אמנות המכירה הטבעית – כיצד להיות איש מכירות מוכשר ולעשות זאת בקלות?
גם מבלי ששמתם לב, בכל יום מחדש אתם מוכרים משהו לסובבים אתכם. זה יכול להיות דעות, רעיונות, כישורים, אך יש כמה מבנינו שענף המכירות זאת העבודה שלהם.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
הבשורה הטובה: הכסף בעולם המכירות יכול להיות מאוד מתגמל ולהגיע לסכומים ש-90% מהעבודות בישראל לא יכולות לתת. אנשי מכירות מוצלחים חיים חיים מלאים בכל טוב. הבשורה הרעה: הצרכן, והצרכן הישראלי בפרט, אוהב לקנות, אבל לא אוהב שמוכרים לו.
קראו גם: הסיבה שאנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים, למרות שהם עובדים בדיוק את אותן שעות
איך עושים את זה בצורה נכונה וטבעית ומייצרים לעצמנו הצלחות בתחום?
יתכן מאוד שהמדריך הזה ומדריכים נוספים שלנו בתחום המכירות יעשו לכם חשק לחפש את משרת המכירות החלומית שתאפשר לכם להרוויח 30,000 ₪ בחודש, ועל הדרך לעזור לאנשים להיות מאושרים יותר או להקים עסק משלכם ולשבור את תקרת הזכוכית של משכורת סטנדרטית וליצור את הסטנדרט של עצמכם (גבוה ככל שיהיה).
השיטה הקלסית של מקרב, בירור צרכים וקריאה לסגירה הפסיקה לייצר בעבורנו הצלחות בעולם המכירות. רבים מהצרכנים, שחלק לא מבוטל מהם עסק במכירות בעצמו בשלב כזה או אחר בחיים, כבר מבינים את הדברים וקולטים שבצד השני יש מישהו נחמד, אפילו נחמד מידי, שבסופו של דבר רוצה לקבל את כרטיס האשראי שלהם.
המכירה הטבעית מבוססת על מספר עקרונות ושיטת תקשורת הקרויה דו-שיח. המכירה הטבעית היא איננה טכניקה אלא שיטת תקשורת שתלווה אתכם בעוד תחומים רבים בחיים.
הלקוח המודרני רוצה שיבינו אותו, ולא שינאמו לו ויטיפו לו.
אתרו את הבעיה של הלקוח
לבעיה נותנים פתרון. הפתרון שלכם הוא מה שיש לכם להציע. איך גורמים ללקוח להציף את הבעיה? בונים אצלו אמון, על ידי מקרב עדין, לא מתלהם ולא מכירתי מידי. האמינו בלב שלם, שאתם לא נמצאים במקום עבודתכם כמוכרים על מנת להתעשר, אלא שלא פחות חשוב לכם לעזור לזולת באמת ובתמים.
רבים מאנשי המכירות חוששים ונמלאים חרדה מלקוח המתקרב לעמדה שלהם או מהעובדה שעליהם לצלצל למספר הטלפון הבא ברשימה. הם חוששים מדחייה, אך כל שעליהם להרגיש זה את תחושת השליחות שבעבודתם.
בין אם זו לקוחה שמחפשת לקנות חולצה חדשה לקראת אירוע חשוב, להזמין חופשה לכבוד יום נישואין או אפילו לעשות קורס של מסחר באינטרנט כדי לייצר לעצמה הכנסה נוספת. מה שתרגישו בפנים עובר אל הלקוח גם מבלי שתרצו דרך טון הדיבור שלכם ואפילו דרך הבעות הפנים.
החוק השביעי מבין 12 חוקי הקארמה (Karma) מדבר על “חוק המטרה בחיים”. אם תאמינו בזכות וביכולת שלכם לסייע לאנשים לפתור את בעיותיהם – זה מה שהיקום יזמן לכם.
כיצד מאתרים את בעיית הלקוח? אחת מן הדרכים היא לשאול אותו: “מדוע חשבת לרכוש מחשב אחר? מה היה חסר לך בדגם הקודם”? הלקוח ישתף אתכם בצרכים שלו בצורה מדויקת, כך שתוכלו להשתמש בהם בשלב מתן הפתרון.
הקשיבו ללקוח שלכם
במשך 45% מזמן השיחה אנחנו קשובים לכאורה, כי למעשה אנחנו דנים בינינו לבין עצמינו לגבי מה הדבר הבא שנאמר. ב-45% נוספים אנחנו ממתינים שהלקוח יעצור את רצף הדיבור כדי שנוכל לדבר בעצמינו, מה שמותיר לנו רק 10% של הקשבה.
אין ספק שזו לא הדרך למכירה, כי ב-90% מהזמן בו עסקנו במחשבות ולא בהקשבה, פספסנו על הלקוח מידע ששווה יהלומים. הקשיבו ללקוח, עם כל הכוונה, כי מן התשובות שלו יבואו השאלות הבאות שלכם, וזאת בדיוק הנקודה הבאה.
שאלות נכונות בעיתוי המתאים
אין דבר נפלא יותר מאשר לגרום ללקוח שלכם למכור לעצמו. זה חוסך לכם זמן ומאמץ, וזה הופך את תהליך המכירה להרבה יותר טבעי, שבסופו הלקוח יצא מחויך ולא נכבש.
לדוגמה: אם יש לכם לקוח המתעניין בקומקום חשמלי, אין צורך שתספרו לו בהתלהבות למה כדאי לו לקנות את הקומקום. קרוב לוודאי שהוא כבר מודע ליתרונות.
במקום זאת, שאלו אותו: “מדוע בחרת לקנות דווקא את הקומקום הזה?” הוא מאוד ישמח על השאלה, כי היא מביעה התעניינות בטעמו האישי ודעתו. תוך כדי שהוא מספר לכם על היתרונות של הקומקום החשמלי, הוא למעשה סופג זאת שוב, בעצמו. כידוע – המוח שלנו הוא האנטנה הכי משוכללת בעולם.
שקפו את הדברים
ההקשבה שלכם במהלך השיחה באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשלב הסיום. בשלב זה, אתם למעשה מספרים ללקוח מי הוא, מה הוא, מה הבעיה שלו ומה הפתרון שלכם בשבילו. הלקוח יהיה מופתע מרמת הקשב שלכם, מאיך שזכרתם עליו כל פרט ופרט, ויחוש כלפיכם הערכה גדולה.
מבחינתו, זאת לא שיחת מכירה רגילה אליה הוא נשאב כבר פעמים רבות. מבחינתו מדובר כאן באדם המקשיב לו, מתעניין בו, ובסך הכל רוצה לעזור לו לפתור בעיה. כמו שאמרנו, אנשים אוהבים לקנות, אבל לא אוהבים שמוכרים להם, וההבדל בין איש מכירות ממולח לאיש מכירות טבעי, שלא מרגיש קושי בעבודתו ומצליח להתפרנס בכבוד – הוא מאוד גדול.
אם אתם מרגישים צמאים להתחיל למכור ולהעניק את הבשורה שלכם, המוצר שלכם, העסק שלכם לעולם, כנראה שמדריכי ה-Mastery האלה הם במיוחד בשבילכם:
- איך למכור טוב יותר – 11 טריקים לשיחת מכירה מוצלחת
- פסיכולוגיה הפוכה: כיצד לשתול רעיון במוחו של מישהו
- מסחר באמזון – איך לפתוח חנות באמזון
- איך לנהל משא ומתן – 10 כללים לניהול משא ומתן מוצלח
מדריכים אלו ומאות המדריכים האחרים שלנו בקטגוריית “כסף” יעזרו לכם להגיע ליעדים הכלכליים שלכם על ידי הגדלת ההכנסה, הקטנת הוצאת המחיה תוך כדי שיפור איכות החיים והשקעות נבונות שבבוא היום ישחררו אתכם מהצורך לעבוד.
אנו משחררים 95% מהתוכן שלנו לגמרי בחינם, אך הדרישה למדריכים מפורטים שנכנסים לפרטי פרטים בדרך להצלחה הייתה כה גדולה, שהחלטנו ליצור עבורכם את תכנית ההתפתחות היומית שלנו Lifehacks Mastery.
בכדי לקחת אותה לנסיעת מבחן של 14 ימים, ללא שום התחייבות (ניתן לבטל בקליק),לחצו כאן.
לסיכום
לקוח מביא איתו צורך ובעיה, ובשירות שאתם יודעים להציע יש את הפתרון. איש מכירות טוב ומצליח הוא כזה שרואה את טובת הלקוח לנגד עיניו ויוצר סביבו מעטפת של אכפתיות, הקשבה ואמון.
שלכם תמיד,
צוות Lifehacks.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח