חשיבה ביקורתית – איך להעביר ביקורת בצורה נכונה

חשיבה ביקורתית – איך להעביר ביקורת בצורה נכונה

האדם הוא יצור שיפוטי מטבעו – אתם מעבירים ביקורת על כל מה שאתם רואים, שומעים וחושבים, לפחות כמה וכמה פעמים: האם הסיפור הוא מעניין? האם הרהיט הזה יפה? איך היא יכלה לצאת בלבוש הזה? הוא לא התנהג כמו שצריך או שהיא לא יודעת לנהוג…

רוב הפעמים, השיפוטים והביקורות שלנו הם שליליים ולכן חשיבה ביקורתית היא איננה מומלצת, כדרך קבע בחיים. עם זאת, יש מקומות בהם משוב וביקורת מטרתם לסייע לאחר: להראות לו כי הוא הולך בנתיב לא נכון, להסביר לו כי הוא שוגה בתובנה מסוימת ולסייע לו למצוא את דרך הישר.

כאשר אתם מרגישים כי מישהו קרוב אליכם זקוק ל”דחיפה” לכיוון ההפוך, אתם יודעים כי מחובתכם להסביר לו על כך. למרות זאת, בשל הטבע של הביקורת, אנשים נוטים לחוות ביקורות בצורה מאוד לא נעימה ואף להתנגד להן. כיצד תוכלו להימנע מכך; להבהיר לאהובים שלכם כי כל מה שאתם רוצים – הוא לסייע להם לשוב לדרך המלך?

נקשיב מכל הלב

כאשר אתם חפצים להעביר ביקורת על מישהו בפניו, ראשית מומלץ כי תכירו את כל הסיפור, תאספו כמה שיותר מידע שתוכלו ותתוודעו לדעות אחרות בנושא, אם מדובר במספר משתתפים.

העברת ביקורת מהווה מתן הערכה וניתוח, שאתם מעניקים למישהו אחר בחייכם. כאשר אתם אינכם המנהלים שלהם או בכירים, אלא קרובים, אינכם יכולים “להפנות אצבע מאשימה” או להסביר לו כיצד אתם מאמינים כי הוא טועה, ללא סיקור מעמיק של המתרחש.

נאמר שחבר טוב שלכם עמוס מאוד בחייו, אך מעביר אותם מול הטלוויזיה – תוך הזנחה מוחלטת של המחויבויות שלו. אתם יודעים כי אתם חייבים לנסות ולעורר את חברכם, אבל רגע… שאלתם את עצמכם מדוע הוא יושב כל היום מול הספה? האם דבר מה רדיקלי השתנה בחייו? אולי הוא חווה תקופה לא פשוטה ואינכם מודעים לכך?

אינכם יכולים להחוות דעה או ביקורת, לפני שאתם מנהלים עמו שיחה עמוקה בנושא.

במידה ונחשף בפניכם סיפור כאוב, השתדלו להניח את הביקורת בצד ולהיות שם בשביל האהובים שלכם. במידה וגיליתם כי מדובר בשטות או גורם שלילי כגון עצלנות, דחיינות או דיכאון חמור – אתם יודעים כי עליכם לעשות מעשה, אך מה?

מדוע אנחנו רוצים להעביר ביקורת? (סיבה אנוכית או אלטרואיסטית)

כפי שניכר לשים לב, ישנן סיבות רבות שעשויות לגרום לכם להניד גבה ולבקש לומר משהו, אך תרסנו את הדחף הזה רגע ותנסו לחשוב – למה אתם רוצים להעביר את המידע הזה למישהו אחר?

כפי שציינו, פעמים רבות ביקורות נוטות להיות שליליות, להרגיש כי הן מגיעות ממקום של התנשאות או סמכות ולכן, רבים אף נמנעים מלבטא אותן; “אם אין לך דבר מה נחמד לומר… עדיף שתשתוק”.

פעמים אחרות, יתכן כי מדובר בסיבה אנוכית. נאמר שאתם יושבים בבית קפה עם ידיד/ה טוב/ה, שבמקרה יש לכם רגשות כלפיהם. להם יש בני זוג כבר שנים רבות ואתם יודעים כי “זה לא יקרה”, אבל אתם עדיין אוהבים לבלות בחברתם והם כלל לא מודעים להידלקות הקטנה שלכם.

עד כאן הכול טוב ויפה, אך באותו ערב הם באים ומספרים כי בני הזוג שלהם מאוד הכעיסו אותם, משום שהם שכחו להטעין את הפלאפון שלהם וכעת לא ניתן להשיג אותם. הם היו זקוקים להם זמינים, אך הם לא סיפקו את הצורך הזה וכעת הם במצב של תקיעות.

כעת המקום שלכם להשחיל מילה בשיחה. מה תאמרו להם? כמובן שכולנו שוכחים להטעין את הפלאפון מידי פעם ופעם, כפי שפעמים רבות ודאי שכחנו לחזור למישהו כאשר הפלאפון שלנו היה דלוק או מי יודע? אולי לא שמענו את הצלצול?

כל עוד לא מדובר בתהליך שחוזר על עצמו באופן קבוע, אין סיבה לשפוט מישהו ששכח להטעין את הפלאפון שלו בחומרה. ועם זאת, אתם יכולים “להרעיל” את הגישה של הידידים שלכם במהרה.

האם ביקורת על חוסר האחריות של בני הזוג שלהם או על הבחירות שלהם בחיים, תסייע להעלות חיוך על פניהם? כנראה שלא. עדיף לנסות ולהיות אופטימיים, להעלות תירוצים מקובלים ולהבהיר לידידים שלכם כי “קורה”. לא מדובר בבגידה או שקר, יש ללמוד לקחת את החיים בפרופורציה.

כל מקרה לגופו – התפקיד שלכם הוא ללמוד ולפרש אם הביקורת שתעבירו, תתרום לחיים של האדם שמקבל אותה או תזיק לו: תפגע בו, בביטחון שלו או תטיל ספק בחייו, שאין לו בהכרח בסיס.

אנחנו אובייקטיביים?

זוהי שאלת השאלות, משום שפעמים רבות אנשים אוהבים לדחוף את האף שלהם למקומות שאינם נכונים.

בדוגמא הקודמת, ניכר כי אנשים עלולים להעלות ביקורת ושליליות כלפי בני זוג או חברים, במידה והם מקנאים. אפשרות אחרת, היא שהם פשוט לא אוהבים אותם ומאמינים כי הם מזיקים לאהובים שלכם. עם זאת, אלו לא החיים שלכם ולכן, לא מדובר בבחירה שלכם. אינכם יודעים מה מתרחש מאחוריי דלתיים סגורות: אתם עלולים לשפוט אדם בצורה שהיא שגויה לחלוטין, כתוצאה משיפוט ראשוני מוטעה, לדוגמא או על בסיס אירוע ספציפי בודד.

אפשרות אחרת, היא שאינכם קרובים מספיק לאדם שאתם מבקשים לבקר. יתכן כי אתם מאמינים שמישהו במקום העבודה שלכם לא מתלבש כראוי או כי הידיד החדש שלכם מאתמול חייב לשנות פרספקטיבה, משום שהוא פסימי מדי, אך אלו הם מקרים מובהקים שאין לכם סיבה להתערב בהם: ראשית, כיום כל אדם יכול להתלבש כפי ראותו. שנית, אינכם יכולים למהר לשיפוטים כאלו, אודות אנשים שעוד רק פגשתם בהם. כדי להפוך את הביקורת לבונה – מומלץ כי תחקרו, תשאלו עוד שאלות ותבחנו את האדם באירועים נוספים, לפני שאתם ממהרים להסיק מסקנות.

מה שכן, תמיד מומלץ להעיר לאנשים על משהו בשיניים, ריח רע או לכלוך על הפנים או מכנס פתוח – הם רק יודו לכם.

ננסח בפנים לפני שנוציא החוצה

כאשר אתם בטוחים כי עליכם להביע בפני אהוב שלכם ביקורת בונה, שתסייע להביא אותו למקום טוב יותר בחיים ואיננה תוצר של גורם אנוכי או פוגע – הגיע הזמן לגרום להם להבין זאת.

שלב הניסוח הוא הקריטי ביותר – משום שמה שתבחרו להעביר לאהובים שלכם – יהיה מה שהם ישמעו.

לעיתים קרובות, כאשר אנשים לא עושים חזרה על מה שהם רוצים לומר, המילים מתבלבלות, הכוונה הולכת לאיבוד ולפתע נוצר חוסר תקשורת כה גדול – שיתכן ותסיימו אותו בוויכוח.

לכן, כדאי לכם לנסות ולחשוב כיצד אתם רוצים לבטא את הביקורת שלכם, כך שתעביר לאהובים שלכם כי הם יקרים לכם יותר מכל ואתם רק רוצים לעזור:

  • דאגו לנוסח חיובי – כאשר אתם מעבירים את הביקורת עצמה, נסו להשתמש במילים על דרך החיוב כמו “לשפר, להיות טוב יותר, להצליח, ביחד, להטיב, לעזור” וכדומה. לדוגמא, כאשר אתם רוצים להעביר לחברה כי היא חייבת להפסיק לבזבז את כל הכסף שלה על בגדים, אתם יכולים לומר לה כי: “אני חושבת שכדאי לך לחשוב איפה את משקיעה את הכסף הזה, כי את יכולה לחסוך אותו גם לחופשה או ללימודים שרצית להתחיל…”.
  • השתדלו להימנע מהתנשאות או שליליות – נאמר שמדובר בנושא לא פשוט, שאכן בן הזוג של החברים שלנו פוגעים בהם בצורה חמורה ולדעתנו, עליהם לשקול ולסיים את הקשר. במקרה שכזה, במיוחד אם יש לנו בני זוג, כדאי לנו לבוא ממקום דואג בלבד; מעין “הסוואה” לביקורת החבויה שלנו: “את/ה יודע/ת, אני זוכר/ת שהיית הרבה יותר מאושר/ת פעם, כשהיינו הולכים ל- X או לפני כל הכאב הזה, את/ה בטוח/ה שכדאי לך להישאר במצב הזה בכלל?” – ברגע שהכנסתם את הרעיון לראש שלהם – עשיתם את שלכם. אם הם ירצו לעשות את השינוי, הדבר תלוי בהם.
  • במקרים קשים, נכתוב מכתב – כאשר מדובר בביקורת קשה מנשוא כגון התמכרות, דיכאון, אובדנות, אובססיה וכדומה – מומלץ לכתוב מכתב לאהובים שלכם, שמסביר בדיוק מה מדאיג אתכם, ממה אתם חוששים וכיצד אתם רוצים לעזור לאהובים שלכם לצאת מהתקופה הזו.

הדבר החשוב ביותר בכל ביקורת, הוא שתביעו אותה בצורה חמה, אוהבת ודואגת – כך האהובים שלכם ידעו כי היא אלטרואיסטית (נטולת מניעים אנוכיים).

נדאג לזמן מתאים

אין צורך לפנות ערב לביקורת אחת, כפי שאין צורך לדחות ביקורת שולית. עם זאת, כאשר מדובר בנושא משמעותי – כדאי לכם לנסות ולמצוא זמן נכון, שמתאים גם עבורכם וגם עבור האחר.

פעמים רבות, אנשים יימצאו במצב רוח מסוים או עברו יום מסוים, שיביאו אותם לתגובה מסוימת – לא משנה מה תבחרו לומר. לכן, כדאי לכם לבחון כיצד האהובים שלכם מרגישים, לפני שאתם מתחילים לדבר.

בנוסף, כדאי לכם לדאוג לפרטיות: איש אינו אוהב ביקורת ובפומבי, היא אף עשויה להיות מביכה.

חשיבות הרגישות

כאשר אתם מביעים ביקורת, בונה ככל שתהיה, היא תמיד עשויה לפגוע באחר. כדי להימנע מכך, השתדלו לשמור על גישה חיובית, אך תומכת, שמרו על קשר עין במהלך השיחה.

כדאי לכם לשמור על טונים זהים לשיחה רגילה, כך שלא תגרמו להם לחוש כמו “משהו לא בסדר”.

גם שפת הגוף היא חשובה: השתדלו לשמור על שפת גוף פתוחה כלומר בית חזה פתוח, ידיים פרושות לצדדים וחיוך. אם אתם מאוד קרובים אל האדם הספציפי הזה, גם מגע הוא מומלץ; לפעמים אחיזת יד יכולה להוות תמיכה עצומה.

ומה את-ה חושב/ת?

אז אמרתם להם את זה, הצלחתם! העברתם לאהובים שלכם את מה שרציתם להוציא כל כך הרבה זמן, לאחר הרבה מחשבה ודאגה.

כעת, השאלה היא מה הם חושבים על מה שאמרתם? אתם יכולים לדמיין את התרחיש הזה אינספור פעמים, אך בסופו של דבר הדעה של האחר היא שלו.

יתכן כי האהובים שלכם יעריכו אתכם על הביקורת הזו, יחפשו עזרה, נחמה וייקחו את מילותיכם לתשומת לבם.

באותו אופן, יתכן כי הם לא יבינו אתכם, לא יבינו מדוע אתם מעירים להם על X או שואלים אותם על Y. יתכן כי הם מכחישים את המציאות, באותו אופן יתכן כי קראתם את המצב לא נכון וטעיתם. במצבים כאלו, כדאי לכם לנסות ולהסביר כי בסופו של דבר, אתם דואגים להם, אתם רוצים לעזור להם להשתפר כי אתם אוהבים אותם וזה הכול.

רוב האנשים ילמדו לקבל את הביקורת שלכם, בין אם הם מסכימים אותה ובין אם לאו. הם כן יעריכו אתכם על שהבעתם בהם כל כך הרבה עניין וגם במידה והם לא יודו בכך, המילים שלכם יחלחלו פנימה ויעשו את שלהן, במידה מסוימת.

במידה והאהובים שלכם מקבלים את הביקורת שלכם באופן חיובי, מומלץ כי תפתחו דיון בנושא, תציעו להם דרכים לשיפור או להתנהלות יעילה יותר במצבים הללו, הרבה תמיכה חמה ואהבה. יחד עמכם, הם יעברו כל תהליך בהצלחה וישנו כל פגם משמעותי.

קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.