אומגה 3  – המוח והכוח

אומגה 3  – המוח והכוח

עד לשנים האחרונות, הרוב הגורף של העולם המערבי חשב על טעם קודם ועל בריאות אף פעם: המזון השומני, המעובד, המלוח, החריף והמתוק, תמיד היה מהיר וקל להשגה. אנשים העדיפו לקנות מזון מוכן, להזמין או לרכוש מזון מהיר, בשל הקדחתנות שהמאה ה- 21 דורשת: הסידורים, המשפחה, החברים, העבודה, הלימודים, בני הזוג, הילדים… למי יש זמן לבשל בכלל?

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

עם זאת, לאחרונה החלה מתפתחת מהפכה בריאותית חדשה, הסוחפת עמה את ההמונים: אנשים רבים החלו להתאמן, ניסו להתאים לעצמם תפריטים בריאים יותר ואף לנסות ולמצוא פתרונות טבעיים לבעיות רפואיות שמהן הם סובלים.

תמיד מומלץ לבצע בדיקת דם, אחת לשנה, כדי לבחון עם קיים חסך מסוים בגופכם, הדורש התייחסות. אם מדובר באומגה 3 – הכולסטרול הנדיר יותר בחיי האדם כיום, בהחלט הגעתם למקום הנכון. כעת נסקור את חומצת השומן הייחודית הזו מכל כיוון. אתם תופתעו לגלות כי היא לא רק הכרח לחייכם – אלא תרופה טבעית וחומר בסיס בגופכם.

מהי חומצת שומן?

כדי להבין מהי אומגה 3, נאלץ להעביר שיעור קל על חומצות שומן:

קיימים שני סוגים של חומצות שומן טבעיים וסוג אחד סינתטי של שומן:

הטבעיים – הם חומצות השומן הרוויות וחומצות השומן בלתי-רוויות.

הסינתטית, היא חומצת שומן הטרנס.

השוני בין חומצות השומן, נקבע לפי כמות המימן שמכילה כל חומצה: ככל שבחומצת שומן יש יותר מימן, היא הופכת למוצקה יותר, זקוקה לטמפרטורה גבוהה יותר כדי להתפרק בגוף ועקב כך – לגוף קשה יותר לפרק אותה ולעיתים, הוא איננו מצליח לנצל את הערך התזונתי שלה כלל.

שומן הטרנס הוא שומן שאיננו בריא כלל לגופכם, משום שהוא מורכב מסדר מולקולרי שהגוף שלנו לא מכיר; סדר טכנולוגי. מסתבר שסדר מולקולרי של שומנים הם בדרך כלל זהים. הם קרויים “ציס”, מלטינית – קשר כפול. משום שהסדר המולקולרי של שומן הטרנס לא קיים בטבע, הגוף מתקשה לפרק אותו או לנצל אותו לעזר לגוף.

כאשר חומצות שומן לא מתפרקות כיאות בגוף, הן עלולות להצטבר במקומות מסוימים בגוף, כגון כלי הדם שלנו.

גם חומצות השומן הרוויות, עשויות להגיב באופן זהה. אמנם מדובר בחומצות שומן הקיימות בטבע, אך הגוף מתקשה מאוד לפרק אותן: משום שמדובר בשומן מוצק יותר, גם הוא זקוק לטמפרטורת התכה גבוהה יותר. בנוסף, השומן הרווי הוא שומן “מפונק”, שלא מתפרק על ידי כל דבר; רק מחמצנים חזקים כגון חמצן, הרבה חמצן, יצליחו לפרק אותן כיאות. כאשר חומצות שומן רוויות לא מתפרקות כראוי, גם הן מצטברות בדפנות כלי הדם. הצטברות מוגזמת עלולה להוביל לחסימת כלי הדם ועקב כך, לשבץ, התקף לב ושלל מחלות לא נעימות.

מחקרים טוענים כי יתכן והצטברות השומנים בגוף, נגרמת עקב שומנים שדווקא הגוף מייצר, בחלק מהמקרים. עם זאת, חומצת השומן המומלצת ביותר היא כמובן חומצת השומן הבלתי-רוויה, הכוללת את אומגה 3 ואומגה 6.

חומצות שומן בלתי-רוויות הן נוזליות, בדרך כלל בטמפרטורת החדר. לכן, הן לא זקוקות לטמפרטורה גבוהה, כדי שהגוף יצליח להתיך אותן. הן מתפרקות יותר בקלות ולגוף קל יותר לנצל אותן לשלל תפקידים בגוף: משום שהקשרים שלהם יחסית נמוכים ( 3 קשרי פחמן, 6 קשרי פחמן), הגוף יכול להשתמש בהן כמו שהן או להוסיף להן קשרים של פחמן, כדי להסב אותן לחומצת שומן אחרת, בעל תפקיד שונה.

את רוב חומצות השומן, הגוף מייצר בעצמו. עם זאת, הוא איננו יכול לייצר חומצות שומן עם פחות מ- 9 קשרי פחמן ומסיבה זו – אומגה 3 ואומגה 6 נחשבות לחומצות שומן חיוניות.

