שיפור הפוקוס והזיכרון: 10 המאכלים הטובים ביותר עבור המוח

לאיזה מאכלים יש השפעות חיוביות על המוח שלנו? מסתבר שמאכלים רבים נמנים בקטגוריית העשרת המוח. בעוד שלרוב אנחנו בוחנים את ההשפעה של מאכלים מסוימים על התפקוד הגופני שלנו, אנחנו שוכחים כי כל מזון גובה גם "אגרה מוחית". במאמר זה קיבצנו כמה מאכלים ייחודיים אשר בעלי השפעה ישירה על ייצור החומר האפור במוח שלנו, אשר זה מכבר התגלה כבעל קשר ישיר לאינטליגנציה. בנוסף מאכלים אלו עשירים בנוגדי חמצון, שומנים טובים, ויטמינים ומינרלים המספקים אנרגיה וסיוע בהגנה מפני מחלות המוח. כעת, כאשר נזין את גופנו כולו, נדע כיצד להזין גם את מוחנו, תוך שמירה על כושר מוחי מעולה. לפניכם 10 המאכלים הטובים ביותר עבור המוח, תיהנו.

ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.

אבוקדו

אבוקדו הינו אחד מהפירות הבריאים ביותר שניתן לצרוך על בסיס יום יומי, עם זאת, לעיתים הוא זוכה למוניטין גרוע בשל אחוזי השומן הגבוהים שלו, חשוב לציין כי למרות שאבוקדו עמוס בשומנים, שומנים אלו הם למעשה "שומנים מסוג טוב" המסייעים לשמירה על איזון הסוכר בדם, ברק העור וציפורניים בריאות. אבוקדו מכיל גם ויטמין K וחומצה פולית ומסייע במניעת קרישי דם במוח (הגנה מפני שבץ) כמו גם, גם בעל יכולת לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, במיוחד את הזיכרון והריכוז.

עשוי לעניין אתכם גם:

אבוקדו עשיר בוויטמין B וויטמין C בכך הוא מעניק מנה מתחדשת למאגרי הגוף, בנוסף, בעל ערך חלבון גבוה ביותר ותכולת סוכר נמוכה בשאר לשאר הפירות. לא רע בכלל, המרקם הקטיפתי של האבוקדו גורם לו להיות תוספת נהדרת לסלט, שייק ואפילו תחליף לשוקולד בכריך הבוקר של הילד.

סלק

סלק נראה כמזון מאיים עבור אנשים רבים, אפילו חובבי ירקות מושבעים. ירקות שורש כמו סלק הם בין הצמחים המזינים ביותר שנוכל לאכול. סלק ידוע כמפחית דלקת, עשיר בחומרים נוגדי חמצון המגנים מפני סרטן ואפילו עוזרים לנקות את הדם מרעלים. סלק עשוי להגדיל את זרימת דם אל המוח ואף להביא להתרוממות מצב הרוח ועלייה בביצועים הנפשיים. בנוסף, במהלך אימון קשה, סלק עוזר להגביר את האנרגיה לשם העלאת רמות הביצועים.

אוכמניות

אוכמניות מוכיחות כי לפעמים דברים גדולים באים באריזות קטנות, אוכמניות הן פרי שחשוב לנסות לאכול מדי יום. זה בעיקר בגלל שיש להם כל כך הרבה תועלת רפואית, בתור התחלה, אוכמניות נמנות בין המאכלים העשירים ביותר בנוגדי חמצון, כולל ויטמין C וויטמין K וסיבים תזונתיים. אוכמניות גם מכילות רמות הגבוהות של חומצה גאלית ובכך מגינות על מוחנו מניוון וממתחים. אכילת חופן אוכמניות יומי בתוך שייק או לצד פנקייק עשויה להיות דרך נהדרת לתת למוח שלנו בדיוק את מה שהוא צריך.

עשוי לעניין אתכם גם:

מרק עצם

מרק עצם הוא המזון האולטימטיבי לריפוי הבטן וריפוי המוח. המזון העתיק הזה מלא ביתרונות בריאותיים, החל מחיזוק המערכת החיסונית, טיפול במעי דולף, שיפור הבריאות הכללית והתגברות על אלרגיות למזון. במרק עצם קיימות רמות הגבוהות של קולגן העוזרות להפחית דלקת מעיים, בנוסף במרק עצם נוכל למצוא חומצות אמינו כמו פרולין וגליצין אשר מטרתן הינה לשמור על המערכת החיסונית שלנו מתפקדת כראוי. זה לא פלא שהתרופה לכל חולי מתחילה ונגמרת במרק טוב וחם, בנוסף, נראה שאכילת מרק עצם על בסיס שבועי בעלת יכולת לשיפור הזיכרון על פי דקטור ג'וש אקס מומחה לתזונה.

ברוקולי

אם יש מאכל שהמוח אוהב הוא – ברוקולי. בזכות רמות גבוהות של ויטמין K, תוכלו לשמור על זיכרון חד. הוא גם עשיר בויטמין C, למעשה כוס אחת של ברוקולי מספקת 150 אחוז מכמות הצריכה היומית המומלצת לאדם בוגר. דבר נוסף שמשאיר אותנו שבעי רצון מהברוקולי הוא דווקא תחושת השובע שהוא מעניק, בשל כמות הסיבים התזונתיים העשירה המצויה בו.

סלרי

עבור ירק עם מספר קלוריות נמוך (רק 16 קלוריות לכל כוס!) סלרי מסוגל להציע הרבה יתרונות. הרמות הגבוהות של נוגדי חמצון עשויות לפעול כחומרים אנטי דלקתיים אשר יקלו על תסמינים הקשורים לדלקות, כמו כאבי פרקים ותסמונת מעי רגיז. הטריק הוא – שככל שהירק מזין וצפוף הוא מכיל יותר ויטמינים, מינרלים וחומרים בעלי קלוריות מזעריות משמע – סלרי הוא חטיף נהדר בעבור אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם. ובעוד לעתים קרובות אנו אוכלים גבעולי סלרי, אל תמנעו מלדלג על הזרעים והעלים, שניהם מספקים יתרונות בריאותיים נוספים.

שמן קוקוס

אין כמעט שום דבר ששמן קוקוס לא יכול לעזור בו וכאשר מדובר המוח שלנו, הוא מלא יתרונות. שמן קוקוס עובד כחומר אנטי דלקתי טבעי, הגורם לדיכוי התאים האחראים לדלקת. שמן קוקוס גם יכול לעזור עם אובדן זיכרון המתרחש עם הגיל ולהשמיד חיידקים רעים במעיים.

שוקולד מריר

לא כל השוקולדים נבראו שווים, למעשה, שוקולד מריר יכול להיות ממש טוב בשבילנו! שוקולד מריר המכיל מעלה 80 אחוז קקאו טהור יש תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. הוא גם מסוגל לעזור בהורדת לחץ דם ולשפר את זרימת דם אל המוח והלב. וותרו על שוקולד חלב ושוקולד לבן, עם קוביית שוקולד מריר ביום תוכלו להבטיח להשיג הטבות איכותיות ועשירות בעבור המוח שלכם.

להרוויח ממסחר באיביי בשיטת הדרופשיפינג: המדריך המלא

חלמון

ברשימת ההפתעות השנתית שלנו נמצא לא אחר מהחלמון, זה, כן, הצהוב של הביצה. חלמונים מכילים כמויות גדולות של כולין אשר מסייע בהתפתחות המוח של עוברים בעת ההיריון, פרט לכך, הוא בעל השפעות חיוביות על מוחם המתעצב מבוגרים.

שמן זית

תוספת שמן זית כתית היא באמת מזון על בעבור המוח, בזכות נוגדי חמצון רבי עוצמה המכונים פוליפנולים המצויים בשמן המסוגלים לשפר את הלמידה והזיכרון, למזער את השינויים הטבעיים הקשורים לתהליך ההזדקנות, מחלות וכדומה. שמן זית גם עוזר להילחם נגד ADDLs, חלבונים הרעילים למוח ועלולים לגרום למחלת האלצהיימר. הדרך הטובה ביותר לצרוך שמן זית היא לא בהכרח באמצעות טיגון, אלא על ידי אכילה בכפית, ללא חימום.