הפרעת קשב וריכוז – איך להתמודד עם התופעה בעזרת תזונה נכונה

הפרעת קשב וריכוז – איך להתמודד עם התופעה בעזרת תזונה נכונה

בשנים האחרונות, סופסוף, האנושות הגיעה למסקנה כי עלינו לדאוג לבריאות שלנו ולאופן בו אנו מתנהלים בחיי היומיום: לאכול מזונות בריאים יותר, לשלב ירקות ופירות בחיי היומיום שלנו, להימנע משומנים וסוכרים ולהרבות בפעילות גופנית. בנוסף, הגענו למסקנה חדשה ומסמרת שיער – רזון הוא הדבר האחרון לו אנו צריכים לדאוג, כאשר אנו עוסקים בנושא התזונה שלנו. המזון שאנו בוחרים להכניס לגופנו משפיע עלינו באופן ישיר וגורם לנו לתחושות טובות או רעות, השלכות לטווח קצר ולטווח ארוך כגון כאבי בטן ועד לסוכרת. אחד הגורמים העיקריים להפרעות קשב וריכוז הוא תזונה לקויה. המאכלים שאנו אוכלים ביומיום גם משפיעים על מצבים קיימים מהם אנו סובלים, כגון הפרעות קשב וריכוז. כן, האמינו או לא, אך אם תאזנו את הדיאטה שלכם, הסיכוי גבוה כי תצליחו לשפר את יכולות הקשב והריכוז שלכם. זאת ועוד, אם לא באמת אבחנו אתכם עם הפרעת קשב וריכוז, יתכן כי תגלו שתסמינים עשויים לשדר מסרים סותרים.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

מה אם זו אלרגיה?

יתכן כי תופתעו לגלות זאת – אולי אתם בכלל לא סובלים מהפרעות קשב וריכוז? כן, אבחנו אתכם הנוירולוגים הטובים ביותר בכל הזמנים ואפילו יש לכם דף שבו מפורט המצב שלכם. עם זאת, הידעתם כי הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז מזוהים לעיתים קרובות עם אלרגיות שונות ומגוונות?!

הגוף שלנו נחשב ל”מערכת משומנת היטב” בדרך כלל, אך לכל אינדיבידואל בדרך כלל יש דבר מה שאין באפשרותו לאכול, ליטול או להשתמש בו עקב אלרגיה כזו או אחרת. רוב בני האדם בעולם סובלים מאלרגיה, רוב בני האדם גם לא מודעים לכך. הכיצד? מדובר בעניין של רמת אלרגיה – כדי לסווג אדם כאלרגי, אין סיבה שימצא קרוב למוות. יתכן ומדובר בפריחה פשוטה, נזלת כרונית ואפילו הפרעות נוירולוגיות כגון הפרעות קשב וריכוז.

כיצד נדע אם מדובר באלרגיה? כל שעלינו לעשות הוא לחשוב על התזונה היומית שלנו ולמנות את המאכלים הנפוצים אשר עשויים לגרום לתסמינים של הפרעות קשב וריכוז: גלוטן, לקטוז, MSG (מונוסודיום גלוטומט, משפר טעם מזיק לבריאות), צבעי מאכל (כל מרכיב המתחיל האות E עם מספר צמוד אליו), חומרי שימור, מאכלים מרוססים ולא שטופים, מזון מעובד ומשומר, הורמונים ואנטיביוטיקה המצויים במזונות מן החי. ההמלצה הרווחת היא לחשוב מהם המאכלים שאתם מרבים לאכול מהרשימה, ולנסות להסיר אותם מהתפריט שלכם לחודש. לאחר מכן, במידה והריכוז שלכם אכן נחל שיפור, מומלץ לנסות ולהשיב מאכל ש”הגלתם” שוב בתפריט היומי שלכם. אם אינכם מרגישים כי הקושי בקשב והריכוז שב, באפשרותכם להשיב את המזון לסל המאכל שלכם. עם זאת, במידה ואתם חשים ברע עקב כך, יתכן ומצאתם את הגורם להפרעה. מדהים.

אומגה 3

אומגה שלוש היא חומצת שומן רוויה כלומר, נחשבת לשומן אשר בריא לגוף. ישנם שמנים רבים שאנו מעכלים במהלך היום, רוב התזונה המערבית מתבססת על שמנים. אומגה שלוש נחשבת לשמן בריא, יחד עם אומגה 6. המוח שלנו מורכב מ- 60% של שומן, וחלק גדול מההרכב הזה מכיל אומגה 3 ואומגה 6. האומגות אחראיות על תהליך בניית הממברנות של התא, הצינורות אשר מעבירים מכל טוב אל התא ומוציאים ממנו את הפסולת החוצה. בנוסף, הם “משכימים” את האנזימים שתפקידם להעביר את המינרלים והוויטמינים דרך הממברנות אל התאים ולהעביר מהתאים את הפסולת שלהם החוצה. בתרבות המערב, אנו צורכים כמויות אדירות של אומגה 6 וכמובן שגם יותר מדי ממשהו טוב איננו מומלץ. זאת ועוד, כדי לשפר את תפקודי העצבים שלנו, אנו זקוקים לאיזון מסוים בין אומגה 6 אומגה 3, אשר ברוב מדינות התרבות המערבית מתאזנים לכיוון אומגה 6. למרות זאת, אומגה 3 מהותית לבריאותנו ולתפקוד העצבי שלנו, בייחוד בשל החמצה הדוקוסהקסנואית (DHA), המסייעת לפעילות תקינה של מערכת העצבים והראייה. אם לא ביצעתם בדיקת דם בשנים האחרונות, מומלץ לבחון מהו מאזן האומגה 3 שלכם. אולי זהו הפתרון להפרעה?! גם אם קיים חסך פעוט, כדי לשפר את התפקוד היומי שלכם, מומלץ להעשיר את התזונה שלכם במאכלים הכוללים אומגה שלוש, כגון דגים, בעיקר: סלמון, טונה, מקרל, הרינג וסרדינים. גם קוויאר שחור נחשב עשיר באומגה שלוש. מממלכת האגוזים והגרעינים, אגוזי קשיו, גרעיני חמנייה, פיסטוקים, זרעי פשתן, ערמונים, פיסטוקים ואגוזי מלך. שמן זית נחשב עתיר באומגה שלוש, כך גם דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, חיטה מלאה וכ”ו.

אצה כחולה-ירוקה (AFA)

בשנים האחרונות, כאשר החלה “מהפכת הבריאות”, החלו בני האדם לגלות מזונות חדשים אשר לא טעמו קודם לכן או לא התנסו בהם בחיי היומיום. בין היתר, בין הראשונות ברשימה מצויות האצות. האצות נחשבות למקור בריא ואיכותי לכל בני האדם, אך בעיקר לאנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, בייחוד האצה AFA, המהווה מקור עשיר לוויטמינים, מינרלים, חלבונים ואף ויטמין   B12. האצה מהווה פתרון יעיל ואיכותי עבור קשיי קשב, התמקדות וריכוז. לאצה השפעה על מערכת העצבים המרכזית ובפרט השפעה חיובית על איזון הפעילות המוחית בהקשר להפרעות קשב וריכוז.

ויטמין B, בייחוד B12

מכל הוויטמינים, ניכר כי אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז זקוקים בעיקר לוויטמינים מקבוצת B ובייחוד לוויטמין B12. תפקידם של הוויטמינים מקבוצת B הם בעיקר לסייע לאזן ולעבד חומרים שונים בגוף ולייצר נוירוטרנסמיטרים אשר מהווים מתווכים בין המוח והעצבים ומביאים לתפקוד ברמה גבוהה יותר. ויטמין B12 אף אחראי באופן בלעדי על יצירת DNA בתאים וייצור תאי עצב חדשים. כפי שניתן להבחין, לכל הוויטמינים מקבוצת B תפקידים קריטיים במערכת העצבים, בין אם מדובר בשיפור יכולת התקשורת של הגוף, ייצור תאים ועיבוד חומרים המזינים את המוח ומשפרים את יכולות הקשב והריכוז שלו. אם עדיין לא ביצעתם בדיקת דם, מומלץ להיוועץ ברופא ולבחן אם קיים חסך של הוויטמינים, בייחוד 12B. במהלך היומיום, ניתן למצוא ויטמין B12  רק במאכלים מהחי (לפחות בכמות מספקת) כגון ביצים, בקר, דגים, עוף, איברים פנימיים ומוצרי חלב. את שאר הוויטמינים מקבוצת B ניתן למצוא בעיקר בעלים ירוקים, אצות ונבטים. לכל ויטמין מקבוצת B ישנה רשימת מאכלים עצמאית. חסכים בשאר הוויטמינים מקבוצת B הם פחות נפוצים, אך כדי לשפר את יכולות הקשב והזיכרון שלכם, בהחלט מומלץ לבדוק את הנושא.

אבץ

אבץ הוא בין המינרלים המהותיים ביותר עבור גופנו, הוא תורם לבניית ה- DNA, מבקר ומייצר חלבונים בגוף, מבקר ייצור והפרשה של הורמונים, שולט על מעל 300 אנזימים בגופנו ובעצם מהווה מעין שוטר תנועה המנסה להשליט סדר בגוף. הקריטי עבורנו, הוא שהאבץ בנוסף דואג לווסת את הנוירוטרנסמיטר דופמין, הגורם לנו לחוש מאושרים, אך גם אנרגטיים יותר ועל ידי כך מפחית את יכולת הריכוז שלנו. זאת ועוד, ישנם מספר מחקרים המעידים כי כאשר קיים חוסר באבץ, בהכרח קיים חוסר בחומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3, לה אנו זקוקים, בין היתר, כדי לנהל פעילות תקינה של מערכת העצבים והראייה.

ניתן לספוג אבץ דרך אגוזים וזרעים (גרעיני דלעת, גריני חמנייה, קשיו, פקאן, צנוברים, שקדים…), שמרי בירה, מיסו, חיטה מלאה, שיפון, דוחן, קינואה, כבד, מוצרי חלב וביצים.

הימנעו משומן טראנס, קפאין וסוכרים

כפי שקיימים מאכלים התורמים ומשפרים את יכולות הקשב והריכוז שלנו, לדאבוננו קיימים המאכלים מהם כדאי לנו להימנע באופן כליל, משום שהם גורמים לתופעה ממנה אנו סובלים להחריף.

שומן טראנס איננו בריא עבור כל בני האדם מסיבות רבות, אך לאנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הוא כמעט קטלני. כפי שמחסור באבץ עשוי למנוע ספיגה ל חומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3, שומני טראנס חוסמים את האנזים הממיר את חומצות השומן בקיבה, מה שמפחית את הספיגה שלהם ועשוי לגרום לנו להרגיש “מעט פחות מרוכזים”.

סוכרים ומשקאות קפאין למיניהם נוטים להמריץ, להפריש הרבה אדרנלין ולזרז את תהליך העיכול. אנשים אשר סובלים מהפרעות קשב וריכוז כבר סובלים מתחושה של היפראקטיביות, כך שאין צורך להגביר אותה. לאחר תחושת המרץ, מגיעה במהרה תחושת נפילה, אשר איננה פשוטה עבור אנשים אשר התקשו לשמור על ריכוז מלא מלכתחילה.

שימור פלורת מעי

מערכת העיכול שלנו פועלת קשה במשך כל שעות היממה, כדי להביא לתהליך עיכול תקין בגופנו. המשימה אינה פשוטה ודורשת שיתוף פעולה של מספר איברים, הורמונים ומיצים. כדי לסייע למערכת העיכול להתמודד עם כל המזון, קיימים במעיים שלנו חיידקים פרוביוטים וחיידקי לקטוביצילוס (=המסייעים לעכל לקטוז). לעומת החיידקים שאנו מכירים, החיידקים הפרוביוטים הם חיידקים להם אנו זקוקים כדי לבצע תהליך עיכול יעיל, איכותי ומהיר יותר. החיידקים הללו מתיישבים בקיבה ומסייעים להאיץ את תהליך העיכול, על ידי פירוק מהיר יותר של המזון. כאשר חסרים לנו חיידקים פרוביוטים בגוף, דבר חושף את מערכת העיכול שלנו לזיהומים, פטריות ופרזיטים. זאת ועוד, החיידקים הפרוביוטים מסייעים לעכל ויטמינים שונים, להם אדם בעל הפרעות קשב וריכוז זקוק מאוד כגון 12B. תזונה לקויה נחשבת לאחד הגורמים להפרעות קשב וריכוז. ללא החיידקים הבריאים, גם אם תנהלו אורח חיים בריא, הקיבה שלכם לא תצליח לעכל את המזון ועדיין מצאו בחסך ותתקשו להתמודד עם ההפרעה. בזכות העיכול האיכותי של החיידקים הללו, המערכת החיסונית שלנו מתחזקת,  ואנו אף מצליחים לספוג יותר ביוטין, ויטמין K ועוד. בכדי להעלות את כמות החיידקים הפרוביוטים בגופנו ולהביא למערכת עיכול בריאה, מומלץ לאכול הרבה יוגורט ומאכלים המכילים הרבה סיבים תזונתיים כגון אבוקדו, תאנים, אוכמניות, פטל, ארטישוק, קטניות למיניהן, במיה, אגוזים, קינואה ועוד. סיבים אשר אינם מסיסים במים בכמות גדולה יותר (סיבים התורמים לתהליך עיכול מהיר ואיכותי יותר) מצויים בעיקר בסובין, אגוזים וקליפות של פירות וירקות.

הקפידו על ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר תמיד נחשבה לארוחה החשובה ביותר ביום, וישנן אינספור סיבות מהותיות לכך. ידוע כי כאשר אנו אוכלים ארוחת בוקר, אנו מתעוררים ליום נכון גם מבחינה מנטאלית משום שהזנו את המוח, גם מבחינה פיזית משום שפתחנו בתהליך בריא של חילוף חומרים וגם משום שהאקט עצמו משאיר אותנו רגועים יותר במהלך היום. לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז, מומלצת בעיקר ארוחת בוקר העשירה בחלבונים, משום שחלבונים נקשרים לנוירוטרנסמיטרים במערכת העצבית שלנו ו”מעוררים” אותה. עם מערכת העצבים, גם אתם מתעוררים ליום חדש ורגוע של אפשרויות.

הימנעו ממוצרי חלב

כיום, ידוע כי מוצרי חלב אינם בריאים כלל וכלל לבני אדם, אך בייחוד לא לאנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. כמו סוכרים, גם מוצרי חלב מכילים סוכרים, אשר מגבירים את הפרשת הורמון האדרנלין, מעוררים אותנו יתר על המידה ומגבירים את ההיפראקטיביות שלנו, רק כדי שלאחר מכן נחוש עייפים ולא מרוכזים כלל. אם אתם אוהבים את דגני הבוקר שלכם או פשוט לא יכולים לוותר על גבינה, כיום קיימים תחליפים מעולים לכל מוצרי החלב כגון חלב סויה/שקדים/אורז/קוקוס, גבינות העשויות האגוזי קשיו, סויה ושקדים ועוד.

חלבונים

אף על פי שעיקר המדריך מתרכז בוויטמינים ומינרלים, עיקר התזונה של גופנו מורכבת דווקא מחלבונים, שומנים ופחמימות. החלבונים מהווים מקור אנרגיה מצוין עבור אנשים הסובלים מהפרעות קשר וריכוז. בנוסף, מסתבר כי החלבונים מספקים לגופנו חומצות אמינו אשר תפקידן העיקרי הוא לייצר נוירוטרנסמיטרים – מעין “שליחים” שמטרתם העיקרית היא לדאוג להעביר מידע מתא אחד לאחר. ככל שנרבה בחלבונים, כך יותר חומצות אמינו ייצרו יותר “שדרנים” המעבירים מידע מתא אחד לאחר ומשפרים את הקשר ביניהם. חומצות האמינו הללו מסופקות לגוף רק מבחוץ, כך שמחובתכם לספק לעצמכם את הכמות לה אתם זקוקים. בנוסף, החלבונים מסייעים לשמור על רמת סוכר קבועה בגוף. על ידי כך, היא מונעת את תחושת העייפות אשר עלולה להיווצר לאחר עלייה חדה של אכילה מרובה של סוכרים, בעיקר מעובדים. באופן זה ניתן לשמור על רמת קשב זהה לאורך כל השיעור. חלבונים ניתן למצוא בביצים, בקר, קטניות, דגנים כגון קינואה, אורז מלא, כוסמת, שקדים, שיבולת שועל, ברוקולי ועוד.

הפרעות קשב וריכוז אינן פשוטות להתמודדות ונדרש זמן רב להסתגל ולהבין כיצד יש להתנהל עמן. מומלץ להתחיל את הדיאטה החדשה בהדרגה: לנסות להוסיף מאכל פה ושם, אך להוריד מהתפריט את כל המאכלים המקשים עליכם. גם אם הדבר קשה מנשוא, לאחר שתאזנו דיאטה מסודרת, בריאה ותתוודעו להבדל, תבחינו כי אינכם רק חשים מרוכזים יותר, אלא אף בריאים יותר.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.