אומגה 3 ואומגה 6

שתיהן חומצות שומן בלתי-רוויות שהגוף לא מייצר. אם כך, מדוע רק אומגה 3 היא כה נערצת?

אומגה 6 קיימת במזונות רבים של התזונה המערבית, כגון ביצים, עוף, שמני צמחים, אגוזים, שומשום, דגנים, לחמים מחיטה מלאה ועוד.

לעומתה, אומגה 3 יחסית נדירה.

אף על פי ששתי החומצות הללו חיוניות לגופנו, מהותי כי היחס בין שתיהן יהיה שווה יחסית.

מדוע?

הסיבה העיקרית היא כי אומגה 6 מעודדת את תהליך ההידלקות של הגוף, בעוד שאומגה 3 מרגיעה את הגוף; האיזון העדין הזה ביניהם, שומר על גופנו בריא ומאוזן.

אנחנו לא יכולים לשרוד ללא אומגה 6 – גופנו זקוק לתהליך ההידלקות: הכוונה היא לתהליך בו מערכת החיסון מטפלת בחיידקים, פולשים, פטריות או כל דבר אשר פולש לגופנו.

עם זאת, פעילות מוגברת של מערכת החיסון או פעילות כרונית של מערכת החיסון, בשל עומס של אומגה 6 בגוף, עלול להוביל למצב בו הגוף הוא במצב של הידלקות, גם אם אין שום איום המאיים על הגוף. מצב שכזה עלול להוביל לשחיקה של מערכת החיסון, פגיעה באזורים מסוימים בגוף, היחלשות כללית של הגוף והיווצרות של מחלות שונות.

מסיבה זו, רובכם תיאלצו להפחית במזונות האומגה 6 שלכם ולהגביר את צריכת האומגה 3 שלכם, ממזונות שנכיר בהמשך.

אומגה 3?

לשם הבהרה של הדברים, אומגה 3 היא חומצן שומן בלתי-רוויה וחיונית, שלגוף שלכם קל יותר לפרק מחומצות שומן רוויות. אומגה 3, מחולקת לשלושה סוגים של תרכובות, בעלות קשר פחמני שהראשון ביניהם, הוא בין האטום השלישי לרביעי:

חומצה אלפא-לינולנית (ALA) – החומצה היחידה שהגוף לא מסוגל לייצר כלל ולכן – החיונית ביותר. חומצה איקוסאפנטאנואית (EPA) – חומצה שהגוף מצליח לייצר, על ידי שימוש בחומצת ALA.

חומצה דוקוסהאקסאנואית (DHA) – חומצה שהגוף מצליח לייצר, באמצעות שימוש בחומצת EPA.

משום שאיננה נפוצה בתזונה המערבית, מומלץ לצרוך יותר ממנה.

כמה בדיוק?

תינוקות עד גיל שנה – חצי גרם ליום.                    גברים – 14 שנים ומעלה – 1.1 גרם ליום.

1-3 שנים – 0.7 גרם ליום.                                   נשים – 14 שנים ומעלה – 1.1 גרם ליום.

4-8 שנים – 0.9 גרם ליום.                                   נשים בהיריון – 1.4 גרם ליום.

9-13 שנים – 1.2 גרם ליום.                                 נשים מניקות – 1.3 גרם ליום.

תפקידיה של אומגה 3

  1. משפרת את הראייה – חומצות השומן השונות של אומגה 3, אינן שומרות על תפקוד הגוף בלבד, אלא מהוות אבני בנייה חיוניות לחלקים רבים ממנו. דוגמא מצוינת לכך, היא קרנית העין, אשר 60% ממנה מורכב מ- DHA. מסיבה זו, חשוב להעניק הרבה אומגה 3 לילדים קטנים, בשלבי ההתפתחות של חייהם. גם בשלבים מאוחרים יותר, אומגה 3 מסייעת להעניק לחות לעין ולעכב את תהליכי הדרדרות הראייה, על ידי שימור התקשורת בין המוח לעיניים, שמסייעת לכם לפרש ביתר קלות את מה שאתם רואים ביומיום.
  2. מקדמת התפתחות בריאה – מעבר לעובדה ש- DHA מרכיבה 60% מקרנית העין, היא אף מרכיבה כ- 40% מחומצות השומן של המוח; הכי הרבה מבין כלל חומצות השומן. תפקידה הנוירולוגי, הוא לסייע לפתח את המוח שלכם מבחינה קוגניטיבית ומנטאלית, בעיקר בשלבי בילדות. זוהי סיבה נוספת להעשיר את התזונה של ילדכם באומגה 3. מחקרים אכן מאמתים, כי ילדים שאכלו יותר אומגה שלוש, גדלו להיות ילדים בעלי ראייה טובה יותר, אינטליגנציה גבוהה יותר, סיכוי נמוך יותר לפיתוח הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם ויכולת איתנה לפתח קשרים חברתיים.

