שלכם, היוגה או אפילו מדיטציה קבוצתית.

תרומה

  1. התנדבות בחלק מהזמן שלכם יכולה לעשות פלאים, היא תעניק לכם תחושה של שליחות ושייכות. ההתנדבות היא מתנה הדדית, כאשר אנחנו משקיעים את כל האנרגיה שלנו לשם עזרה למישהו אחר, אנחנו למעשה עוזרים לעצמנו.
  2. התנדבו בצער בעלי חיים או כל אגודה אשר ניתן לבוא במגע עם בעלי חיים. לבעלי חיים יש כוח מרפא.
  3. עשו משהו בעבור מישהו מבלי לצפות לתמורה. אם הם שואלים מה הם יכולים לעשות בשבילכם, אמרו להם להעביר את המעשה הטוב הלאה.
  4. נצלו את התשוקה שלכם כדי לעזור למישהו אחר, אם אתם טובים במשהו, עזרו לאחרים באמצעות היכולות שלכם.
  5. נצלו את המטרה שלכם כדי לשרת מישהו אחר, לא תמורת כסף. עזרו להם לרדוף התשוקה שלהם, או היו המניע שלהם בהשגת מטרות הכושר הגופני שלהם. לא משנה מה נותן משמעות לחיים שלכם, בחרו לתת אותו למישהו בחופשיות.

כפי שקורה לעתים קרובות עם רשימות שכאלו, זה יכול להיראות קצת ארוך. הדבר החשוב הוא לעשות לפחות דבר אחד קטנטן מדי יום כדי להביא לשקט נפשי. אהבתם את המדריך “איך להירגע”? ספרו לנו על כך בדף הפייסבוק שלנו.


המדריך המלא Lifehacks