מזונות בעלי תחליף בריא יותר

מזונות בעלי תחליף בריא יותר

עם מהפכת העולם הטכנולוגי, התוודענו לעולם משגשג של ידע, תקשורת ותזונה. בשנתיים האחרונות עולם התזונה עבר תהפוכה רצינית, במהלכה החלו אנשים מחפשים את הבריא יותר, אך הם עדיין לא הצליחו במאת האחוזים.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

יתכן ואתם חושבים כי מדובר במטלה קשה מנשוא, אך ההיפך הוא הדבר – כיום מפותחים כל כך הרבה סוגים שונים של מאכלים שניתן להחליף, להתאים ולסגל במקום המאכלים המשמינים, המזיקים, השומניים והמעיקים לטווח ארוך – כל שיש לעשות הוא “לפקוח את העיניים ולהסתכל מסביב”, במקרה הזה, מטה.

כדי להפוך את התהליך לפשוט יותר, ריכזנו כאן עבורכם עשרה תחליפים של מזונות מזיקים במזונות בריאים, מועילים וטעימים עבורנו ועבור גופנו.

מלח שולחן פשוט

אם נבחר לחזור בזמן לרגע, נבחין כי לפני 20-30 שנה המלח היחידי שנמצא על כל שולחן היה המלח הלבן הדק שכולנו מכירים ואוהבים. כתבלין, למלח תפקיד עיקרי במטבח – הוא האחראי העיקרי ל”פתיחת” הרכיבים במזון שאנו מכינים. גם כאשר אנו חושבים “מה בא לנו לאכול היום?” אנו חושבים אם בא לנו מזון “מלוח” כלומר, מזון המכיל מלח. אף על פי שהמלח הקונבנציונלי נחשב ל”חבר טוב”, הוא אף נחשב למלח הכי פחות בריא מהמלחים המוצעים בשוק משום שתהליך ההפקה שלו, המתרחש בטמפרטורות גבוהות מאוד, משנה את המבנה הכימיקלי של המינרלים החיוניים של המלח והופך אותם למזיקים עבורנו.

את המלח הסטנדרטי מומלץ להחליף במלחים שנכנסו לשוק לאחרונה כגון:

המלח האטלנטי – מלח העשיר בטעמים; המלח האטלנטי נאסף בשיטות מסורתיות ללא כל תהליכי עיבוי ולכן מותיר בתוכו את כל המינרלים של מי הים כגון אשלגן, מנגן, אבץ ועוד. לאחר האיסוף, המלח הטבעי והפריך עובר ייבוש בשמש לצורך אידוי יתרת המים. בשל כך הוא מכיל את מקסימום כמויות היוד והמגנזיום.

מלח ההימלאיה – מלח טהור הנאסף ידנית, ללא שום פעולה כימית, עמוק מתוך הרי ההימלאיה. מלח זה נאסף בהרי ההימלאיה, באזור שבו לפני למעלה מ- 200 מיליון שנה היה לאוקיינוס אשר “נכבש” בשלב מאוחר יותר על ידי לבה וולקאנית. שכבת המגן אשר הלבה סיפקה הגנה על המלח מפני הזיהום המודרני. מדובר במלח נוסף אשר אינו מעובד ומכיל מינרלים רבים באיכות גבוהה כגון האבץ, המנגן, האשלגן, הסידן, הסלניום והמגנזיום.

מלח הודי שחור (Kala Namak) מלח ייחודי הנכרה מהודו מגבישים שחורים-אדמדמים. צבעו מזכיר יותר סגול מאשר שחור, אך אין זה הדבר הייחודי ביותר בו; המלח הקסום מכיל ערכים גבוהים מאוד של שפע של מינרלים, בעיקר ברזל וגופרית, מה שמביא עמו טעם וריח גופריתי המזכירים ביצים. בנוסף, מלח זה אינו מעלה את ריכוז הנתרן בדם, מה שמעולה לאנשים הסובלים מבעיות לב ו/או לחץ דם. אל תירתעו מהמלח רק בשל ריחו – הוא טעים להפליא ואף מהווה תחליף מעולה לטעם של ביצים.

