חדשים במקום העבודה? שפרו את התקשורת שלכם ותהפכו למלכי המשרד
בכל יום בעבודה אתם בונים מוניטין, לכן אין חשוב יותר מהימים הראשונים. בעודכם מרוויחים ידע וותק בתחום שלכם, אתם בונים לעצמכם שם. השם שלכם, המוניטין שלכם, הסטטוס שלכם, האופי שלכם והעמדות שלכם כולם נבנים על ידי החברה שלכם יום-יום, בהתאם לפעולות שאתם עושים בעבודה ביומיום או מה שאתם לא עושים.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
תקשורת פרונטלית היא חשובה מאוד. אם כישורי התקשורת שלכם יחסית רעועים או לא קיימים, השם שלכם ככל הנראה לא יעלה כשפרויקט חדש ימצא את דרכו לחברה.
בכדי שכולם יזכרו את שמכם, תוכלו להיעזר בחברכם לעבודה ולהתקדם בסולם הדרגים, כדאי לכם לעקוב אחר הטיפים הבאים.
היו אלטרואיסטים
חמלה ואמפתיה עבור אחרים היא גישה אצילה שיש להתאמן עליה. אנשים תמיד אוהבים שמקשיבים להם, להרגיש שיש להם “כתף להישען עליה”, כך שיוכלו להביע את רגשותיהם בסביבה חמה ובטוחה.
עם זאת, כדאי לכם לשאול את עצמכם עד כמה הייתם רוצים להתקרב לעמיתיכם לעבודה, בייחוד אם אתם הממונים שלהם. אם תחרגו מגבולות מסוימים או תעדיפו עובד אחד על פני האחר, אתם עלולים לסכן את מערכות היחסים שלכם בעבודה, את העבודה עצמה ואת התפקיד הנוכחי שלכם בפרט.
עדיף להשתדל וליצור מעין הפרדה בין חייכם האישיים ובין חייכם המקצועיים. לפני שאתם מושיטים יד למישהו ומציעים לו עזרה, בחנו אם כדאי לכם לעשות זאת.
כמובן שאם אתם רואים את אחד העובדים בוכה בצד, זקוק לשיחה, אין להתעלם ממנו. באותו אופן אם חבר/ה טובים שלכם מהעבודה ביקשו את עזרתכם וזו לא טרחה עבורכם, אין סיבה שתמנעו מלסייע להם. הכול תלוי במצב ובעובד עצמו.
אופטימיות
אתם לא חייבים לבוא לעבודה כל יום עם 10 כוסות קפה ושתי חבילות של קרואסונים לעבודה ולחלק לכולם, אך כן מומלץ לשמור על גישה חיובית וחייכנית עם כל חבריכם לעבודה.
כבדו את התרבות של האחר
כאשר אתם פועלים במקום עבודה גדול, אתם תפגשו במגוון של אנשים ובין היתר דתיים שומרי נגיעה ועברים-ישראלים.
השתדלו לכבד, להימנע ממגע מדתיים שומרי נגיעה, אך לשמור על אווירה חברית. אם אתם מרגישים לא בנוח ולא יודעים כיצד לפנות אליהם, בחנו כיצד שאר חבריכם לעבודה עושים זאת ועשו כמוהם – כולנו בני אדם בסופו של דבר.
מקצועיות
מקצועיות מתבטאת בהרבה מובנים: כאשר אתם מגיעים לעבודה בזמן, אתם מפגינים מקצועיות. באותו אופן, כאשר אתם מגישים את הדו”חות שלכם בזמן, אתם מעידים על מקצועיות וסדר. המנהלים שלכם שמים לב לכך.
כאשר אתם פועלים בארגון או בצבא, פעמים רבות אף ידרשו מכם להפגין כבוד כלפי אנשים מסוימים. השתדלו לשמור על ארשת כבוד, אך אם פונים אליכם אל תקפאו. מה כתבנו בסוף הסעיף הקודם? כן, כולנו בני אדם בסופו של דבר, כך גם המנכ”ל של Google, כך שתמיד תרגישו בנוח ללחוץ יד, להקשיב ואף להציע רעיונות, אם הזמן מתאים (לפעמים עדיף לחכות ולרקום יחסים מקצועיים קודם).
השתתפו בפעילויות חברתיות של העבודה
כאשר אתם פועלים בחברה או ארגון, פעמים רבות יערכו עבור מקום העבודה ימי גיבוש, טיולים מאורגנים ואירועים שונים. תגיעו לכל אחד ואחד מהם!!!
אירועים של העבודה הם דרך מצוינת להאיר על עצמכם זרקורים חדשים, לייצר חברויות עסקיות איכותיות שיוכלו לתרום לקידום בעתיד ואף להכיר אנשים אחרים, מסביבות אחרות, בעלי מקצועות שונים לחלוטין ואפשרויות עסקיות חדשות.
זכרו! אתם עדיין מצויים בעבודה במובן מסוים, לכן השתדלו להימנע משתייה מוגזמת של אלכוהול, שמרו על חזות מקצועית וממוקדת והשתדלו לשמור על נושאי שיחה קלילים והומוריסטיים או עסקיים בלבד.
למדו לפתור בעיות
פתירת בעיות היא כישרון שרוכשים לאורך הזמן, ככל שהוותק שלכם בעבודה הולך וגודל, באמצעות עשייה של טעויות. זאת ועוד, לא רק שתעשו טעויות – פעמים רבות אתם פשוט תיכשלו וזה בסדר, כך לומדים.
מה שכן, למדו לקחת אחריות על הפעולות שלכם וההחלטות שלכם. עם זאת, אל תאשימו אחרים בכישלון או תדגישו כי עמית לעבודה נכשל ב- X. עליכם להעיד על עצמכם, כך שהמנהלים שלכם יוכלו לעמוד על טיבכם שלכם, לא על אחרים.
היו פרו-אקטיביים
מקום העבודה, הוא המקום האחרון שבו אתם אמורים לעבוד בראש קטן: בין אם אתם עובדים, פועלים או סגל מנהלתי, מחובתכם לנסות ולצפות מצבים לא נעימים, שעשויים להיווצר בחברה.
אם תלמדו לזהות את סימני האזהרה, טרם היווצרות הקונפליקט, אתם תמנעו ממנו להפוך לאסון או ריב חריף של ממש מבעוד מועד.
לדוגמא, אם אתם יודעים שיש שני אנשים שלא עובדים היטב יחדיו משום שהם חברתיים מדי או לחלופין, נוטים להתווכח לעיתים קרובות – דאגו להימנע מלצוות ביניהם. באותו אופן, אם אתם עובדים במשרד ושמים לב שהמזגן מקפיא את שאר העובדים, אף על פי שלכם מאוד חם, דאגו לנסות ולבוא עם בגדים קצרים יותר או יותר טוב מכך – דברו עם העובדים שלכם על הנושא: שאלו אותם מתי יהיה להם נוח שתדליקו את המזגן והדגישו כי הם יכולים להרגיש חופשי לכבות אותו, במקרה הצורך. באותו אופן, תמיד מומלץ לרמוז בנעימות ובנימוס, כי יביאו עמם בגדים חמים, כך שתוכלו למצוא פשרה, את עמק השווה.
בפעמים אחרות, יתכן כי האש כבר ניצתה. לכן, כדאי לכם לנסות ולכבות אותה מהר ככל האפשר: שנו מסלול, דברו על הנושא באופן פתוח… עשו כל שאתם יכולים, כדי לתקן את הבעיה בראשיתה. על ידי כך, אתם תמנעו מאש להפוך לשריפה של ממש.
השתהו בתחילת הדרך
כאשר אתם מתחילים עבודה חדשה, מומלץ לנסות ולהציג את עצמכם בצורה מינימליסטית ולהראות מה אתם באמת שווים לאורך זמן. משום שאיש לא הכיר אתכם טרם המשרה, הם יניחו כי השתפרתם פלאים וישבחו אתכם על כך.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח