הזדמנויות עסקיות – טכניקות שיעזרו לכם ליצור הזדמנויות עסקיות
תחילת השנה הוא זמן נהדר לפתיחת עסק חדש. אבל, כמובן, כדי להצליח עליכם לחשוב על קונספט מנצח. אבל רגע, רגע.. איך מוצאים אחד כזה? זה בהחלט לא קל, אך בו זמנית לא כל כך קשה כמו שחשבתם, לשם כך אספנו לכם 8 טכניקות אשר יפתחו לכם את החשיבה ויזרימו את היצירתיות אל תוך חייכם! לפניכם 8 טכניקות שיעזרו לכם ליצור הזדמנויות עסקיות ולפתוח עסק מצליח בקלי קלות, בהצלחה חברים!
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
שאלו את עצמכם, “מה הלאה?”
רעיונות עסקיים מוצלחים הם לעתים קרובות ביתרון על הנורמה. חשבו על מגמות וטכנולוגיות עתידיות ואיך הן עשויות להצטלב עם עתידיכם. למשל, חישבו על חידושים הקשורים במוצרים בשימוש יום יומי, כמו לדוגמה מערכות הסלון והבידור ביתי שלכם, איך ניתן להפיך בהם שינוי מרענן? האם קיימים מושגים חדשים למונח בידור ביתי? האם ישנן דרכים חדשות לבדר את האדם בביתו? המשיכו לנושא הבא, עד למציאת התשובה.
יישמו את הכישורים שלכם בתחום חדש לחלוטין
על מנת למצוא הזדמנויות עסקיות שתואמות לכישורים שלכם מנו את היכולות והכישורים שלכם על דף, הגיעו לפחות לרשימה בת 5 התמחויות. כעת חישבו כיצד הכישורים שלכם יכולים להיות שימושיים בתחומים חדשים. בטוח ישנו יתרון קטן שהידע שלכם מכנה לכם, חישבו בצלילות ובחדשנות כיצד אתם מסוגלים להביא שינוי על האנושות. קחו לדוגמה את שסטיב ג’ובס הגאון שהכניס את הקליגרפיה אל תוך המחשב ויצר את הפונטים בהם אנחנו כולנו משתמשים היום. כך גם אתם יכולים לשלב כישור מסוים בתוך תחום אחר וליצור בעזרתו “שפה” חדשה לחלוטין.
חפשו ליקויים בשירותים קיימים
כשמקימי האתר “Bookrenter.com” היו באוניברסיטה התעורר בהם כעס קטן, הם מצאו שכל ספרי הלימוד שלהם עולים המון כסף. הם החליטו שלא מתאים להם לשלם יותר סכומים לא מבוטלים על ספרי לימוד שנתיים, הם עלו על ליקוי ומצאו לו פתרון יעיל. כך הם הקימו את – “Bookrenter.com” אתר המציע השכרת ספרי לימוד במחירים ריצפה, עד כ-60% הנחה! מתוך כעס קטן לבסוף הם הצליחו לעזור לעוד 1.5 מיליון סטודנטים מתוסכלים אחרים. הם טוענים שהתשובה לרעיונות עסקיים יכולה לבוא מתוך תסכול, “עליכם לחפש תשובות בדברים שמתסכלים אתכם, הרעיון העסקי שלכם נמצא שם”. לכן זה הזמן להתבונן סביב, האם ישנו מוצר או שירות שתוכלו ליעל את שירותיו?
חפשו נישות חדשות
אם אף אחד עוד לא נגע שם, אולי זאת ההזדמנות שלכם לגעת. חפשו נישות חדשות שאיש עוד לא זיהה. הזדמנויות רבות נמצאות בכל מקום, עליכם רק להתבונן סביב. האם ישנה דרישה שכיחה שלא מקבלת מענה? האם יש באפשרותכם להמציא תחום חדש? אם כן, באיזה תחום תוכלו לחדש? ומה? איזה נישה עדיין לא קיימת, או מפותחת מספיק? זה יכול להיות פטנט או סתם מוצר שפשוט לא קיים כרגע בשוק. תוכלו לבחור לייבא אותו או לייצר אותו, אולי אפילו להמציא אותו, אבל הטריק הכי חשוב – הוא לדעת לזהות נכונה את הצורך הקיים ולהפוך אותו להזדמנות עסקית.
מצאו קטגוריה חסרת חידושים
הרעיונות הטובים באמת נמצאים בקטגוריות חסרות חידושים. חפשו צרכים קבועים אשר לא נחלו חידוש בעשרות השנים האחרונות. לדוגמה – היגיינת הפה והחניכיים, כבר למעלה ממאה שנים לא היו חידושים רבים בקטגוריה זו. את המוצר העיקרי – מברשת השיניים ניתן למצוא בכל בית, רק בסמוך לשנות האלפיים הצטרפו אליה מברשת השיניים החשמלית והחוט הדנטלי, אך כמעט כל החידושים מסתכמים בכך. נסו לחשוב על פיתוחים חדשים, הכוללים מוצרים נוספים או שירותים שניתן להציע בקטגוריה זו, ואולי תצליחו לחדש ולהוסיף מוצר לסל הקניות הביתי. תמיד תוכלו לבחון מחלות ובעיות גופניות, מתוך חקירתן לעומק והבנת הצרכים של כל מחלה תוכלו לזהות מחדלים ואלי להמציא או לקשר מוצרים שכבר קיימים בשוק בעבור אותה בעיה.
דברו עם הצרכנים
אין דרך טובה יותר מאשר לדבר עם הקונים, כדי למצוא רעיון שעונה על הצרכים של אנשים. בצעו סקר צרכנים בקבוצות גילאים שונות לגבי מוצרים או שירותים שונים. מתוך הנתונים שיתקבלו אודות צרכי הצרכנים תהיו מסוגלים ליצור תמונת מידע אקטואלית אשר אפשרת לכם להבין מהו הצורך אשר לא מקבל מענה. לימדו על הצרכים והאינטרסים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, כך תוכלו לדעת כיצד למקסם את ההצלחה שלכם ולפנות נכונה אל קהל היעד המבוקש.
צרו גרסה זולה יותר למוצרים קיימים
חברות רבות מעדיפות לנצח את השוק על ידי מציאת מוצר הנמכר במחיר מסוים והנפקתו במחיר אחר – זול יותר. קחו לדוגמה – משקפי ראייה שהם מוצר צריכה בסיסי למדיי, חשבו את המחיר הממוצע, בדקו באיזו תדירות אנשים קונים משקפיים, הבינו את גודל השוק על פי מספר הצרכנים הממוצע, בררו את עלויות ההפקה של כל זוג משקפיים, האם משתלם יותר לייבא או לייצר את המוצר? האם תוכלו לייצר משקפיים ולמכור במחירים זולים יותר ועם זאת – להרוויח? אם כן, למה לא? הכול עניין של מתמטיקה נכונה. הכירו את חברת המשקפיים “וורבי פארקר” שהושקה לא מזמן בשנת 2010 על ידי כמה חברים מבית ספר לעסקים בניו יורק. הם החליטו לתמחר את המשקפיים שלהם במחיר זול יותר משאר השוק, על ידי כך הם זכו במספר לא מבוטל של קניינים שהעדיפו לשלם פחות כסף על המוצר שכבר זכה לאהדה מצידם. עכשיו תורכם למצוא את המוצר הבא ולהפוך אותו להזדמנות העסקית שלכם!
ערבבו מספר מוצרים יחדיו
ערבבו בין מוצרים! אל תפחדו לערבב כמה מוצרים, זה יכול לגרות אצלכם לא מעט רעיונות נהדרים. כשמסתכלים כיצד כמה מוצרים שונים יכולים להשתלב יחד לכדי רעיון אחד, פתאום רואים את ההזדמנויות השונות והחדשניות שבכך. אם מדובר במוצרים שכבר נמכרים זה אף פעם לא יכול להיות כישלון, רק רווח נוסף והזדמנות עסקית בעבורכם.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח