מסחר באמזון – איך לפתוח חנות באמזון
כולכם כבר שמעתם על הישראלים שמתפרנסים מאמזון, מה הם עושים שם וכיצד מרוויחים כסף? מיד נגלה. בחנויות פרטיות או חלופות מקוונות אחרות, מספר גדול של אנשים ועסקים מעדיפים למכור בבלעדיות דרך Amazon.com. עם יותר מ- 95 מיליון מבקרים ייחודיים בכל חודש, אמזון יכול להיות המקום האידיאלי עבור ספקים המעוניינים להגדיל את המכירות או פשוט לחסל מלאי שלא נמכר. בשנים האחרונות אתר אמזון נהנה ממוניטין חיובי בכל הנוגע לשירות לקוחות. לקוחות רבים מעדיפים לפנות לאמזון לשם ביצוע קניות בשל אמינות גבוה, איכות המוצרים ומהירות המשלוחים לדלת ביתם, כמוכרים, נוכל ליהנות מההטבות של מוניטין זה כדי לבנות הכרה למותג או לעסק שלנו.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
בהתאם לאפשרויות שתבחרו, שוק מקוון כמו אמזון יכול להפוך את תהליך ההצלחה לקל יותר בעבור עסקים חדשים וקטנים. לא רק שאתר אמזון יכול אינטראקציה עם הלקוחות בשמכם, חוסך לכם זמן תוך מתן הגנה על מידע אישי ופרטי של בעלי העסק, אלא אתר אמזון מסוגל גם להתמודד עם תהליך המשלוח כולו, כולל החזרות וביטולים. כתוצאה מכך, בעלי העסקים יכולים להתרכז נטו בבניית העסק.
איך יוצרים חנות באמזון?
לפני שתוכלו למכור את הסחורה שלכם באמזון, עליכם ליצור חנות. כמוכרים, יש לכם את האפשרות ליצור או חשבון אישי או מקצועי. בעוד אנשים הפותחים חשבון אישי יכולים ליצור את רשימת הסחורה/המוצרים שלהם בחינם, פתיחת חשבון של מוכר מקצועי עולה $ 39.99 לחודש בתוספת דמי תשלום נוספים על בסיס הערך של המכירה הסופית. חשבונות אישיים בדרך כלל $ 0.99 לכל פריט שנמכר בנוסף לעלויות המשתנות בהתאם לקטגוריה של פריט.
כיום חשבונות אישיים/פרטיים יכולים למכור מוצרים בכ -20 קטגוריות, בעוד מוכרים מקצועיים אושרו למכור פריטים ביותר מ -15 קטגוריות נוספות. קטגוריות שאושרו על ידי חשבונות אישיים כוללות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, כלים ושיפור ביתי, צעצועים ומשחקים. מצד שני, אנשי מקצוע חייבים לעמוד בדרישות שונות כדי למכור מוצרי יופי, בגדים, אמנות ויין.
ברגע שיש שקבעתם איזה סוג של חשבון כדאי ליצור, הגיע הזמן להירשם לאתר Amazon.com. בתור מוכרים חדשים, תצטרכו לספק כתובת דוא”ל וססמה לפני שתתחילו להזין מוצרים בחנות שלכם. אם אתם נרשמים כבעלי עסק תתבקשו לספק את שם העסק שלכם, את פרטי הקשר של העסק, את פרטי כרטיס האשראי שלכם ואת מספר הזיהוי. כמו כן תתבקשו לאמת את מספר הטלפון שלכם על ידי הזנת ססמה בעלת 4 ספרות שתשלח אליכם בהודעת טקסט אוטומטית. התהליך מהיר בדרך כלל ומוכרים יכולים להתחיל רישום של מוצרים באופן מיידי.
איך להזין מוצרים בחנות אמזון?
כדי לרשום פריט, התחלו בחיפוש הנתונים עבור הקטגוריה המתאימה ביותר. לפני שנעלה מוצר, נבדוק מוצרים אחרים או מוצרים זהים המופיעים בקטגוריות השונות. עלינו לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר ואת הטקסט אשר יתאר בצורה הטובה ביותר את המוצר שלנו. מילות המפתח שיתארו את המוצר עשויה לכלול את הכותרת של הספר, הסרט או פשוט את שם המוצר המדובר. בעוד אתרים כמו eBay ו Craigslist מאפשרים להוסיף כמעט כל פריט למעט חריגים מסוימים לרשימת המוצרים שלכם, אתר אמזון מבקש למצוא מוצר דומה במסד הנתונים שלו. אם אתם לא יכולים למצוא מוצר דומה, לאתר אמזון יש הליך פשוט ליצירת דף מוצר חדש. עליכם להיות מודעים כי “יצירת מוצרים חדשים” דורשת לעיתים קרובות אישור נוסף של אתר אמזון לפני שרישום המוצר יכול להתרחש.
לאחר איתור המוצר בקטלוג של אמזון, המוכר יתבקש להזין מידע על איכות המוצר. חשוב להיות אמיתיים ומדויקים ככל האפשר, כאשר מתארים את הפריט כאחד מהשימושים הבאים: חדשים, חדשים כמו חדשים, משומשים – טובים מאוד, משומשים – טובים או משומשים. ניתן גם לספק מידע נוסף עם פרטים רלוונטיים על הפריט. לדוגמה, אתם יכולים להסביר כי הספר במצב טוב ושמור עם רק כמה דפים מקופלים.
איך לקבוע את ערך המוצר?
כמובן, אחד הצעדים החשובים ביותר בתהליך של מכירת מוצרים היא קביעת המחירים. אחד היתרונות של שימוש באמזון למכור מוצרים באינטרנט הוא שאתם יכולים לראות מה סוחרים אחרים בוחרים לדרוש עבור פריטים דומים. אם אתם רוצים לוודא כי לקוחות יקנו דווקא מכם ולא מסוחרים אחרים תצטרכו לתת מחיר אטרקטיבי יותר ביחס לשוק המתחרים שלכם. תוכלו לציין אפשרויות נוספות כמו אם אתם מעוניינים להתמודד עם המשלוח או לאפשר לאמזון לעשות זאת.
לאחר ביצוע הבחירות לגבי מחיר וזמן משלוח, תוכלו ללחוץ על הלחצן “שלח רישום” כדי להפוך את הפריט לזמין בעבור הלקוחות באתר. לאחר מכן תוכלו לנהל ולערוך את כל ההזמנות בעתיד על ידי כניסה לחשבון שלכם.
אתר אמזון מציע גם שירות מימוש ההזמנה. בתמורה לתשלום נוסף אתר אמזון מוכן לאחסן את המוצרים שלכם. אמזון למעשה מוכן להתמודד עם כל דבר, החל בעיבוד ההזמנה, לשירות לקוחות ותהליך שליחה או החזרה של המוצר. המוצרים שלכם יהיו זכאים גם לקידום מכירות באמזון, אשר יכול לתת לכם יתרון על פני המתחרים.
כאשר תבחרו באפשרויות ספציפיות אלו תוכלו להעריך את עלות הפעולות ולהפוך אותם לגלומות במחיר המוצר. התמחור עשוי להיראות כמו אלמנט מורכב של השקת מוצר חדש, אבל האמת היא כי לאסטרטגיית התמחור יש השפעה עמוקה על התפיסה של איכות הפריט ומימוש הפוטנציאל הכלכלי של העסק. עלינו לבנות אסטרטגיה שתמקסם את הרווחים. אין זה סוד כי איכות היא גורם מפתח שלקוחות לוקחים בחשבון בעת קבלת החלטה על קניית מוצר, אך לא כל הצרכנים מודדים איכות באותה הדרך. חשוב להבין כי לעיתים המחיר מהווה מידה של איכות עבור קונים רבים, על ידי תמחור מוצרים במחיר גבוה כאשר הם משוחררים לראשונה, חברות יכולות ליצור רושם של איכות ובלעדיות הנוטה למשוך מעריצים ולקוחות חדשים. לעומת זאת, תמחור גבוה יכול להיות מתאים למותג “חדש” ולא בהכרח למותג קיים המתחרה בקטגוריה עמוסה.
איך נתמחר מוצר?