אומגה 3 אף מסייעת לשמר את התפקוד הקוגניטיבי חזק ואיכותי לאורך זמן, מה שמסייע לעכב תהליכים ניווניים במוח, שעלולים להוביל למחלות כגון אלצהיימר או פרקינסון.

  1. תרופה מוכחת וטבעית להפרעות קשב וריכוז – כיום מחקרים תומכים בעובדה שאומגה 3 מסייעת להפרעות קשב וריכוז פה אחד. במחקרים הוכח כי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, אכן יש רמות נמוכות יותר של אומגה 3 בגופם. אומגה 3 מסייעת לבנות את הממברנות של התא – ה”גשרים” שמעבירים ויטמינים, מינרלים ועוד הרבה דברים טובים לתאים של גופנו, כולל המוח, כמובן. באותו האופן, אותם “גשרים” משמשים מעבר של הפסולת מהתאים החוצה. ללא אומגה 3, התאים בגופכם לא מקבלים את הטיפול הראוי להם. במוח, המקום שגם ככה הכי קשה להגיע אליו, בשל כוח המשיכה, הדבר מתבטא על ידי קושי להקשיב, היפראקטיביות, פזרנות וכשל כללי בהתרכזות בנושא אחד ובניית זרם מחשבתי קולח. כל אלו מהווים סימפטומים ידועים להפרעות קשב וריכוז. חוקרים ממליצים לאנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לשלב את האומגה 3 בחיי היומיום שלהם ואף לשקול ליטול תוסף תזונה, כדי לסייע לשפר את תהליך התקשורת של מוחם.
  2. משפרת את בריאות הלב וכלי הדם – אומגה 3 מסייעת לשפר את בריאות הלב, על ידי ניקוי מחזור הדם מהצטברויות של שומנים בגוף, מה שמסייע למנוע מצבים של היחסמות כלי הדם. הדבר אף מאיץ את מחזור הדם, מה שמסייע לשמור על מחזור דם תקין. מחזור דם מהיר ויציב, איננו מצמיד טסיות דם, מה שמפחית את הסיכוי להיווצרות של קרישי דם. בנוסף, משום שנוצר איזון בין אומגה 3 לאומגה 6, פחות מחומרי ההידלקות השונים מצויים במחזור הדם – כאשר אין איום, הגוף רגוע יותר ומאוזן יותר גם מבחינה של כולסטרול, כמובן.

מה קורה כשנגמר?

תזונה הדלה במקורות של אומגה 3 בדרך כלל מובילה למחסור בחומצת השומן החיונית. מחסור באומגה 3 עשוי להוביל ל…

  1. פגיעה במערכת ההובלה – משום שקיים מחסור באומגה 3, ישנו עודף של אומגה 6 בגוף. עקב כך, ישנן הצטברויות רבות בכלי הדם, שעלולות להביא לחסימה ולגרום להתקפי לב, שבצים וכדומה. משום שמחזור הדם איטי יותר, ישנה יותר היצמדות של טסיות דם, שעלולה לגרום להיווצרות של קרישי דם.
  2. פגיעה במערכת העצבים – אין פיקוח על המעברים אל התא ומן התא החוצה. עקב כך, המוח לא מקבל את כל הוויטמינים, המינרלים והחמצן להם הוא זקוק כדי לתפקד כראוי. בנוסף לכך, הוא מוקף בפסולת. התוצאה היא מוח מבולבל, היפראקטיבי, מפוזר, שכחן, המתקשה לתפקד ולהתרכז בנעשה – מוח הסובל מהפרעות קשב וריכוז.
  3. שינוי במבנה התא – מחסור במזון ושומן, הצטברות של פסולת… כמובן שנוצר שיבוש בפעילות התאית.
  4. מערכת העור – בין יתר תפקידיה, אומגה 3 מעניקה לחות לעור, מסייעת לייצר תאי עור חדשים ולשמור על העור צעיר. מחסור באומגה 3, בדרך כלל מוביל לעור יבש ואף למחלות של עור יבש, כגון פסוריאזיס או סבוריאה.

איך נשמור על עצמנו?

כדי ליהנות מהיתרונות של אומגה 3, כדאי לכם לבצע שינויים מהותיים בתזונה. יש להבין כי כלל החומצות של אומגה שלוש מתחילות בחומצת ה- ALA, החומצה היחידה שהגוף לא יכול לייצר כלל.

  1. את חומצת ה- ALA, ניתן בעיקר למצוא בזרעי פשתן, צ’יה, מרווה, תרד, אגוזים ובייחוד אגוזי מלך ושמן קנולה. ישנה אצה כחולה, בעלת ערכים גבוהים של ALA.
  2. את חומצת ה- EPA, ניתן למצוא בעיקר בחי – בדגים שומניים, ממקור של מים קרים: סלמון, מקרל, סרדינים, טונה, הרינג, פורל, הליבוט, סול ועוד. גם אצות נחשבות למקור מצוין של EPA.

לא ניתן למצוא את חומצת ה- DHA במזון, אך פשוט להרכיב אותה, על ידי שימוש בחומצות השומן האחרות.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.