ויטמין A – ויטמין הראייה

ויטמין– ויטמין הראייה

עד לשנים האחרונות, לרוב בני האדם לא היה אכפת מה הם מכניסים אל תוך הקיבה שלהם, לא באמת. ניתן לראות זאת לפי התזונה המערבית הממוצעת, כמות האנשים שסובלים ממחלות כגון השמנת יתר, סוכרת, בעיות לב שונות והרשימה היא ארוכה.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

למזלנו, לאחרונה החלה “מהפכה בריאותית” פוקדת את המאה ה- 21, אשר גרמה לאנשים לנסות לאכול בריא יותר, לבצע התעמלות גופנית ולהימנע מהרגלים המזיקים לגוף, כמו סיגריות או שתיית אלכוהול מופרזת.

יחד עם הרצון להיות אנשים בריאים, תמיד מומלץ לבצע בדיקת דם מקיפה (לבקש כזו שמכילה את כלל הוויטמינים והמינרלים, כולל ברזל, לדוגמא, המוגלובין) אחת לשנה, כדי לבחון את המצב הבריאותי שלכם. באופן זה, תדעו כיצד כדאי לכם לנווט את התזונה שלכם, למקום שיגרום לכם לשפר את אורח החיים שלכם ולשמר את המצב הגופני שלכם לשנים ארוכות.

אף מומלץ לבצע מחקר אודות החסכים שלכם, כדי לראות בדיוק מה יש לפצות. אם אתם זקוקים לעזרה בתחום הראייה או שאתם סובלים מחסך מוויטמין A, בהחלט הגעתם למאמר הנכון.

מהו ויטמין A?

ויטמין A נמנה עם קבוצת הוויטמינים המסיסים בשומן. ההגדרה של ויטמין, היא מצרך חיוני עבור כל אדם, שאין באפשרותו לייצר בעצמו. מכך ניתן להבין כי ויטמין A איננו מופק בגוף שלנו באופן טבעי ולכן, עלינו ליהנות ממנו דרך מזונות מן הטבע ומן החי.

למזלנו, קיים שפע של ויטמין A במזונות רבים או יותר נכון, נגזרות של ויטמין A אשר גופנו ממיר לוויטמין A בתהליכי חילוף חומרים במעיים. למה הכוונה?

אנחנו איננו מקבלים את ויטמין A לגופנו כמו שאנחנו מקבלים פיצה ישר ליד שלנו ובתיאבון. לא, אנחנו מקבלים חומרים מסוימים, אשר מומרים לוויטמין A בגוף:

מזון אשר מקורו מן החי ß מעניק לנו מולקולה של רטינול, הנספג ביעילות רבה בגופנו.

מזון אשר מקורו מן הצומח ß בירקות, פירות וצמחים ישנם מאוד סוגים של קרוטנואידים: נוגדי חמצון איכותיים המסייעים לשמור ולשפר את פעילות הגוף שלנו. עם זאת, ישנם רק ארבעה סוגים, אשר מעניקים לנו שתי מולקולות שניתן להמיר לוויטמין A: בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן, גאמא-קרוטן וקריפטוקנסטין. המולקולות הללו מומרות ראשית לרטינול בגוף ולאחר מכן, מומרות לוויטמין A.

בין 70% ל- 90% מהוויטמין נספג בין שעתיים לשש שעות בגוף.

ויטמין A נספג בגוף על ידי המעיים, בסיוע של חומצות מרה, מיצי קיבה, שומנים ואנזימי לבלב. את הרטינול לגוף פשוט לפרק והוא מועבר כמעט מיד אל הכבד (בין 60% ל- 90%), הכליות, הריאות והרקמות השומניות השונות בגוף, בהם נאגר ויטמין A.

את המקורות מהצומח, יותר קשה לגוף לעכל. במעיים, מתבצעת ההתמרה בין המקור הצמחי לרטינול. רק לאחר מכן, הרטינול החדש מועבר תלאי האפיתל, שם הוא מומר לוויטמין A ומועבר לכבד, לעת בה הגוף יזדקק לו.

כמות של ויטמין A  שעלינו לצרוך יומיום לפי גילאים:

עד גיל ששה חודשים – 400 מיקרוגרם ביום.                     נשים מגיל 14 ומעלה – 700 מק”ג.

ששה חודשים ועד שנה – 500 מק”ג.                                 נשים בהיריון – 760 מק”ג.

גילאים 1-3 שנים – 300 מק”ג.                                         נשים מניקות – 1200 – 1300 מק”ג.

גילאים 4-8 שנים – 400 מק”ג.                                         גברים מגיל 14 ומעלה – 900 מק”ג.

גילאים 9-13 שנים – 600 מק”ג.

תפקידיו של ויטמין A:

אנו זקוקים לוויטמין A על בסיס יומיומי? מדוע בעצם?

  1. שומר על בריאות העין – לא סתם קוראים לו “ויטמין הראייה”; לוויטמין A תפקיד עיקרי בשימור ושיפור הראייה שלנו וראיית הלילה שלנו. ויטמין A מהווה חלק ממולקולת רודוספין – המולקולה ששולחת אותות למוח, כדי שיפרש את המראות שאנו תופשים על ידי העיניים. היא מופעלת לפי אור. בטא-קרוטן, אחד מהמקורות הצמחיים של ויטמין A, משחק תפקיד מפתח במניעת ההידרדרות של הראייה ומניעת הרס מולקולת רודוספין או קטרקט.

ראשית, ויטמין A מעניק לחות לקרנית ושומר עליה מפני זיהומים ונזקים. הוא דואג לנקות את הסביבה של העין ולתמוך בראייה, בעיקר לאחר שעות הדמדומים. מחקרים מאמתים כי אנשים שנטלו תוספי תזונה של ויטמין A, בנוסף לוויטמינים C ו- E והמינרלים אבץ ונחושת, הפחיתו את הסיכון למחלות ראייה ב- 25%.

  1. מחזק את המערכת החיסונית – מעבר להיותו ויטמין, ויטמין A הוא גם נוגד חמצון כלומר, יש לו תכונות רבות השותפות לנוגדי חמצון אחרים כגון מתן חיזוק למערכת החיסונית. ויטמין A אחראי על ויסות של גנים שמעורבים בתגובות של המערכת החיסונית, מה שחיוני כדי להימנע משכפול גנטי של מחלות, משפעת ועד למחלות אוטואימוניות וסרטן.

בשל היותו נוגד חמצון, ויטמין A מחזק את מערכת החיסון ומסייע לה להתמודד ביתר קלות עם פולשים ומזיקים: הוא בעל תפקיד עיקרי בחלוקת כדוריות הדם הלבנות. הוא אף שומר  על הריריות (קווי ההגנה הראשוניים של הגוף מפני מחלות, וירוסים או זיהומים). תקינות ברקמות הגוף השונות.

בשל היותו נוגד חמצון, ויטמין A אף נלחם בתופעת הרדיקלים החופשיים בגוף – תופעה בה מתרחש חמצון יתר של הגוף, על ידי מולקולות שחסרות אלקטרונים. מצבים כאלו יוצרים מעין “מלחמה” בגוף, שעלולה להביא להיווצרותן של דלקות שונות ואף מחלות סופניות וניווניות כגון סרטן, אלצהיימר או פרקינסון. ויטמין A העשיר באלקטרונים, מסייע לפצות על החסך הזה ולהשיב את הגוף למצב מאוזן.

  1. מהווה חלק מהותי מייצור העור – ויטמין A אחראי על שילובם של סוכרים וחלבונים יחד – מה שמסייע לתאים להיקשר יחד ולייצר רקמה רכה ונעימה. באותו האופן, הוא מאפשר לעור להיקשר בצורה בריאה יותר וגמישה יותר. בשל היותו נוגד חמצון, הוא מאיץ את החלמתם של פצעים או נגעים שונים בגוף. הוא אף ידוע כנוגד חמצון המסייע להתמודד בייחוד עם סרטן העור.
  2. חיוני לייצור ה- DNAויטמין A מסייע לווסת את תהליך ייצור ה- DNA, כך שנוצר מעין פיקוח על ייצור חומצות הגרעין והסיכוי שייווצרו חומצות גרעין מודלקות, ממאירות או לא בריאות פוחת.
  3. חיוני לייצור ההמוגלובין – ההמוגלובין הוא חלבון אשר קושר אליו את הברזל, מינרל לו אנו זקוקים כדי להעשיר את הגוף. משום שוויטמין A מסייע לייצר המוגלובין, הוא מסייע ליותר ברזל להגיע ליעדו ואף מעביר יותר חמצן לרקמות, מה שמעניק להן אנרגיה ומייעל את התפקוד שלהן.

מה גורם לנו לשכוח מוויטמין A?

כמו כל ערך תזונתי אחר, יש אפשרות שבדיקת דם שגרתית תחשוף בפניכם כי אתם סובלים מחסך של ויטמין A. כיצד קורה דבר שכזה?

  1. תזונה דלה בחלבונים ושומנים – ויטמין A זקוק לשומנים וחלבונים כדי להתפרק כיאות בגוף. אם התזונה שלכם לקויה, יתכן ואינכם אוכלים מספיק שומנים וחלבונים שיצליחו לפרק את הוויטמין ביעילות ולתרום מערכיו לגופכם.
  2. מערכת עיכול חולה – כאשר ישנם מחלות, זיהומים או מצבים לא נעימים במערכת העיכול, כלל איכות הספיגה של ויטמינים ומינרלים רבים בגוף פוחתת. ויטמין A מתפרק עיקר במעיים, כך שאם אתם סובלים מצליאק, מחלות שלשולים כרוניות או מחלות מעי דלקתיות, הגיוני שגופכם יתקשה לספוג את הוויטמין כיאות בגוף.
  3. מחלות כבד – ויטמין A נאגר בכבד, לכן אם אתם סובלים ממחלה הנוגעת לכבד, יתכן והוא יתקשה לאגור די מהוויטמין, כדי שיהיה מספיק ממנו לביצוע כלל התפקודים השונים של הגוף. באותו אופן, יתכן והכבד יתקשה למסור את ויטמין A הלאה, כדי שיהווה חלק מתהליך חילוף החומרים בגוף ויבצע את תפקידו כיאות.
  4. תת-פעילות של בלוטת התריס – תפקידה העיקרי של בלוטת התריס היא לייצר שני הורמונים: תירוקסין וטריודותירונין. מטרתם של ההורמונים הללו היא לשמר הומיאוסטזיס בגוף, לשמור על פעילות תקינה של המוח, הלב, השרירים ואיברים רבים נוספים. ולאפשר לגוף לנצל את האנרגיה שהוא מפיק. כאשר קיימת תת-פעילות של בלוטת התריס, תהליכים רבים בגוף מאבדים מכוחם ולכן, תהליכים רבים מאטים את קצבם. באותו אופן, פחות ויטמין A נספג בגוף ונוצר מחסור של הוויטמין.

סימפטומים לחסך של ויטמין A:

  1. בעיות עיניים – מחסור בוויטמין A גורם לעין להתייבש ולהפוך לרגישה יותר לגירויים ואורות. אנשים שחסר להם ויטמין A חשים כי העיניים שלהם יבשות מאוד, חשים רגישות לאור, מתקשים לראות בלילה ונוטים לסבול מיותר דלקות בעיניים, בייחוד לחמית העין.
  2. הפרעות בעור – ללא ויטמין A שישמור עלינו מפני פצעים, זיהומים ונגעים, אנו עלולים לסבול מהפרעות רבות של העור מעור יבש ומחוספס, בעל צבע לא אחיד וחוסר גמישות ועד למחלות של ממש כגון אקנה או קשקשת.
  3. מערכת חיסון אובדת עצות – כאשר אין די ויטמין A בגוף, אין את מי שיחלק את תאי הדם הלבנים כיאות בגוף וישמור על הריריות תקינות ו”מוכנות למלחמה”. הדבר חושף את הגוף שלכם להרבה יותר מחלות וזיהומים, בעיקר בריאות ובדרכי השתן.
  4. בעיה של מערכת הרבייה – ויטמין A אחראי לייצור הטסטוסטרון והאסטרוגן בגוף, לכן כאשר קיים מחסור שלו בגוף – עלולות להיווצר בעיות פריון.

כיצד נתגבר על הפער?

לאחר שהובהר כי אנו זקוקים לוויטמין A יום-יום, שעה-שעה, הגיע הזמן ללמוד כיצד נוכל לספוג כמויות יפות שלו מהמזון:

  1. מקורות מן הצומח – את הבטא-קרוטן, אנו יכולים לקבל בעיקר מירקות ופירות צהובים וכתומים. הצבע מסמל את הנוכחות של הבטא-קרוטן. הבולטים שביניהם הם כמובן הגזר, הבטטה, הדלעת, התפוזים ועוד. רבים מהפירות והירקות הללו, אף מכילים ריכוז גבוה של ויטמין C, שעובד מעולה יחד עם ויטמין A, בשל היותו נוגד חמצון בעצמו. גם ירקות ירוקים כהים, עשירים בבטא-קרוטן וביניהם, ניתן למנות את הברוקולי, הפטרוזיליה, התרד, הפלפלים והכרוב.
  2. מקורות מן החי – את הרטינול נוכל לרתום לגופנו בקלות, על ידי אכילה מרובה של שמן דגים ודגים שומניים, אשר אף מכילים אומגה שלוש – חומצת שומן בריאה, שמטרתה לסייע לבנות את המעברים אל התא ומחוץ לתא. בזכות אומגה שלוש, הגוף יכול לבצע את תהליך חילוף החומרים בתא בקלות, מתוך ידיעה כי התהליך מתרחש על “קרקע יציבה”. בנוסף, ניתן למצוא ויטמין A בכבדים של בקר ועוף, בשר ועוף, חלמון ביצה וחמאה.

קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.