איך להתמודד עם שכחה – נאמן את המוח להעצים את הזיכרון

איך להתמודד עם שכחה – נאמן את המוח להעצים את הזיכרון

הזיכרון הוא דבר מהותי, שכולנו זקוקים עליו בריא ושלם לאורך השנים. מחלות שמחלישות את הזיכרון או אי-שימוש בזיכרון שלנו עשויים לפגוע באיכויות ההטמעה והשליפה של המידע וחבל – משום שככל שתיזכרו מהר יותר, כך תפעלו מהר יותר.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

שכחה עשויה לפגוע באדם גם באספקטים אחרים: לגרום לו לשכוח אודות אירועים, פגישות או אפילו מבחנים חשובים. שכחה אפילו עשויה לפגוע באהובים שלנו במצבים מסוימים; אם שכחנו תאריך חשוב או שכחנו יציאה שקבענו…

כדי להימנע מהחסרונות האינסופיים של השכחה, ריכזנו כאן עבורכם דרכים יצירתיות לתרגל את איכויות השינון, האסוציאציה והסיווג, כך שתוכלו לשמר את הזיכרון שלכם ולהיות חדים כתער גם לעת הזקנה.

היו חבריים

בני האדם הם יצורים חברתיים. אנו לא היינו מצליחים להתקדם ולו במקצת ללא יכולות התקשורת הנשגבות אשר הולכות מאחורינו. מסתבר כי כפי שהחברתיות קידמה אותנו מבחינות תקשורתיות, טכנולוגיות ותרבותיות, כך היא הוסיפה לעשות “מאחוריי הקלעים” מבחינה קוגניטיבית.

מחקרים מוכיחים כי אנשים אשר מרבים בקשרים חברתיים מצליחים לשמור על זיכרון איכותי וחד למשך זמן רב יותר ואף לדחות מחלות מוח ניווניות כגון אלצהיימר ודמנציה, פשוט משום שהם שומרים על קשרים חברתיים איכותיים.

אין צורך להיות “מסמר הערב” כל יום, אך מאוד משמעותי כי תמצאו אדם בו אתם פוגשים יומיום אשר אכפת לו מכם, רוצה בטובתכם ויש לכם נושאים מגוונים ומעניינים לדון בהם עמו. הגיוון עצמו הוא מאוד חשוב: ככל שתכירו יותר אנשים ותדברו על יותר נושאים, כך תרחיבו את עומק התודעה שלכם ותגרמו למוח שלכם להבין, כי עליו לשפר את איכויות הזיכרון שלכם, כדי לאחסן את המידע ביעילות ולשלוף אותו כראוי במקרה הצורך.

למדו משהו חדש בכל יום

כפי שהגוף שלנו זקוק לפעילות גופנית, כך גם המוח שלנו. בהיותנו ילדים קטנים, כל דבר בו הבחנו נדמה לנו כחדש, מרתק ומסקרן. אך ככל שאנו מתבגרים, אנו למדים כי גילינו חלק נכבד מהסביבה שלנו ועלינו להעמיק כדי לחקור וללמוד נושאים חדשים.

אנשים אשר מקפידים ללמוד משהו חדש בכל יום ולגרות את הפעילות המוחית שלהם, בדרך כלל מייעלים את איכויות הזיכרון שלהם מהסיבה הפשוטה, שהם ממשיכים לאמן את המוח, לאתגר אותו ולהוסיף לו מידע לעבד.

נסו ללמוד שפה חדשה, נושא חדש שתמיד רציתם לחקור אודותיו, למדו לנגן, הירשמו לקורס או סדנה אשר מעניינים אתכם, השתדלו לטייל יותר בחוץ לארץ, נסו תחביבים, מאכלים וחוויות שלא הייתם מדמיינים כי תנסו. אל תישארו עמוק בתחביבים הישנים וההרגלים; העולם הוא הצדפה שלכם! ככל שתראו יותר ותחדשו יותר, כך אתם תוסיפו להיות פעילים מבחינה מחשבתית, לא תפסיקו לחשוב או לזכור ותוסיפו לאמן את המוח.

התחברו למוזיקה

מזה שנים ידוע כי כוחה של המוזיקה הוא כביר: מוזיקה משפיעה על שני הצדדים של המוח שלנו; הן הקוגניטיבי והן ה”אינסטינקטיבי והאמוציונלי יותר”. היא גם משפיעה על הזיכרון שלנו: אנו זוכרים את המילים של השירים, מזהים את המקצב מהרגעים הראשונים, מתנועעים לשיר ועל ידי כך – משייכים לעצמנו זיכרון של השיר, שמייצר אסוציאציה חיה ופועמת.