נתחיל בתמחור מוצר על פי 3 שלבים עיקריים:
שלב ראשון – הבנת עלויות בסיס – כהתחלה עלינו להבין את עלויות הבסיס של המוצר, השילוח והפעולות הנלוות. לאחר יצירת מחיר גלום נוכל להבין האם נוכל להפיק רווח ממכירת המוצר. לדוגמה – אנחנו מעוניינים למכור מלחייה, עלות המוצר היא 0.75 דולר בעבורנו, עלות שליחת המוצרים ואחזקתם במחסני אמזון עולה 1.5 דולר למוצר, משמע המחיר ההתחלתי של המוצר שלנו עומד על 2.25 דולר. כדי שנוכל להפיק רווח מהמוצר עלינו לתמחר את המחיר מעל ל-2.25 דולר. חשוב לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות, כגון עלות סליקה של התשלום או עמלת המכירה של אמזון ועוד.
שלב שני – בדיקת מוצרים בקטגוריה – בדיקה מקיפה של כל המוצרים והמחירים המובילים בקטגוריה המתאימה למוצר. זהו שלב קריטי בקביעת המחיר של המוצר שלנו. בעת בדיקה זו נזהה את המוצרים המצטיינים בקטגוריית המוצר שלנו – המתחרים שלנו. נזהה את קצוות המחירים של מוצרים זהים בקטגוריה של המוצר, המחירים הגבוהים ביותר והנמוכים ביותר.
שלב שלישי – מהו כנה המידה של המחירים שבהם נמכרים הכי הרבה מוצרים? לדוגמה – מסתבר שבקטגוריית המלחיות, נוכל למצוא כי מלחיות מסוגננות או מעוצבות יכולות להימכר גם ב-15 דולר, אך ניכר כי המלחיות הנמכרות ביותר הן בטווח של ה-7.9 דולר לזוג. מתוך זה ניתן ללמוד באיזה מחיר לתמחר את המוצר שלנו.
חשוב שנבחין כי ישנם אפשרויות נוספות לתמחור המוצרים על פי אסטרטגיות מכירה המתאימות מותגים בעלי אופי שונה. לדוגמה תמחור נמוך – המתחרה עם המותגים החזקים בשוק, דבר שיגרום ככל הנראה למוצר להימכר יותר, למחזור המכירות להיות גדול יותר, אך אוסף הרווחים יהיה קטן יותר ויידרשו מכירות רבות כדי לעמוד ביעד. או תמחור גבוה – המתאים למותגים חדשים המעוניינים לבסס שם חזק, תמחור זה מבסס מותג חזק בשוק – מותג פרימיום. נצטרך לגלום במחיר את התשלום על ההוצאות הנלוות שיעזרו לנו לקדם את המוצר החדש. האפשרות האחרונה היא תמחור ממוצע / זהה לשוק – תמכור נוח המתאים את עצמו לשוק המשתנה ולקטגוריית המוצר. תמחור זה צריך לגלום בתוכו, עלויות משלוח לבית הלקוח, אריזה, אחסון, עלויות הפקת מוצר ועוד.
מחקר מוצרים מעמיק בעזרת jungle scout
הכירו את התוסף של ג’אנגל סקאוט שיעזור לכם לתמחר את המוצרים על סמך נתוני אמת. מה זה jungle scout ואיך הוא יכול לעזור לחנות שלכם באמזון להצליח בגדול? ג’אנגל סקאוט הוא תוסף המאיץ ומייעל את תהליך המחקר של מוצרים שונים, באמצעותו תוכלו לגלות הזדמנויות רווחיות חדשות מתוך קטגוריות או מוצרים שאינם מומשו את הפוטנציאל המלא שלהם באתר אמזון. התוסף מאפשר לצפות בכמות המכירות החודשיות המשוערות של כל מוצר לפי אופי הקטגוריה או השוק. לצד רעיונות למוצרים רווחים מתוך מאגר גדול שנבנה בעבורכם, תוכלו לבצע סינון לפני גודל המוצר, מספר מכירות חודשיות, ביקורות ועוד. ג’אנגל סקאוט גם יבצע מעקב אחר מחירי המוצרים של המתחרים שלכם, גודל המלאי שלהם ואפילו הרווח הנקי שלהם. באתר תחרותי כמו אמזון, ידע על המתחרים שווה יותר. אם אתם רוצים לחסוך זמן ומאמץ ג’אנגל סקאוט הוא התוסף האידיאלי בשבילכם.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח