שתיית מים: זה מה שיקרה כשתשתו רק מים במשך 30 ימים

77 אחוז מכדור הארץ הינם מים, אפשר לומר כי מים הם אחת החידות הגדולות ביותר של היקום. כיצד הגיעו המים לכדור הארץ? ואיך ניתן לייצר מים? הן שאלות שהמדע טרם מצא תשובה ברורה לגביהן. עם זאת, אנחנו יודעים כי מים הינם חומר החיוני לקיומן של כל צורות החיים הידועות על פני כדור הארץ. בין היתר המים מהווים גם כחלק ניכר מהמסה הגופנית שלנו, לערך כ-70 אחוז וממלאים אחר תפקידים רבים בגופנו, משמשים כמרכיב העיקרי בדם וכן גם כנוזל הציטופלזמה בכל תא, מים הכרחיים כדי לאפשר חיים. זה משאיר אותנו עם ההבנה הפשוטה שכל תא חי למעשה זקוק לכמות מסוימת של מים כדי להתקיים. כיום נבחן את ההשפעות הבריאותיות שיש למים על מערכות גופנו, האם למים יש השפעה תפקודית על מערכות העצבים והשרירים? מה יקרה לגופנו כאשר נשתה מים בלבד במשך 30 ימים? כל התשובות במאמר, תיהנו.

ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.

צריכת מים – מהי הכמות היומית מומלצת

הידעתם כי רוב האנשים לא עוברים את הליטר ביום? הם נמצאים במצב מתמיד של התייבשות, בו הגוף צורך מים ממזון וזקוק יותר למזונות מתוקים כדי לקבל אנרגיה, התוצאה המרכזית היא לרוב השמנה ניכרת ובאופק רחוק יותר, צבירת רעלים העלולים לגרום למחלות שונות. שתיית מים בכמות מבוקרת עשויה להטיב עמכם, הכמות המומלצת לאדם מבוגר נעה בין 3 ל-5 ליטר מים ביום. המלצה מחקרית ממליצה על שתיית שתי כוסות מים עם הקימה בבוקר ובין כוס לשתי כוסות מים בכל שעת ערנות.

עשוי לעניין אתכם גם:

חשיבות המים לגוף האדם

ד"ר לארי קני, פרופסור באוניברסיטת "פן סטייט" של פנסילבניה, טוען כי "הידרציה הינה דבר חשוב, כיוון שהמרכיב העיקרי בגופנו הינו מים" הוא מוכיח מתוך מחקרים אשר ביצע כי קיים איזון ראוי בין מים ואלקטרוליטים בגופנו. כל צורות החיים המפותחות זקוקות לאיזון אלקטרוליטים בין הסביבה הפנים-תאית לסביבה החוץ-תאית. איזון זה קובע את אופי התפקוד של המערכות השונות בגוף, כולל מערכות העצבים והשרירים.

שיפור כללי בבריאות

כאשר אנחנו מרבים לשתות מים דברים יוצאים מין הכלל עשויים להתרחש, חיש מהר נוכל להרגיש שיפור בבריאות הכללית. הידרציה קבועה של מים, מזרזת את תפקודי הגוף כמו מערכת העיכול והתחדשות מהירה של תאים. בין היתר שתיית כמות מספקת של מים תומכת בביצועים של הכבד והכליות שלנו, אשר עיקר עיסוקם מתמקד בחיסול חומרים רעילים, פסולת ומלח ממחזור הדם. מים טהורים הם התרופה הראשונה ומובילה בעולם, צריכת מים מספקת מנטרלת רמות גבוהות של pH, על ידי כך הגוף מפתח חסינות גופנית נגד אבנים בכליות ומווסת לחץ דם. מים גם אחראים בייעול תהליכי הלב ומקטינים את האיום ללקות בהתקפי לב או כרישי דם. אפשר להגיד שמים הם "כרטיס המועדון" למועדון החיים, כבר הוכח כי כוס אחת של מים לפני השינה מספיקה בכדי למנוע שבץ והתקפי לב. העיתון האמריקאי לאפידמיולוגיה פרסם מחקר בן שש שנים שגילה כי אנשים ששתו יותר מ-5 כוסות מים ביום היו בעלי 41% פחות סיכוי למות מהתקף לב מאשר אלו ששתו פחות מ-2 כוסות מים ביום.

