המדריך המלא לחיסכון בכסף – אתם הולכים לחסוך לפחות 50% מהוצאות הבית

המדריך המלא לחיסכון בכסף – אתם הולכים לחסוך לפחות 50% מהוצאות הבית

  1. כלל ברזל – תמיד עם אצבע על הדופק

חיי היום יום עמוסים מאוד, ורובנו טובעים בים של הוצאות בלתי נגמרות. מרוב הוצאות כספים, די מהר שוכחים להיות עם אצבע על הדופק ולחשוב מה באמת צריך להוציא ומה קצת פחות.

אם עד עכשיו לא עשיתם זאת, זה הזמן להתחיל לעקוב אחר כמות ההכנסות וההוצאות שלכם. מלבד העובדה שיהיה עליכם לבדוק לטובתכם שאתם תמיד נשארים בפלוס, מעקב צמוד אחר ההוצאות וההכנסות יסייע לכם להבין כיצד לנהל אותם טוב יותר ולחסוך כסף. תוכלו להעזר בגיליונות האלקטרוניים שנמצאים ברשת כדי להזין את כמות ההכנסות וההוצאות שלכם בקטגוריה המתאימה ולעקוב אחר ההתנהלות החודשית של הכסף שלכם. כשכל הנתונים יופיעו לפניכם, שחור על גבי לבן, תקבלו תמונה פיננסית אמיתית של ההתנהלות הכספית שלכם.

  1. אמרו לא להלוואות

דרך נוספת לחסוך באופן משמעותי בהוצאות הבית היא פשוט לומר לא להלוואות (כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל ולעיתים אין מנוס מלקחת משכנתא או הלוואה שתעמיד אתכם על הרגליים, אולם מומלץ להמנע מכך)

מה כל כך רע בלקחת הלוואה מדי פעם שתאפשר לנו קצת יותר אורך נשימה מול ההוצאות שלנו?

כשאתם נוטלים הלוואה או משכנתא, אתם לוקחים כסף ששייך למישהו אחר, שמוכן להלוות לכם אותו תמורת ריבית. הריבית אחראית לכך שבסופו של דבר תשלמו על ההלוואה יותר מהעלות הראשונית. במילים אחרות, כשאתם נוטלים הלוואה או משכנתא אתם ‘מצ’פרים’ את עצמכם במחיר של פגיעה משמעותית בעתיד שלכם.

במקום לשאול כספים מאחרים – נסו לחיות בגבולות ההכנסה שלכם. הפחיתו בהוצאות והגדילו את ההכנסות, ובכסף שתחסכו תוכלו להשתמש בעתיד. כל זאת מבלי להיכנס לחובות ולשעבד את עתידכם לבנק.

  1. השוו מחירים

טיפ חשוב לפני הזמנת בעלי מקצוע לביתכם, הוא להשוות את המחירים ביניהם. רובנו קונים או מזמינים מוצרים שונים לבית, בלי לחקור ולבדוק אם היינו יכולים לקבל מחיר טוב יותר במקום אחר. אם אתם מעוניינים לחסוך באמת, אל תקנו את אותם הפריטים באותו המקום רק בגלל ההרגל. בדקו באמצעות הרשת, חברים ועמיתים לעבודה היכן תוכלו למצוא את ההצעות הזולות ביותר ופשוט לכו על זה. כלל זה יעיל מאוד גם בבחירת סופרמרקט לקניה החודשית הבאה שלכם, והוא יסייע לכם לחסוך הרבה מאוד כסף באופן קבוע כמעט בלי להרגיש.

  1. ניקוי הבית בזיל הזול

כיצד אתם מנקים את הבית? רובנו נעזרים בחומרי ניקוי חריפים שעולים לנו הרבה מאוד כסף, ופולטים לסביבה כימיקלים וחומרים מזיקים. אם אתם דואגים לאיכות הסביבה ומעוניינים לחסוך על הדרך בכסף, ניתן להשיג תוצאות מעולה על ידי שימוש בחומרי ניקוי ביתיים. חומרים כמו אבקת כביסה, חומץ, סודה לשתיה, אלכוהול וכדומה ממילא יושבים באחד הארונות שלכם, ואין צורך לקנות חומרים ייעודיים ומיוחדים לניקוי.

שימו לב שברוב המקומות בבית ממש לא חייבים להעזר בחומרי ניקוי חזקים כדי להסיר את הלכלוך.

  • ארונות המטבח, המקרר, השיש והכיריים לרוב זקוקים לניקוי בלבד – במקרה זה מים חמים עם סבון ושפשוף טוב יסירו את שאריות השומן והלכלוך. אם יש צורך גם בחיטוי, גם אז אין צורך להשתמש דווקא בחומרים החריפים- חומץ ומגבוני אלכוהול יעשו את העבודה.
  • רהיטים, דלתות ומשקופים- הדלתות והמשקופים נראים רע? שוקלים לזרוק את שולחן העץ שלכם? לפני שתמהרו לחדש או להשליך את ריהוט העץ הישן, נסו להשתמש בקצת שמן זית על נייר סופג. כך תסירו בקלות את הלכלוך וגם תעניקו לעץ מראה מבריק יותר.
  • ניקוי כללי של משטחים- אבקת כביסה תסייע לכם לנקות את מרבית המשטחים בבית. קחו מעט אבקת כביסה, המיסו במים וקבלו חומר ניקוי מעולה להסרת כתמים מים, לכלוך ועובש. ניתן להשתמש באבקת כביסה גם במקרים של כתמים על גבי שטיחים או מזרונים. השתמשו במעט מים ואבקת כביסה וקרצפו בעדינות על גבי המשטח עם מברשת.
  • חומרים דביקים ומדבקות- הילדים מדביקים מסטיקים ומדבקות על השטיח? במקום להתעצבן ולכעוס, נסו להעזר במלח לימון. מסתבר שלא רק לימון מוסיף המון, גם מלח לימון עוזר להסיר חומרים דביקים או מדבקות ממשטחים שונים. בנוסף, מלח לימון נמכר בעלות נמוכה בהרבה מחומרי ניקוי אחרים ומסייע להפטר מאבנית בקלות. אם הצטברה אבנית בקומקום, בניאגרה או בכלים הסניטריים העזרו במלח לימון כדי להסיר אותו. התוצאות יפתיעו אתכם.

אזהרה: יש להיזהר לא לפגוע במשטח העבודה במהלך השימוש בחומרי הניקוי הביתיים. שימו לב שחלק מחומרי הניקוי לא מתאימים לכל סוגי המשטחים, ולכן מומלץ לבדוק כל חומר בנפרד בפינה נסתרת.

  1. שימוש חסכוני במוצרי חשמל

בכל בית קיימים מגוון מוצרים חשמליים, שצורכים חשמל רב. חלק מהמוצרים שומרים על צריכת חשמל קבועה לאורך כל השנה, וחלק מהמכשירים צורכים חשמל באופן משתנה בהתאם לעונה או לצרכים המשפחתיים. כולנו יודעים שבקיץ לדוגמא, מכשירים כמו מקרר, מקפיא ומיזוג אוויר צורכים הרבה מאוד חשמל, בעוד שמוצרים אחרים דוגמת דוד החשמל ומייבש הכביסה צורכים הרבה פחות.

כדי לחסוך משמעותית בהוצאות צריכת החשמל החודשיות שלכם, מומלץ להעזר בטיפים הבאים:

  • דירוג אנרגטי- בכל קניית מכשיר חשמלי חדש, כגון מכונת כביסה, מקרר או מזגן, בצעו השוואה בין מספר מכשירים דומים ובחרו במכשיר בעל הדירוג האנרגטי הגבוה ביותר. הדירוג האנרגטי הוא למעשה אופן הגדרת צריכת החשמל במוצר שרכשנו. ככל שהטכנולוגיה בה נעזר תהיה יעילה יותר, כך נבזבז פחות חשמל וממילא נחסוך בהוצאות. הדירוג האנרגטי מסומן על גבי המוצרים בסדר עולה, מהאות G עד A. לפני רכישת כל מכשיר חשמלי, בדקו את הדירוג הנוכחי של המוצר ובחרו במכשיר המסומן באות A או הכי קרוב אליו.
  • שימו לב לטמפרטורה – האם ידעתם ששינוי של שתי מעלות בטמפרטורת ההפעלה של המזגן תשנה את צריכה החשמל בכ10 אחוזים? לדוגמא, חימום החדר לטמפרטורה של 25 מעלות במקום 23 מעלות, תגרום לצריכת חשמל גבוהה יותר בכ10 אחוזים!. לכן, אם תהיו מעוניינים לחסוך, יהיה עליכם להוריד את הטמפרטורה של המזגן (גם אם זה אומר להתלבש בהתאם)
  • חסכון בתאורה- נורות לד נחשבות לנורות חסכוניות מאוד. נורות הלד חוסכות כ60 אחוזים מצריכת החשמל הביתית, ונחשבות לבעלות משך חיים ארוך מאוד, פי כמה מנורות רגילות. למרות שהקניה שלהן כרוכה בהוצאה רצינית, היא משתלמת לטווח ארוך. אלטרנטיבה אחרת היא להפטר מנורות ההלוגן ולהעזר בנורות הפלורסנט שנחשבות גם הן לסופר חסכוניות בחשמל (נורות הפלורסנט מנצלות רבע מצריכת החשמל של נורות רגילות).
  • שימוש מושכל במכשירי החשמל במטבח – בצעו שימוש חכם במכשירי החשמל במטבח, דוגמת המיקסר, הטוסטר, הקומקום ותנור הבישול. צריכת האנרגיה של המכשירים החשמליים הללו גבוהה במיוחד, ולכן הפחיתו בשימוש בהם ככל הניתן. כך למשל, מומלץ לכבות את תנור הבישול דקות ספורות לפני המועד. פעולה פשוטה זו תחסוך רבות באנרגיה, שכן המזון הנשאר בפנים יתבשל בחום הנשמר בתנור.
  • חימום המים בחורף- בימים חורפיים נטולי שמש, נסו להשתמש בדוד החשמל באופן מושכל. הדליקו את הדוד לזמן קבוע מראש, ונצלו את המים החמים לפני שיתקררו. אופציה נוספת לשמור על מים חמים לאורך זמן, היא לחמם את המים באמצעות טיימר. ניתן לחבר טיימר או שעון שבת לדוד החשמל ולכוון אותו לשעות הדרושות.
  1. איטום הבית

איטום הבית – כדי לייעל את איטום הבית, מנעו ככל האפשר כניסה של קרינת שמש לחדרים באמצעות וילונות ותריסים. תוכלו גם לסגור דלתות חדרים ריקים כדי לייעל את הבידוד הקיים בביתכם.

  1. המנעו ממזון מעובד ותעשייתי

בין אם שמתם לב לכך ובין אם לא, סכום ניכר מההוצאות הביתיות שלכם נכנס ישירות לכיסם של בעלי המסעדות וחנויות המזון המהיר. תוכלו לחסוך הוצאה זו אם תערכו עם ארוחות ערב מוכנות מראש שיהיו מוכנות לפניכם מיד בהגיעכם הביתה. תוכלו לבשל מראש מספר חטיפים/מאכלים בריאים לארוחת הערב ולשמור על הבריאות הגופנית שלכם ועל הכסף בארנק. כמו כן, שימו לב שקטניות ומאכלים שנחשבים בריאים יותר דוגמת אורז מלא, בורגול או עדשים נמכרים בשוק במחירים מצחיקים של שקלים בודדים וכן ירקות העונה נמכרים במינימום מחיר.

  1. חסכון בקניות קבועות בסופרמרקט

כדי לחסוך במידה ניכרת בהוצאות הקניות החודשיות או השבועיות שלכם, הצמדו לטיפים הבאים:

  • הכינו רשימת קניות מוכנה מראש-

כמה פעמים בחודש אתם מבקרים במכולת הסמוכה לביתכם? אם אתם מוצאים את עצמכם הולכים כל יומיים למכולת כיוון ששכחתם מוצר חשוב במיוחד, ההמלצה היא להצמד לרשימת קניות מוכנה מראש. רשימת הקניות המוכנה תסייע לכם לחסוך כסף, כיוון שתמנעו מלקנות פריטים מיותרים או לבצע קניות של דברים שאינם נצרכים עבורכם. העזרו בסעיף הקודם לביצוע השוואת מחיר בין הסופרים השונים, ובצעו את קניותכם לפני הרשימה המוכנה מראש בסופרמרקט המשתלם ביותר.

  • חפשו את רשתות השיווק הזולות- אם אתם מעוניינים לחסוך משמעותית בהוצאות הבית, קיימות רשתות שיווק (בעיקר באזורים חרדיים) שהמחירים בהם זולים באופן משמעותי. גם אם זה אומר שיהיה עליכם לנסוע רחוק יותר, זה עדיין יצא משתלם.
  • מותגים עולים יותר- שימו לב למותגים לא מוכרים בסופרים שעשויים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. מותגי המזון המוכרים נמצאים בדרך כלל בגובה העיניים של הקונים, וכדי להגיע למותגים אחרים יש להתאמץ מעט, להתכופף או להתרומם. תתפלאו לגלות כי ברוב המקרים התחליפים לא פחות טובים מהשמות הגדולים. שימו לב שהמוצרים שנמצאים בגובה העיניים בדרך כלל יקרים יותר (ומכאן מובן למה הניחו אותם דווקא שם…) השוו מחירים בין המוצרים המונחים בגובה העיניים, לבין מוצרים הנמצאים רחוק יותר מכם, ובחרו במוצר הזול והמשתלם יותר.
  • השתמשו במזומן- כשאתם מוכנים לצאת לקניות עם הרשימה המוכנה שלכם, הקצו לעצמכם סכום כסף מסוים והשתמשו רק בו. אל תתפתו לסחוב את כרטיס האשראי, הוא יגרום לכם לבזבז יותר.
  • לא הולכים לפני שבודקים- לפני הקניה הבאה שלכם גלשו לאתר האינטרנט של הבנק או עצרו בכספומט על מנת לבדוק מהי יתרת חשבונכם. רוב הסיכויים שהצצה קצרה בפירוט ההכנסות שלכם תגרום לכם לחסוך יותר.
  • לא הולכים לפני שאוכלים- כדי לא להגרר להוצאות מיותרות, מומלץ מאוד לא להגיע לקניות בסופרמרקט רעבים. הרעב מבלבל את הדעת ואתם עשויים להתפתות לרכוש מוצרים רבים ומעוררי תאבון שיקרצו לכם מהמדפים.
  • להגיע לסופר בלי הילדים- כדי להמנע מקניית מצרכים שאינם הכרחיים, מומלץ להגיע לסופר בשעות לא עמוסות (בדרך כלל מדובר בשעות הבוקר או בתחילת השבוע) ומומלץ מאוד לא להגיע עם הילדים. אם אין ברירה, יש להקצות שקלים בודדים לכל החבורה וכך להמנע מהוצאה גדולה על ממתקים או חטיפים.
  • זהו את דפוס הקניה שלכם- חשוב מאוד לבדוק שדפוס הקניה שלכם מתאים למשפחה שלכם. קיימות משפחות שקניה גדולה מרוכזת גורמת להם לבזבז יותר, ולזרוק מוצרי מזון, ולעומת זאת דווקא קניה קטנה יותר תגרום להם לחסוך.
  • רכשו את מוצרי המזון דרך הרשת – קניה בסופרמרקט השכונתי דורשת מכם השקעת משאבים רבים- לנסוע למקום, לחפש חניה קרובה, לעמוד בתור לקופה ולהיות חשופים לפיתויים שונים ולהוצאות בלתי מתוכננות (ובפרט אם החלטתם להגיע עם הילדים). במקום להגיע פיזית לרשת השיווק הקרובה לביתכם, הכנסו לאתרים המאפשרים לבחור מצרכי מזון בצורה מהירה וקלה. בחלק גדול מרשתות המזון הללו, המערכת תוכל להציע לכם באופן אוטומטי מוצרים זולים יותר מהמוצר שבחרתם. כך תוכלו להרוויח עוד כמה שקלים, ולחסוך לעצמכם את השוואות המחירים המעיקות בכל ביקור בסופר.
  1. מבצעים רבותי מבצעים

כל אחד מאיתנו משלם באופן קבוע תשלומים שונים בהוראת קבע באשראי. לרוב מדובר על חשבונות לטלפון קווי, ספק אינטרנט, סלולרי או ביטוח לרכב. כדי לחסוך בהוצאות הללו, נסו להתקשר לחברות מדי פעם ולבדוק האם קיימים מבצעים או תוכניות משתלמות יותר. אם תדעו מראש על מבצע משתלם, תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף מדי חודש. כמו כן, לפני קניית מוצר חשמלי גדול, בדקו מבצעים באינטרנט ובחנו את טווחי המחירים והאפשרויות. כאשר תגיעו לחנות עם טווחי מחירים מוכנים מראש וידע כללי על מה שאתם הולכים לקבל, תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף. גם בהוצאות הביגוד הקבועות למשפחה, התמקדו במבצעים ובמוצרי סוף עונה. פריטי הביגוד בתחילת העונה יקרים פי כמה ממחירם של אותם פרטי ביגוד לאחר שלושה חודשים למשל. אם תהיו מעוניינים לחסוך, המתינו מספר חודשים, ורכשו את הפריטים במחירים זולים משמעותית.

  1. חסכון במים

אחד המשאבים החיוניים ביותר עבורנו הוא המים. כדי למנוע בזבוז מים מיותר ולחסוך בכסף, תוכלו להוריד חצי מיכל בניאגרה או להתקין חסכמים לחסכון עצום במים להדחה. על ידי התקנת חסכמים ייעודיים לניאגרות בביתכם תוכלו לחסוך אלפי ליטרים בחודש לצד מאות שקלים בהוצאות החשמל מדי חודש.

  1. חסכון בדלק

האם ניתן לחסוך בדלק? הצרכן הפשוט סובר שלא, כיוון שמדובר בהוצאה שהיא לכאורה בסיסית עבור תחזוקת הרכב. למעשה, ניתן לחסוך בדלק עם מעט יצירתיות ורצון טוב. כך למשל, נסו לרכז את הנסיעות והקניות ביום אחד, סעו עם רכבכם וחנו במקום הראשון שמצאתם מבלי לנסות למצוא מקום “טוב” יותר. אפשרות נוספת לחסכון בדלק היא להחליף את הרכב לדגם אחר וחסכוני יותר בדלק או להתקין רכיב המסייע לרכב לנצל את הדלק שבו באופן יעיל יותר. דרך נוספת לניצול יעיל של הדלק ברכבכם היא לבדוק מדי שבועיים את לחץ האוויר בצמיגים ולפעול בהתאם. שמירה על לחץ אוויר מאוזן ותקין בצמיגים שלכם, תאריך את חייהם ותחסוך בדלק.

  1. חסכון בהוצאות במהלך החופש

הילדים המתוקים שלנו דורשים מאיתנו הערכות כלכלית לאורך כל השנה: תשלום למסגרות חינוך, ציוד בית ספרי, הוצאות עבור מזון, תרבות ועוד ועוד. בחופשות, ובעיקר בחופשת הקיץ הגדולה יש תחושה של בזבוז בלתי פוסק – ממתק לילד, סרט לילדה, קייטנה לנער והוצאות נוספות כמעט בלתי נגמרות . כדי לחסוך לאורך השנה, ובפרט בתקופה מרובת הוצאות כמו החופש הגדול, מילת המפתח היא תכנון.

  • תכנון הוצאות קייטנות ובריכות– כדי להקל בעול ההוצאות שלכם, במקום לשלם 1000 ש”ח פר ילד עבור מחזור אחד של קייטנה במהלך הקיץ, העזרו בפתרון יצירתי: קיטנה עוברת. קבצו קבוצה של 6-10 ילדים, ופנו יום אחד במהלך השבוע כדי להעסיק את כל החבורה. כשכל אחד מההורים מפנה יום אחד בלבד כדי להעסיק את הזאטוטים, כל משפחה חוסכת הרבה מאוד כסף. דוגמא נוספת לחסכון משמעותי בהוצאות במהלך הקיץ, היא לרכוש עבור ילדיכם כרטיסיה לבריכה השכונתית. כך במקום לשלם 50 ש”ח עבור כל בילוי בבריכה, כניסה ממוצעת עם כרטיסיה תעלה לכל ילד בסך הכל כ-20 ש”ח (!)
  • תכנון הוצאות מזון – הוצאות המזון עשויות להסתכם בלא מעט כסף, ובפרט אם ילדיכם לא נמצאים במעונות או קייטנות. גם כאן תוכלו להערך מראש כדי להפחית בהוצאות – תכננו מראש מה יכללו הסעודות שלכם וערכו את הקניה החודשית שלכם בהתאם. בכל יציאה לטיול, לבריכה או לים הצטיידו במזון שהבאתם מהבית: טרופיות, פירות, כריכים מוכנים ושתיה. כך תפחיתו את הפיתוי לרכוש מוצרי מזון מחוץ לבית או במזנון שליד הבריכה.
  • תכנון הוצאות תעסוקה ופנאי – ילדים זקוקים לתעסוקה, ואם לא תצאו איתם לגינה אתם עלולים להגרר להוצאות בלתי צפויות ולטיול יומיומי לחנות הממתקים או המשחקים. זה הזמן לערוך היכרות עם חנויות היצירה או “הכל בשקל”, ולרכוש חוברות עבודה או חומרי יצירה זולים שיעסיקו את ילדיכם שעות ארוכות. בחנויות כאלו ניתן לרכוש צ’ופרים, פלסטלינה, חרוזים ושאר חומרי יצירה, אותם תוכלו לשלוף בכל רגע משעמם עבור ילדיכם. גם אם נראה לכם שלא מדובר בהמון כסף, פרטי היצירה בחנויות “הכל בשקל”, עולים בחנויות המשחקים פי חמש לפחות, כך שמדובר ברכישה מרוכזת שתשתלם עבורכם לטווח ארוך. תוכלו לערוך קניה מרוכזת של פריטים שימושיים ומהנים ב-60 ש”ח במקום ב-300 ש”ח, ותהיו מסודרים ורגועים יותר לאורך החופש.

אם הילדים שלכם נמנים על המשועממים הכרוניים, וכל תעסוקה שתציעו להם תשעמם אותם, בחנו את האפשרויות שלכם ליציאה מהבית ובחרו בזולות ביותר. למשל, טיול ברכבת או בשפת הים תהיה מהנה וזולה יותר מביקור בקניון.

  • חוגים ביתיים – במקום לרשום את הילדים לחוגים מטעם המתנ”ס שעולים הרבה מאוד כסף, תוכלו להפעיל חוגים בביתכם ולקחת את הילדים לבילויים המבוססים על כרטיסיות מנויים (מוזיאונים, בריכות, ג’ימבורי, ספריה ומקומות נוספים חלקם אפילו בחינם). מומלץ להכין כבר היום רשימה מסודרת של מקומות בילוי במחיר מוזל או בחינם שתהיו מעוניינים לנסות אותם. הנה כמה דוגמאות: פיקניק עם אוכל שתביאו מהבית, פעילות מים בגינה, מופע חינם, ביקור במוזיאון וכדומה.
  1. למכור בעת הצורך

אלו פריטים אתם יכולים למכור? כמה תוכלו להרוויח מהם? כאן מגיע שלב בו לכל אחד יש את הקווים האדומים שלו. מה עדיף, לנסוע במכונית יוקרתית או לישון בשלווה בלילה בלי דאגות על חובות וכסף? קשה לענות על שאלה זו כיוון שחלקנו התרגלנו לרמת חיים מסוימת, אולם גם אם זה נראה שקשה לרדת ברמת החיים, כלי זה יכול לעזור לכם לחיות טוב יותר. כך למשל, ניתן למכור תכשיטים ולהרוויח כסף במזומן או למכור את הרכב היוקרתי ולקנות במקומו רכב זול יותר וחסכוני בדלק.

  1. שימוש נבון במוצרים הביתיים

השוותם מחירים והגעתם לסופרמרקט הזול ביותר. על אבקת הכביסה שילמתם את מחיר המבצע אך זה עדין לא אומר שמותר להשתמש בה באופן בזבזני. אם כל שקל חשוב לכם, אל תבזבזו כמויות בלי מחשבה. בדקו מהי הכמות הנדרשת עבור כל כביסה, ותוכלו להאריך את חיי המוצרים שבביתכם. דוגמא מצוינת לרעיון זה היא המגבונים. אין בית שלא משתמשים בו במגבונים, לשולחן, לתינוק, לרצפות, לאוכל, לניקוי כללי של משטחים ועוד ועוד. בפעם הבאה כשתחשבו היכן תוכלו לחסוך, נסו להשתמש בחוכמה באריזות המגבונים שבביתכם.

  1. ההוצאות הקטנות שמצטברות

מסתבר שלרובנו יש מגוון הרגלים קטנים שמקלים מאוד על החיים, אך מנגד עולים הרבה מאוד כסף. לדוגמא, אם אתם ממש לא יכולים בלי עוזרת בית פעמיים בשבוע או שקשה לכם להגיד לא לטיפול שבועי במספרה או אצל הקוסמטיקאית, כדאי לכם לבדוק עד כמה התענוגות האלה משתלמים לכם מבחינה כלכלית. הרגלים קטנים אלו עשויים לעלות לכם בסופו של דבר מאות שקלים בחודש, וקל להפחית אותם. גם אם קשה לכם לוותר על התענוגות הקטנים לגמרי, נסו לפחות לא בכל שבוע. למשל, אם עוזרת הבית הגיעה פעמיים בשבוע, בקשו ממנה להגיע פעם אחת בלבד. אם אתם רגילים לקנות קפה בדרך לעבודה, הביאו אבקה וכוס מהבית והצטיידו במים רותחים. אם תהיו מחושבים מספיק, החסכון עשוי להיות עצום, כיוון שכל הסכומים הקטנים הללו מצטברים להוצאה גדולה.

קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.