כיצד לפתוח גינה ביתית – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים לגדל

כיצד לפתוח גינה ביתית – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים לגדל

כולנו אוהבים לראות קצת “ירוק בעיניים” ואין פלא בכך – ירקות ופירות הם חלק טבעי מהחיים שלנו מאז ומעולם ואנו בהחלט זקוקים להם כדי להתקיים. דמיינו את ההנאה של החקלאים בימי קדם, אשר היו קמים כל בוקר לראות שדות שלמים של מזונות, מוכנים לקטיף. כמובן שבזמנו הדבר כלל עבודת פרך קשה. עם זאת, כאש כיום העולם עשיר בחידושים טכנולוגיים וידע, משימת גידול הירק והפרי איננה כה מפחידה ומאיימת כפי שתטעו לחשוב. זאת ועוד, יש לשקול את הדבר לחיוב בשל אופן הגידול הקיים כיום, העובד אינספור ריסוסים ואיננו בריא או איכותי כמו גידול ביתי. חשבו איזה טעים זה יהיה לנגוס בעגבנייה אורגנית שהכנתם בעצמכם או לשלב במנה בצל ירוק וחריף, עשיר בטעמים ונוגדנים שיהפכו את חיינו לבריאים יותר. כיצד נצליח להגשים את החלום? להלן “הוראות ההתקנה”.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

מיקום

כדי לבחור את המיקום האידיאלי עבור הגינה שלכם, עליכם להתחשב במספר משתנים:

שמש/צל – גינה דורשת שילוב של שמש וצל, אשר מצד אחד יאפשר את חילוף החומרים, הפוטוסינתזה, של הצמח ומצד שני, יאפשר לו לאגור נוזלים ולא ייבש אותו כליל. כמות השמש והצל שעליכם להעניק לגינה שלכם משתנה לפי סוג הצמחים שאתם חפצים לגדל. כדאי לבחון את האיזון לו הצמח הספציפי זקוק, שכן ישנם צמחים אשר לא ישרדו כמויות מוגברות של שמש ולחלופין, קיימים צמחים אשר לא ישרדו כמויות מוגברות של נוזלים ומחסור בשמש. תמיד ניתן למקם את הגינה מחת לגגון ובכך לשלוט בכמויות השמש או הצל שהירקות והפירות שלנו מקבלים. בדרך כלל רשומות הוראות טיפול על כל אריזת זרע ואף ניתן תמיד להתייעץ עם אנשים העובדים בחנויות הדישון והגננות, המבינים בנושא באופן רחב יותר.

קרוב/רחוק – רוב האנשים מאמינים כי כדאי להקים את הגינה יחסית רחוק מאזור המגורים, בשל העובדה שירקות ופירות מושכים חרקים ואינם חפצים הפוך אותם גם לאורחי קבע בביתם. עם זאת, דווקא העובדה שהגינה ממוקמת רחוק מאפשרת לחרקים ולחיות משוטטות “לחיות ללא חשש” מפני בני-האדם המפחידים אשר עלולים לתפוס אותם ולהעניש אותם. בנוסף, משום שהגינה איננה באזור הראייה הטבעי שלכם, אתם תבדקו לשלומה פחות ותטפלו בה פחות. קרקע שאינה מטופלת היטב היא קרקע פורייה לזיהומים ושלל מיני החרקים, אשר רק מחכים לטרף. הדבר עשוי לגרום לתוצרים שלכם להינזק מפני זיהומים, חיות משוטטות ורעבות וחרקים.

עצים – מומלץ לשתול גינות הרחק מעצים. מסתבר כי עצים הם דיי “חמדנים” והם נוטים “לגנוב” את רוב הוויטמינים והמינרלים הזמינים עבור הצמחים שאנו מגדלים. ככל שתרחיקו את הגינה מהעץ ומשורשיו, כך תהיה לגינה שלכם יותר סיכוי להצלחה. יש לציין כי ישנם צמחים כגון פיקוס, אשר שורשיהם מרחיקים לכת. כדאי לבחון היכן שורשיו של העץ נמצאים באדמה, כדי למנוע את ה”אנורקסיה” של הגינה שלנו.

רוח – הקפידו למנוע נזקים של רוח לתוצרי הגינה שלכם: אם אתם גרים באזור פרברי יחסית, נצלו את הגדר שלכם ומקמו את הגינה קרוב אליה או באזור המונע רוח עזה כגון לצד הבית או מאחוריי הבית. במידה ואתם מקימים גינה בפנטהאוז, מומלץ לבנות גדר במרפסת שתמנע את הנזקים.

אדמה?

סוג האדמה באזור מגוריכם הוא מהותי כדי לקבוע איזה צמחים יגדלו בצורה הטובה ביותר בגינתכם. אם הבית שלכם לא היווה גינה מעולם, ככל הנראה לא תאלצו לעבוד מאוד קשה בשנה הראשונה שלכם, משום שהאדמה עדיין עשירה בחומרים מזינים עבור הירקות והפירות. עם זאת, לאחר השנה הזו, צפו להרבה עבודה וטיפול באדמה, אודותיהם נפרט בהמשך. יש לציין כי האדמה במדינת ישראל היא יחסית מדברית, לכן לא פשוט לגדל בא ירקות ופירות הזקוקים לתנאים קרים יותר או כמויות מאסיביות של מים. אם תחפצו לגדל ירקות ופירות כאלו, תאלצו להתאים את האדמה, תהליך לא פשוט כלל, ולעבד אותה כדי שתישאר לחה לאורך זמן.

ערכה לבדיקת אדמה – כדי לקבוע את טיב האדמה, אין צורך ללכת ללמוד תואר בביולוגיה; בימינו המתקדמים, קיימות ערכות לבדיקת אדמה, אשר יקבעו עבורכם אם האדמה שלכם היא חומצית או בסיסית יותר, כך תדעו איזה ירקות ופירות כדאי לכם לגדל ומאיזה כדאי להימנע. אם אתם חפצים לשנות את מבנה האדמה, אדמה חומצית (למרבה האירוניה מדובר באדמה הלוקה בחזר בחומצה) ניתן להמתיק על ידי הוספת ליים. אדמה בסיסית העשירה בחומצה, זקוקה לגופרית מיוחדת המתאימה לגינון. בארץ, רוב האדמה היא בסיסית.

לחות – בארץ, הסיכויים גבוהים כי האדמה צחיחה טרם הקמת הגינה. זכרו כי תאלצו להרבות בדישון והשקיה כדי להביא לגינה פורייה. גם המרקם של האדמה הוא מהותי: על האדמה להיות מפוררת, לא בוצית ולא צחיחה וקשיחה. הוסיפו כבול (לייבש) או סיבים (ללחח) במידת הצורך.

שתילה באדמה או בגובה?

כאשר אנו מקימים גינה, קיימות בפנינו שתי אפשרויות: לשתול את הירקות והפירות שלנו באדמה או לשתול אותם בשורה של אדניות גבוהות. באקלים קר, מומלץ לשתול גבוה, משום שהשמש תגיע לצמחים מהר יותר באביב ותאפשר שתילה מוקדמת יותר. עם זאת, כאשר מדובר באקלים חם כמו שלנו, מומלץ לנסות ולשתות באדמה, בשל כמויות החומרים המזינים המצויים בה והעובדה שלא נאלץ להשקות את הצמחים לעיתים כה קרובות. ברם אנו יודעים כי האדמה של המדינה איננה בהכרח האדמה הפשוטה ביותר לעבוד עמה כאשר מדובר בגידול ירק ופרי, כך שתמיד ניתן להקים גינה על אדניות ועציצים גדולים ולחבר להם מערכת השקיה שתדאג להשקיה במקומכם.

שתילה באדמה – בדרך כלל מוזלת יותר, לא דורשת עציצים או בנייה של שום דבר מיוחד, רק הזרעים עצמם, לעיתים מערכת השקיה, הקרקע, חומרים מדשנים ורעלים נגד מזיקים. החיסרון הוא כי משום שהצמחים שלנו שתולים באדמה, הם חשופים לסכנות האדמה: לחרקים שעשויים לבוא ולתקוף ביתר קלות, לצמחים ועשבים שוטים שיפגמו באיכות התוצרים שלנו ולילדים וחיות משוטטות שעשויות לאכול מהתוצרים שלנו ולהרוס את הגינה בהרף יד. בנוסף, גינה באדמה היא גינה נמוכה, מה שעשוי להוביל לכאבים ובעיות גב בטווח הארוך.

שתילה בגובה –  גם לשתילה בגובה היתרונות והחסרונות שלה: החיובי בשתילה בגובה הוא שהשתילים לא יוכלו להינזק מאדמה לא פורייה, צמחים שוטים או חרקים המתגוררים בה ועשויים לאכול או להזיק לצמחים שלנו או “לגנוב” מהם את החומרים המזינים של האדמה.  משום שהשתילים מצויים בגובה שלנו, לא קיים גורם לבעיות גב. עם זאת, שתילה בגובה דורשת הרבה מאוד עבודה התחלתית: רכישת עציצים מתאימים ושתילה נכונה עם האדמה הנכונה. יתכן ותאלצו להעביר צמחים שהולכים וגדלים מעציץ אחד לאחר, דבר אשר איננו פשוט בהכרח (לדוגמא, את שורש הפפאיה ניתן להעביר רק בעת חושך מוחלט, שכן האור פוגם בצמיחת הפרי). אתם תאלצו להחליף את האדמה לעיתים קרובות יותר ולהשקות את האדמה לעיתים תכופות משום שהצמחייה קרובה יותר לשמש מאשר לאדמה.

כלי עבודה

כדי להצליח ולטפל בגינה שלנו כיאות, אנו נזדקק למספר עזרים:

קלשון –  קלשון נועד לסייע לנו לחפור את האדמה טוב יותר, לבחון את מרקם האדמה (רך/מפורר/קשיח) ולהצליח לשתול זרעים ביתר קלות, ללא צורך לחפור גומות קטנות בעזרת אתים. מומלץ לקנות קלשון מברזל, כך שתצליחו לחדור את האדמה הצחיחה של הארץ ביתר קלות.

מגרפה – תזדקקו לה כדי לעדר את האדמה, לייצר שורות מקבילות ואדמה שטוחה, ללא גבעות, המוכנה לקבל את הזרעים.

את יד – כדי לשתול זרעים או צמחים עדינים, כדאי שיהיה לכם את יד זמין. אביזרים רבים של גינה נשכחים והולכים לאיבוד עקב העמל הקשה. מומלץ לרכוש כלים צבעוניים, במיוחד אם הם קטנים.

מזמרה – אחד העזרים החיוניים ביותר עבור הגינה. בזכותה ניתן “לעצב” את מראה הצמחים לפי רצונכם ולהסיר מצמח אזורים נגועים או רקובים, כך שיהיה ניתן להציל חלק ממנו. בחנו מזמרה טובה העשויה מברזל. ודאו כי היא מרגישה נוחה עבורכם כאשר אתם רוכשים אותה. אם אתם מטפלים בצמחייה רבה וגבוהה, כדאי לקנות מזמרה בגודל המתאים.

מעדר הולנדי – מעדר מיוחד המאפשר להסיר צמחייה שוטה במהרה, ללא צורך להתכופף ולנקש אותם כמו בימי “חלף עם הרוח” (סרט קלאסי ישן)

מסור קטן – רק אם בכוונתכם לשתות או לטפל גם בעצים, כדי שתוכלו לחתוך ענפים בקלות אם הם מפריעים לכם או נגועים בזיהום או חרקים.

את חפירה – כדי לחפור את האדמה.

יוצר גבולות – מטרתו ליצור גבולות ברורים בין שורה לשורה של שתילים וליצור מרווח יפה ומסודר ביניהם.

משפך – במידה ולא תבחרו במערכת השקיה.

הכינו את האדמה

כדי להקים גינה איכותית, עלינו לדאוג לאדמה פורייה: יש לדאוג לחומרי דישון, זבל וזבל אורגני, אשר יוסיפו ערכים תזונתיים וחיוניות לגינה שלנו. גם אדמת ים נחשבת לאיכותית עור צמחים ואף מאפשרת לצנן אותם בימים חמים, משום שהיא אוגרת פחות חום מאדמה רגילה. כאשר אתם קונים את חומרי הדישון, אם אתם גרים באזור שהוא ללא איטום, הקפידו לבחור את הסוג האטום, כך שלא תסבלו מהריח. מומלץ להיוועץ באנשים העובדים במשתלות וחנויות הדישון לגבי חומרי הדישון והזיבול הטובים ביותר עבורכם ועבור האדמה הספציפית שלכם. בכל מקרה, ככל שתרבו לדשן ולזבל, התוצרים שלכם יהיו בריאים, גדולים וטעימים יותר.

מים

בדיוק כמונו, גם הצמחייה זקוקה לכמות עשירה של מים. יש להקפיד ולשים לב מהן כמויות המים שצורך כל צמח, משום שיותר מדי או מעט מדי מים עשויים להביא למותו המוקדם. באפשרותכם לחיות בימי קדם ולהשקות את הצמחים מספר פעמים ביום בעזרת משפך או צינור גינה. עם זאת, אם אתם חפצים לשמור על גינה בריאה, כדאי לכם להתקין מערכת השקיה אשר תבצע את העבודה עבורכם. כיום, ניתן לכוון את מערכות ההשקיה, כך שישקו בזמנים ספציפיים את האזור שאתם חפצים להשקות. ניתן להפעיל חלק ממערך ההשקיה בעת אחת וחלק אחר בעת אחרת, כך שתוכלו להתאים את זמני ההשקיה וכמויות ההשקיה לצמחים שאתם מגדלים. מערכת השקיה אמנם איננה בחירה זולה לטיפול בגינה שלכם, אך היא בהחלט הבחירה האכפתית והקלה ביותר.

הכירו את הילדים שלכם

מהותי להכיר את אופן ההתנהגות, הצרכים והסכנות של כל שתיל וזרע שאתם בוחרים להוסיף לגינה שלכם: ישנם צמחים אשר לא יצליחו לשרוד את השמש הקופחת של הארץ, כמו הצמחייה שתנבל בעת מחסור בשמש קיצית. עוד טרם הקמת הגינה, נסו לחשוב מהי מטרתה, מה אתם חפצים לגדל בה. מומלץ לפנות לחנויות דישון ומשתלות ולבחון אם האדמה שלכם מתאימה לגידול, אם כדאי לכם לגדל את הצמחים הספציפיים הללו באדניות ועציצים או שכדאי לכם להשקיע באדמה, משום שהתוצרים שלכם מתאימים. על כל זרע בדרך כלל מצויות הוראות המסבירות את תנאי הגידול שלו, כדאי לשנן אותן. גם אם דאגתם לצמח היטב, לעיתים ישנם כוחות החזקים מכם שלא יביאו את הצמח לגדילה בריאה. אל תוותרו, לעיתים הקמת גינה פורחת ומתגמלת דורשת זמן, מידע ותרגול. זכרו שגם אם טיפלתם בגינה היטב בחודש הראשון, תאלצו להוסיף ולטפל בה היטב במשך כל אורך חייה.

טפלו במזיקים

מזיקים, חרקים, טפילים וזיהומים הם הסכנה הגדולה ביותר עבור כל גינה המנסה להישאר בחיים. כאשר שתולה באדמה, הגינה הממוצעת חשופה למספר רב של סכנות. לפני שאתם מבצעים כל פעולה, מומלץ לבחון מקרוב במה מדובר – האם הצמח סובל מנגע או ממזיק? או שהוא התייבש? אולי קיבל מכת קור/חום?

לאחר שזיהינו את מקור הנזק, נשתדל לבחור לא רק בטיפול המתאים והיעיל ביותר, אלא גם בטיפול הידידותי ביותר לסביבה, שכן אנו מטפלים בצמחייה ואיננו שואפים כי תיפגע מאופן הטיפול. כדאי להסתובב בגינה, לעבור בין הצמחים ולסמן כל עץ או צמח חולה או ניזוק. לפעמים מדובר בזיהום קל ומספיק לגזום את הענף. אם עוקבים אחר התפתחות הנגעים, ניתן לתפוס אותם בזמן. רצוי לרסס ולטפל בהם מיד, לפני שיתפשטו לכל חלקי הצמח. מהותי להבין באיזה זיהום או חרק מדובר לפני נקיטה בפעולה: משום שאנו מיישמים פתרון אשר יעיל לסביבה, לא כל פתרון יפגע כיאות בכל זיהום או חרק. ניתן לפנות לחנויות הציוד והמשתלות השונות כדי לבחון איזה שיטה מטפלת באיזה זיהום/חרק.

כדאי להימנע משימוש בחומרי הדברה כימיים, אשר תורמים להתפתחות מזיקים אשר עמידים לחומרי הדברה ומגבירים את הצורך בדישון, זיבול ובטיפול אגרסיבי יותר בגינה. הדברה כימית מפרה את איזון המערכת הביולוגית הטבעית בגינה משום שהיא פוגעת לא רק במזיקים, אלא גם בחרקים וחיידקים המספקים חומרי דשן לגינה. אם בכל זאת בוחרים בחומרים כימיים, אפשר להשתמש במוצרים שניתן להטמיע אותם דרך השורשים ולא באוויר. לאחר ההדברה הראשונית, יש לחזור על הטיפול בשנית כעבור עשרה עד 14 ימים, ולהמשיך בטיפול עד להיעלמות המזיק .

גינה ביתית היא תחביב מהנה ומתגמל, כאשר יודעים כיצד לטפל בגינה. מומלץ לשקול היטב לפני שאתם בוחרים להקים “מיזם” שכזה. אם אתם באמת נחושים ובאמת רוצים להקים את הגינה, הקפידו לציית לכל ההוראות ולקבל כמה שיותר מידע, כדי שתצליחו להקים גינה מצליחה, אין מתסכל יותר מצמחייה נבולה. לאח שתשלטו בטכניקת העבודה, הגינה תהפוך לא רק לתחביב, כי עם למשימה המהווה סיפוק גם מבחינת ההנאה וגם מבחינת התפוקה, התוצרים, האיכות והטעם.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.