ניקוי רעלים

כאשר אנו שותים מים בלבד במשך חודש שלם, כמה דברים קורים. תחילה, ייתכן שנצטרך להתרגל לביקורים תכופים בשירותים. הגוף משחרר חומרים אשר לא חיוניים להמשך התפקוד שלו, בניהם גם רעלים ושומנים. אנו עשויים להרגיש יותר קלילים ולהשיל בקלות רבה יותר כמה קילוגרמים. אולי אפילו הרעב התמידי יעלם, פתאום החשק לזלול מזונות בעלי טעמים חזקים לא יהיה כ"כ דחוף. הכול מתוך הזנת הגוף במנות נוזלים קבועות.

עשוי לעניין אתכם גם: להרוויח באינטרנט מכל מקום, בכל זמן: המדריך המלא למסחר באינטרנט

שיפור בביצועים, עלייה ביצירתיות

מים בעלי השפעה מדהימה לא פחות על הנפש. המוח זקוק לטונות של חמצן כדי לפעול ביעילות, כך באופן טבעי, מים אשר מכילים חמצן יסייעו לו. שתיית מים על בסיס קבוע מגבירה את כוח המוח, הופכת אותנו למהירים יותר, משפרת את הריכוז והמיקוד. מחקרים כבר הוכיחו כי שתייה של יותר מ-10 כוסות מים ביום יכולות לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ביותר מ- 30%.

יותר ערנות, יותר פרודוקטיביות

שתיית מים יכול למנוע עייפות ולעזור להישאר ממוקדים למשך שעות רבות יותר במהלך היממה. על פי מחקרים, אנשים אשר בחרו להחליף את מנות הקפאין הקבועות במנות מים, זכו להיות יותר ערניים ובעלי תפקוד גבוה יותר לאורך טווח ארוך של זמן. כך שאולי, עדיף, לבטל את שתיית הקפאין, אשר עוזר באופן ממוקד, אך השלכותיו לבסוף עשויות להיות ממוטטות.

חילוף חומרים מהיר

הבחירה שלנו בשתיית מים משפיעה על קצב חילוף החומרים בגופנו. מחקרים מראים כי שתיית מים באופן עקבי במהלך כל יום מגרה את קצב חילוף החומרים והפכת אותו לדינאמי ומהיר יותר, ללא קשר לתזונה היומית. צריכת שתי כוסות של מים לאחר התעוררות מעלה את קצב חילוף החומרים ב- 24 אחוז!

מצב רוח מרומם

צריכת מים בנפח גבוה מרימה את מצב הרוח, יוצרת מצב רוח טוב ומקטינה את העייפות הפיזית. ללא ספק, זה בהחלט שווה את המאמץ שכרוך בהימנעות משתייה ממותקת, המכילה לרוב סוכרים, קפאין ואלכוהול. עם הזמן, נראה שכאילו לא היה צורך בכך מעולם, אנחנו נעשה פחות ופחות משתוקקים למתוקים. רמות האנרגיה בגוף יתייצבו ואף נוכל לשפר את היכולות של הגוף לעבד ולשרוף שומן.

פחות צרבת ובעיות עיכול

שתיית מים בעלת חשיבות עצומה לקליטה וההובלה של חומרים מזינים דרך הגוף. עיכול הינו תהליך בו מזון מתפרק לחומרים מזינים חיוניים לצמיחה, סיפוק אנרגיה, תיקון תאים ושמירה על תהליך החיים. מים הינם מרכיב קריטי לתפקוד תקין של המעיים ומערכת העיכול. התהליך מתחיל במזון המתפרק בפה, אשר נעלס בידי השיניים שלנו, משם הוא עובר לבטן שדואגת להפגיש אותו עם מיצי העיכול שלה, אשר מכילים אנזימים הממירים את האוכל למצב נוזלי. משם האוכל עובר לתחנה הבא שהיא המעי הדק. המעי הדק קורא לחבריו הלבלב, הכבד וכיס המרה לעזור לו בעיכול נוסף, לאחר מכן, כן זהו תהליך ארוך, קירות המעי הדק סופגות את החומרים המזינים אל מחזור הדם, משם הדם כבר דואג להוביל אותם לכל חלקי הגוף. מים עוזרים לשרירי המעי הדק לעכל ולהוביל מזון ופסולת למקורות המתאימים לכך, אי שתייה מספקת של מים עלולה להביא לפיתוח צרבות, בעיות עיכול ואף עצירות כרונית.

להרוויח ממסחר באיביי בשיטת הדרופשיפינג: המדריך המלא