נסו להקשיב לשירים שלכם מכל הלב ולא רק לשם שמיעה. ככל שתלמדו יותר שירים ואת המשמעות שלהם, כך תאמנו את הזיכרון שלכם באופן אינטנסיבי יותר.

גם נגינה על כלי נגינה מסייעת לשפר את הזיכרון שלכם באופן משמעותי: מחקרים מוכיחים כי אנשים שמשקיעים שעות רבות בביצוע של פעילות מוזיקלית, משפרים את הזיכרון שלהם בשל הקשב הרב למוזיקה וההשקעה הרבה בפעולת הלמידה עצמה; למידת האקורדים, התנועות הנכונות, המקצבים המתאימים… הפעולות דורשות הרבה אינטואיציה וזיכרון.

אתרו את אופן פעילות החושים שלכם

החושים שלכם הם כלים, אשר מסייעים לייצר את הזיכרונות שלכם: הראייה משדרת את המתרחש מולכם, לדוגמא. ככל שתחדדו את החושים – כך יהיה לכם פשוט יותר ללמוד ולזכור פעולות. לכן, נסו לגרות את האף שלכם לריחות חדשים, לגרות את החך שלכם לטעמים חדשים, לראות מקומות מיוחדים, לקרוא סיפורים מעניינים ולשמוע מוזיקה חדשה שמעוררת אתכם בכל יום.

יש שטוענים כי לכל אדם ישנו זיכרון ספציפי, אשר מצטיין לעומת האחרים: חלק זוכרים את מה שהם שומעים באופן חד יותר, חלק רואים מאמר וזוכרים ציטוט מדויק שראו בו, ישנם אנשים שיכולים לטעום מאכלים ולזהות אותם באופן מיידי, גם ללא עזרת שאר החושים ומעטים מאוד אף יכולים לזהות סוגים שונים של ריחות – משום שאימנו את החוטם היטב.

אתם יכולים ללכת לשלל סדנאות שיאתגרו את חוש המישוש שלכם, לטעום מאכלים חדשים במסעדות אתניות ולהירשם לטעימות, לשמוע מוזיקה חדשה… שוב, הזיכרון אוהב חידוש ולכן השתדלו לחשוב מחוץ לקופסא.

ערכו רשימות

רבים מכם ודאי תלויים ברשימות או מערכת שעות מסוימת על בסיס יומיומי. האם אי-פעם תהיתם אם תוכלו לזכור את כל הרשימות הללו לבד? של תאריכי הבחינות שלכם? תאריך ההצגה שקבעתם, השעה שבה הסרט שרציתם לראות, המצרכים שרציתם לקנות בסופר, המטלות שתכננתם ליום שלכם בעבודה או בחיים האישיים שלכם? ומה אם התאריכים הגדולים? האירועים? ימי ההולדת? ציוני הדרך? האם אתם זוכרים אותם בעל-פה או שאתם מחכים שהרשתות החברתיות או לוח-השנה שלכם יספרו לכם?

הדרך הפשוטה ביותר לחזק את הזיכרון שלכם, היא פשוט לאמן אותו בדיוק כמו את השרירים בגופכם: בפעם הבאה שאתם עורכים רשימה, נסו לשנן את כל הפריטים שבה, ליצור אסוציאציות או פשוט להבין את ההיגיון של הרשימה (“אני הולך היום לדואר כי אני אוסף את הילדים היום והסניף קרוב/אני הולך היום לבנק כי אני חייב לבצע פעולה דחופה והיום הוא פתוח בשעות שנוחות עבורי”…) – במקום להביט בה ברגע שבו אתם מנסים להיזכר! נסו לבחון כמה פריטים ברשימות שלכם אתם זוכרים בכל יום ואף עד כמה אתם מדויקים; ככל שתזכרו יותר, כך ניכר כי הזיכרון שלכם פועל ביעילות רבה יותר.

אתם יכולים לאתגר את עצמכם וליצור רשימות שונות של פריטים לשם תרגול: רשימות של חיות, של מונחים חדשים שלמדתם, של תאריכים חשובים, של מספרי טלפון, של סרטים שראיתם, ספרים שקראתם, מדינות, ערי-בירה, ויטמינים ומינרלים, אנשים חשובים בעולם, ציטוטים מעניינים ועוד… לא רק שתחכימו, אף תשפרו את יכולת הזיכרון שלכם משמעותית. ככל שהרשימה תציג מידע חדש יותר עבורכם, כך תאמנו את הזיכרון יותר – אז השתדלו להיות יצירתיים!

מתי בפעם האחרונה חישבתם משהו?

השגרה של היום הביאה עמה שפע תועלות לחיי האדם והפכה את החיים שלו לפשוטים, מהנים ורוויי ידע. עם זאת, לעיתים היא הופכת את החיים שלכם לקלים מדי והדוגמא המתבקשת היא כמובן המחשבונים שמצויים כיום בכל מכשיר סלולרי, מחשב או אפילו שעון דיגיטלי.

מתי בפעם האחרונה חישבתם תרגיל בראש? אם ישאלו אתכם אודות חזקות/שברים/מספרים עשרוניים/חישוב פשוט של סדר פעולות, האם תצליחו להשיב על השאלה בחישוב מהיר?

רוב האנשים נוטשים את המתמטיקה לאחר סיום התיכון, כל עוד אין עליהם ללמוד את הנושא כחלק מהסמכתם למקצוע מסוים. מסיבה זו, אנשים רבים מאבדים את שפת המתמטיקה והיא הולכת ומתנפה מהזיכרון. התוצאה היא שפעולות מתמטיות פשוטות לעיתים עשויות להיות קשות מנשוא ולדרוש מכם זמן רב. פעילות מתמטית בפני עצמה אף מייעלת את איכויות החשיבה שלנו וכתוצאה מכך, גם את איכויות ההבנה והזיכרון שלנו, לכן כדאי להשתדל ולשמר אותה ככל האפשר.

ההמלצה שלנו? תמחקו את המחשבונים מהתודעה שלכם ותבחרו לחשב לבד: את החשבונות שלכם, ההכנסות שלכם, העלות הממוצעת של המצרכים שלכם, כמות האנשים שמגיעים לאירוע שלכם… אל תתעצלו! יתכן ובהתחלה תתקשו לחשב חלק מהפעולות ללא דף ונייר, אך אם תתמידו – לא רק שתשפרו את כישורי המתמטיקה שלכם – אף תשפרו את יכולת השליפה של השפה המתמטית מהזיכרון שלכם וכתוצאה מכך, תעניקו לו אימון הגון שייעל את הזיכרון שלכם בכלל.

למדו לבשל

מעבר לעובדה שידע בבישול מקנה לכם יכולת להכין לעצמכם כל מנה שאתם הכי אוהבים בכל עת, הוא תורם גם ליכולות הזיכרון שלכם: מתכונים שתזכרו בעל-פה, שיטות חיתוך, שיטות בישול/טיגון/אפייה, איזה טעם מתאים לכל מאכל ומהו זמן ההכנה של כל מנה – כל כך הרבה לזכור!

בישול אף משלב את פעילות כלל החושים שלכם, שמתקשרים באופן כזה או אחר למוח, כמובן. ככל שתאמנו אותם, כך תחדדו את יכולות הזיהוי, הזיכרון והשליפה המהירה שלהם ממוחכם.

שבץ-נא

לא, זהו לא רק משחק שנועד ללמד אתכם לאיית – הוא גם נועד ללמד אתכם לזכור.

מעבר לעובדה ששפות רבות כגון אנגלית, צרפתית ויפנית הן שפות מהותיות בעולם שיכולות לסייע לכם להתפתח מאוד מבחינה אקלקטית, הן מצריכות מכם שימוש רב מאוד בזיכרון שלכם: כיצד מבטאים את המילה הזו? האם שם העצם הזה הוא זכר או נקבה? כיצד אני יכול לומר X? ככל שתלמדו שפה באופן יסודי יותר, כך הזיכרון שלכם יתוודע אליה יותר ויתחזק בזכותה.

ומה אם השפה העברית בעצם? אם עדיין לא עשיתם פסיכומטרי, יתכן ואינכם יודעים כי קיימות אינספור מילים בשפה העברית; כאלו שוודאי מעולם לא הגיעו לאוזניכם! אז מה עם כל המילים הללו? אולי כדאי לכם לנסות ולהרחיב את אוצר המילים שלכם.

אז כיצד שבץ-נא יכול לעזור? אופן האיות של כל מילה ומילה, מסייע לכם לזכור אותה גם בצורה ויזואלית, כך שתצליחו לשלוף אותה בצורה מהירה יותר. גם זיכרון של איות בפני עצמו: אם או עם, א’ או ע’, כ’ או ח’, E או A? האם יש עוד מילים שמתחילות/מסתיימות באות הזו? כמה מילים ניתן לייצר ממקבץ האותיות הזה? ככל שתעמיקו, כך תזכרו.

גם תשחצים, סודוקו, משחק הזיכרון או כל משחק חשיבה אחר הוא יותר ממומלץ – כדי לאתגר את ה”קופסא השחורה” שלכם.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.