איך לכתוב סיפור – 11 טיפים שיהפכו אתכם לכותבים מוצלחים

איך לכתוב סיפור – 11 טיפים שיהפכו אתכם לכותבים מוצלחים

כתיבה היא דרך מצוינת לבטא את עצמך: לגרום לעצמך להרגיש טוב, להוציא את הרגשות הרעים וגם לבטא את היצירתיות שלך. רוב האנשים בעולם אוהבים לכתוב ונהנים לשפוך את הרגשות על הדף באמצעות יומנים או סיפורים.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

עם זאת, ישנם ה”כותבים למגירה”, האנשים שלא רק אוהבים לכתוב, אלא נהנים לכתוב, כדי לספר את מה שהדמיון שלהם מכתיב להם. אולי פשוט יש להם סיפור שהם רוצים לספר או שהם תמיד הרגישו את הדף “קורא להם”… הסיבה לא משנה – אם התחושה שם, בהכרח יש לממשה!

סיפור הוא איננו דבר שפשוט לכתוב או אפילו להתחיל. כדי שתהיה לכם “נחיתה רכה”, להלן עשרה טיפים מעולים לסופר או ה”כותב למגירה” המתחיל.

פשוט תשבו!

לפעמים החלק הקשה בכל התחלה, הוא העשייה עצמה. בני האדם עצלנים במטבעם ואין להם כוח להתמקד מול מסך, אלא בדרך כלל לבהות במסך. כתיבת סיפור, בייחוד בהתחלה, היא החלק הקשה ביותר, בו אתם הופכים מחשבה למציאות. יש לכם כל כך הרבה רעיונות בראש, רצים, מסתובבים, מחכים שתעלו אותם על הדף.

כדי לעשות זאת כיאות, נסו ראשית לפנות לכם את הזמן: להעניק לעצמכם חלון של לפחות שלוש שעות פנויות, כך שתהיו רגועים ותדעו שיש לכם את הזמן להתרכז.

נסו לבחור זמן שבו אתם חשים יותר יצירתיים מהרגיל: ישנם אנשים אשר אוהבים לכתוב לאור הזריחה, בעוד שאחרים נהנים מהשקט של השעות הקטנות של הלילה.

אם הזכרנו שקט, זכרו שכדי לכתוב האדם זקוק לשלווה, אך זו לא חייבת להיות שלווה שגרתית – ישנם אנשים אשר מתחברים ליצירתיות שלהם באמצעות מוזיקה, זקוקים לרעש הטלוויזיה, אוהבים לכתוב בחושך או באור בוהק של פלורסנט.

האזור שבו אתם כותבים: האם הבלגן מסיח את דעתכם? האם אתם זקוקים לו, כדי “להרגיש בבית”?

לכל אחד יש את ההעדפות שלו, נסו להתחשב בשלכם, כך שתרגישו הכי נינוחים ומוכנים להתחיל לכתוב.

קראו ספרים

גם כשתצליחו לכתוב את הסיפור הראשון שלכם, תזכרו כי ישנם אינספור אנשים שעשו זאת לפניכם. נחשו מה? ישנם אינספור אנשים שכותבים עמכם ברגע זה ואפילו בעתיד, ספרים ימשיכו להתגלגל מסופרים לסופרים, ללא סוף.

החיסרון בהבנה הזו הוא שרוב הרעיונות “נקטפו” איי שם בעולם הספרים.

למרות זאת, היתרונות שבדבר בהחלט מתעלים על כך: ספרים של סופרים בעולם מעניקים לכם השראה, חושפים אתכם לעולמות, תכנים ומידע שיתכן ולא הייתם מגיעים אליו כלל, אם לא הייתם בוחרים בכרך הספציפי הזה. בנוסף, ככל שאתם קוראים יותר, כך הדמיון שלכם “עובד שעות נוספות” וככל שתרחיבו את הדמיון שלכם – כך תצליחו להגות רעיונות יצירתיים וייחודיים יותר, שיגרמו לכם לצלול לתוך עלילה.

אף יש לציין כי סגנון של כתיבה הוא מהותי לכל כותב ואם אתם יכולים לגשת לצורת הכתיבה של הסופר האהוב עליכם, מדוע לא לעשות זאת? כאשר אתם קוראים את הספרים, אתם נחשפים לסגנונות כתיבה חדשים, מעניינים ולומדים דרכים חדשות לבטא את עצמכם.

ספרות

ואם כבר עלה נושא הכתיבה, אופן הכתיבה איננו פחות מהותי מהתוכן עצמו: כדי שיצליחו להבין את המשמעות של מה שאתם מנסים להעביר בצורה מרתקת וקולחת, על הכתיבה שלכם להיות קלילה, ברורה ואיכותית.

יש להקפיד על סימני פיסוק, איות נכון, הפרדה בין פסקאות, ציון של מחשבות או שיחה ועוד.

מומלץ לשלב בכתיבה אמצעים ספרותיים כמו דימויים, מטאפורות, אנלוגיות ועוד אמצעי ביטוי שיצרו עניין ויעניקו עומק לתוכן שאתם כותבים. העומק הזה הוא מה שיגרום לקוראים שלכם “להישאב” לתוך הסיפור ולכם ליהנות לקרוא את הסיפור שלכם.

נסו לכתוב בהתחלה במספר סגנונות: מספר סוגים של גופים, מספר דמויות לעומת דמות אחרת מרכזית, להתחיל מההתחלה, להתחיל מהסוף, להתחיל מהשיא… ככל שתעשו יותר ניסוי וטעייה, כך תמצאו את הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

נסו לגבש רעיון ראשוני

לעיתים הבעיה היא איננה באופן הכתיבה עצמו או אפילו בזמן, כי עם ברעיון: יתכן ואין לכם שום רעיון כלל, יתכן ויש לכם פיסות של רעיונות ויתכן ואתם יודעים מה אתם רוצים שיקרה, אך לא יודעים כיצד להעביר את הנושא לדף.

בדרך כלל, כאשר מישהו רוצה לספר לחברו סיפור על משהו שקרה לו, הוא מתחיל בהתחלה. באותו אופן גם מומלץ לכם לעשות: נסו לפתוח את הפרק הראשון של הסיפור, אולי אפילו ליצור מעין דיאלוג ראשוני, משום שאותו יותר פשוט לכתוב, לעומת התיאורים עצמם.

גם אם בהתחלה אינכם מצליחים להעלות שורות על הדף, אל תילחצו; קחו נשימה עמוקה, נקו את הראש שלכם והתחילו מחדש. רוב האנשים לא מרוצים מהטיוטה הראשונה שלהם, כך שהגיוני שתנסו מספר פעמים, לפני שתצליחו.

נסו לחשוב על סוף מעניין

אם ניסיתם וניסיתם ואתם פשוט לא מצליחים להתחבר להתחלה שלכם, אולי כדאי להתחיל מהסוף: אם אתם יודעים פחות או יותר מה אתם רוצים שיקרה בסוף, נסו “לבנות בניין מהקומה האחרונה”; לבנות את הסיפור מהסוף להתחלה.

לדוגמא, אם אתם רוצים שהדמויות שלכם יתפסו ויכנסו לכלא בסוף, יש לשאול מה הם עשו שזה הגיע להם בכלל?

נסו לשאול את עצמכם שאלות מנחות, לכוון את עצמכם לסיפור מסובך ומעניין. העלו מספר רב של רעיונות – כמה שיותר יותר טוב, אינכם חייבים לבחור את כולם.

יתכן ואם תתחילו מהסוף, הסיפור שלכם אף יהיה מעניין יותר, משום שתוכלו למצוא דרך יפה “להחביא” אותו בעלילה ולהפתיע עמו, אף על פי שלכם הוא היה כה ברור מהרגע הראשון.

קחו טלאים וחברו לשמיכה

פעמים רבות אין התחלה ואין סוף, יש רק פיסות קטנות של רעיונות פה ושם, מחכות שתאספו אותן ותאחדו אותן למקשה אחת. הבעיה היא שלעיתים לא פשוט לקשר בין הרעיונות; לפעמים הם בכלל לא קשורים זה לזה וזה בסדר – חומר לסיפור הבא.

אם יש לכם מספר רעיונות כלליים, נסו לרשום את כולם על הדף במין סיכום קצר. לאחר מכן, קראו כל סיכום בנפרד ובחנו מה אהבתם יותר – זו יכולה להיות הטיוטה הראשונית שלכם.

נסו לפתח את הרעיון קדימה – הוסיפו דמויות, מקומות, אירועים, עניין וספרותיות שיעניקו נפח ומקוריות לתוכן שלכם.

אתם תמיד יכולים לקחת מספר פיסות ולחבר אותן יחד לסיפור אחד, גם אם הוא לא נשמע כה הגיוני בהתחלה – תגרמו לו להיות הגיוני! הדבר רק יגרום ליצירתיות שלכם “לפתח שרירים” ומי יודע? אולי יש סיבה ששני הרעיונות התחברו בראשכם והסיפור שלכם דווקא יהיה לראשון מסוגו.

נסו להתרכז בדמויות קודם

פעמים רבות, אנשים יודעים על מי הם רוצים לספר: הם ממש רואים את הדמות; את השיער, את העיניים, מבנה הגוף… הם כבר יודעים את כל סיפור החיים שלה: מה היא עשתה עד היום, מה היא רוצה לעשות, מי החברים שלה (הדמויות המשניות שלכם…) ומה היא עושה כיום בפועל.

אם אינכם יודעים מה העלילה מסביבה, פשוט נסו לטוות אותה מסביבה: נסו לחשוב מה היה מתאים שיקרה לה, באיזו תסבוכת אתם מדמיינים שהיא נמצאת, כיצד היא מתמודדת עמה ומהן ההשלכות של הסיפור.

יש לזכור כי רוב הסיפורים מתקיימים משלושה חלקים: אקספוזיציה (היכרות עם הסיפור והדמויות, הגירוי המעניין שפותח את הסיפור), הסיבוך (המצב בו הגירוי הראשוני מסתבך) והתרה (מצב בו הבעיה נפתרת – לטוב או לרע).

את החלק הראשון יש לכם. כל שעליכם לעשות הוא להתרכז בשניים הנוספים.

למדו מהחיים שלכם

אתם יודעים שאתם רוצים לכתוב, זה צורב לכם בעורקים, אך פשוט אין לכם רעיונות. אתם יכולים לחכות ולנסות לפתח את הדמיון והיצירתיות שלכם. אפשרות אחרת היא פשוט להסתכל על החיים שלכם: כמה עברתם במהלך חייכם? כמה תלאות חוויתם? כמה אנשים פגשתם? האם אתם כה בטוחים שהחיים שלכם לא טומנים בחובם את סיפור המאה?

רוב האנשים בעולם יאמרו שסיפורו של כל אדם הוא מהותי וכל אדם חי את חייו בצורה ייחודית ומעניינת. אז למה לא שלכם?

אתם תמיד יכולים “לתבל” את הסיפור – לספר את הסיפור שלכם בהודו, להוסיף מעט דרמה פה ושם, לשנות את התוצאות למה שרציתם שיקרה… העלילה היא שלכם, אז נווטו אותה כאוות נפשכם.

למדו מחיים של אחרים

אם אינכם רוצים לספר על עצמכם, אתם תמיד יכולים לספר את סיפורו של האחר: אתם פוגשים אינספור אנשים בחייכם, כל אחד עם סיפור משלו, משפחה משלו, חברים משלו, תרבות משלו וחיים משל עצמו, שפיתח ועמל קשה כדי לבססם.

ישנם אנשים אשר יוצרים השראה ובאמת כדאי לספר את סיפורים. ישנם אנשים שחוו טרגדיות או חוויות מצחיקות שגם תמיד מעניין לקרוא אודותיהן. יתכן ואפילו תבחרו במקבץ של אנשים – כל אחד עם הסיפור המיוחד שלו.

מה שחשוב במקרה הזה, הוא שתשאלו את האחר אם זה בסדר מבחינתו או שתכבדו את הפרטיות שלו בדרך כזו או אחרת. אין אפשרות פשוט “לגנוב” את הסיפור של האחר. גם אם לא תראו אותו שוב לעולם – הוא עלול למצוא אתכם.

נסו לקבל פרספקטיבה מאדם אחר

אנשים אוהבים “לרדת” על עצמם, לבטל את עצמם ואת הרעיונות שלהם, לומר לעצמם שהם לא טובים, לא מוצלחים, לזרוק את כל הרעיונות לפח ולהצית אותו באש.

אבל למה? כמה אנשים דגולים התגלו רק לאחר מותם? לא חבל?

לפני שאתם מוותרים על היצירה, נסו לתת למישהו שאתם אוהבים ומכבדים לקרוא אותה, כך שיוכל להחוות את דעתו עליה.

נכון, מדובר בצעד מפחיד, אולי אפילו כזה שיגרום לכם להרגיש יותר רע ממה שהרגשתם, אבל אתם בהחלט תדעו היכן אתם עומדים כעת ולאן עליכם להגיע.

נסו להסביר לאדם שמולכם שמדובר בסיפור חשוב, אשר כתבתם בעצמכם והשקעתם בו את מיטב זמנכם, כך שיהיה ביקורתי בצורה בונה. אל תחששו ממשוב שלילי – כל משוב ישפר אתכם לכאן או לכאן.

אל תתייאשו

איש לא אמר שעולם הספרים הוא פשוט, שהסיפורים פשוט יצאו מכם כמו כוח עליון ובין רגע אתם תצליחו לכתוב סיפור אחת ליום ואולי אפילו ספר-שניים בשביל הכיף. בחיים האמיתיים זה פשוט לא עובד ככה: כתיבה היא עבודה קשה מאוד, הדורשת הרבה ריכוז, יצירתיות ויכולת כתיבה איכותית וקוהרנטית. יתכן ובימים הראשונים אתם תרגישו כי הראש שלכם “קודח”, אולי תכעסו על עצמכם, אולי לא תבינו למה אתם לא מצליחים ופשוט תרצו לוותר – אך אל. כמו כל דבר בעולם, גם כתיבה ניתן לתרגל ולשפר. יתכן והדבר ידרוש מכם זמן והשקעה, אך אם קראתם עד כאן, האמונה הרווחת היא שאתם באמת אוהבים את עולם הכתיבה ואתם באמת רוצים לקחת בו חלק. אז אל תעצרו את עצמכם! פנו לעצמכם את הזמן, נקו את המחשבות ונסו “לצלול” לתוך עולם הדמיון. לכולם יש כזה וברגע שתכירו – אתם פשוט לא תצליחו להיפרד שוב מרוב הנאה.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.