חמאה, שמן ומרגרינה

כולנו מכירים את רוע הגזרה המוטלת על האדם אשר אוכל יותר מדי שמנים – בעיות לב, לחץ דם ויתכן גם כי טרשת העורקים תבוא לבקר. שמנים שאינם בריאים הם שמנים אשר עוברים הרתחה ונוטים להישרף מהר – שמנים הנשרפים במהרה מאבדים את כל הערכים התזונתיים שלהם ושל המזון ובנוסף, מביאים לעלייה בכולסטרול. המרגרינה, העוברת את תהליך ההידרוגנציה, במהלכו הופך השמן הנוזלי למוצק, עתירה בחומצות שומן רוויות וחומצות שומן טראנס. החומצות הללו מזיקות מאוד לגוף האדם ולא רק מעלות את רמת ה”כולסטרול הרע” ה- LDL, אלא אף מפחיתות את רמת ה”כולסטרול הטוב” ה- HDL (!). החמאה נחשבת ל”נייטרלית” מבין השלושה – היא אמנם מעלה את ערך ה- LDL, אך מעלה גם את ערך ה- HDL.

כיצד נמנע מהשמן המזיק?

שמנים בריאים כגון שמן זית, שמן קוקוס ושמן אבוקדו – שמנים איכותיים, העשירים בחומצות שומן בלתי רוויות בריאות כגון אומגה 3, 6 ו-9, ויטמינים כגון E, K, ברזל. השמנים הללו מייעלים את ספיגת הערכים התזונתיים של המאכלים שלנו על ידי “פתיחתם” בצורה נכונה, לא מעובדת ובריאה. שמן הקוקוס מסייע להעלות את ה- HDL, מעלה את רגישות הלבלב (משום שאין לו צורך באינסולין כדי להיקלט למערכת שלנו) ובכך מסייע במחלות כגון סוכרת, מסייע לירידה במשקל ומקור מצוין לייצור אנרגיה פשוט ומהיר. מהותי לציין כי השמנים הללו בריאים כל עוד לא עברו את נקודת הרתיחה שלהם, הגורמת לשמן להישרף ולא רק משליכה לפח את הערכים התזונתיים של השמן, אלא של האוכל כולו. נקודת הרתיחה של שמני האבוקדו והקוקוס נחשבת לבין הגבוהות, כך שמומלץ מאוד לטגן עמם, אם בכלל. שמן זית, לעומת זאת, הוא שמן שנקודת הרתיחה שלו יחסית נמוכה, ולכן מומלץ לצרוך אותו דרך סלטים בעיקר. מומלץ לצרוך את כל השמנים בכבישה קרה בלבד, משמע שלא עברו תהליך עיבוד מסוים ואיבדו מהערכים התזונתיים שלהם. גם אם אתם מתגעגעים לפשטות בלחם וחמאה, ניתן להכין חמאות מעולות משמן זית אשר יכולות להחזיק עד שנתיים! תופתעו מהקלות בה ניתן להכין את החמאה. ניתן להכין חמאות גם ממיני אגוזים, שקדים ומלוז. ניתן להכין חמאה גם משמן קוקוס.

*גם תרסיס שמן בריא עשוי לסייע בעת טיגון, שכן ההתזה דורשת כמות פחותה בהרבה של שמן.

קמח לבן

אנו מכירים היטב את מאבק ה”אנטי-גלוטן” הסוער המתרחש בעולמנו ברגעים אלה – “גלוטן זה לא בריא. לא צריך לאכול את זה בכלל. למה זה לא בריא? פשוט כי זה לא בריא!”. כן, אנשים רבים החלו נוקטים בעמדה איתנה כי “על הגלוטן ללכת הביתה”. לצערנו, מדובר בהכללה גורפת; אין הבעיה בגלוטן, אם כי בחיטה.

רוב המוצרים שאנו אוכלים במהלך היומיום עשויים חיטה אשר מכילה גלוטן. החיטה מכילה, בנוסף לגלוטן, חלבון הקרוי  – Wheat germ agglutininניתן לכנותו קיצור WGA  או המקור לכל המחאות נגד גלוטן. WGA מצוי אך ורק בחיטה. החיטה קושרת את החלבונים מחרקים, היכן ונושאים מחלות או רעלים. כאשר אנו אוכלים את החיטה, אנו עלולים לספוג את המחלות הללו. בחיטה המלאה, נמצא סוג של פחמימות הקרוי עמילופקטין A המאיץ את עליית הסוכר בדם ומביא להזדקנות והשמנה.

ההנדסה הגנטית אשר חלה על החיטה ייצרה תוצר שאין הגוף מכיר עוד ולכן קשה לעיכול.

Antinutrients בחיטה הוא חומר המאט ואף מונע את ספיגת המינרלים והוויטמינים שלנו מהמזון.

כיצד נימנע מהחיטה המזיקה? פשוט נחליף אותה בדגן חדש:

למרות השם הרע והמוצדק של החיטה, אין היא הדגן היחידי הקיים בעולמנו – כוסמת, פשתן, שיבולת שועל, שעורה ועוד דגנים רבים נוספים המכילים חומצות אמינו שונות, סיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים כגון אבץ, נחושת, מנגן ואשלגן.

בנוסף, ישנן דרכים רבות להשיג את אותו שובע מפחמימות שונות כגון תפוח אדמה, סויה, תירס, אורז ועוד. אף קיימים אינספור סוגים של קמח בהם ניתן להשתמש כגון קמח עדשים, קמח חומוס, קמח טף, קמח כוסמין ועוד.

אורז

ואם כבר הזכרנו אורז, מחובתנו להרחיב עליו – האורז הלבן שכולנו מכירים ואוהבים איננו מתאים לא לדיאטה ולא למאכל; הוא עשיר בסוכר המתפרק מהר מאוד בגוף, מה שעשוי לגרום למחלת הסוכרת בנוסף, בשל כמויות הצריכה האדירות שלו, האורז הלבן מעובד הרבה יותר, מה ש”מפשיט” אותו מערכיו התזונתיים היקרים.

כדי להמשיך ליהנות מאורז טעים ומזין, נסו להחליף את האורז אותו אתם אוכלים כיום באורז מלא או אורז בר, אשר עוברים פחות עיבוד ומתפרקים לאט יותר בגופנו. ערב כך, הם שומרים על הסיבים התזונתיים והוויטמינים שלהם, מסייעים בהורדת ה- LDL ומביאים לספיגה איטית יותר של גלוקוז.

בנוסף, תחליף מעולה לאורז הקונבנציונלי הוא הקינואה – ממשפחת הסלקיים, היא עשירה בכל כך הרבה ערכים תזונתיים גבוהים: קומפלקס B, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן הם רק חלק מכל הטוב שמספקת הקינואה לחייכם. היא אף קלילה יותר לעיכול מאורז, כך שאין היא מכבידה על הבטן לאורך זמן. טעמה האגוזי טעים וייחודי וניתן לשלב אותה בתבשילים, סלטים, מרקים וכל דבר בו “דחפתם” אורז עד היום, בנוסף למספר מאכלים יצירתיים.

קפה

הקפה הידוע לשמצה – כולנו יודעים כי עלינו “להניח את הכוס” אחת ולתמיד, אך תמיד נמנעים לעשות זאת – קפה עשיר בקפאין (גם קפה נטול מכיל 3% של קפאין), אשר גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר שלנו והפרשה של אדרנלין, המביא לעלייה גבוהה בלחץ הדם שלנו. שתייה מרובה של קפה עשויה להוביל לסוכרת, בעיות לחץ דם ומחלות לב. אף ישנם מחקרים הטוענים כי לטווח ארוך, הקפאין מביא לירידה ביכולות הזיכרון והלמידה שלנו.

*יש לציין כי קפאין בכמויות קטנות מהווה נוגד חמצון אשר עשוי להביא לפעולה הפוכה ואף לסייע במצב של מחלות לב ואפילו סרטן, שכן עלייה קטנה ברמת הסוכר שלנו תוביל להובלה מהירה יותר במערכת הדם.

כדי להימנע מהקפה, פשוט וקל לעבור מיד לשתות תה. אך האם כל סוגי התה בריאים? כמובן שלא! הרבה סוגים של תה מכילים בעצמם קפאין, אף בכמויות גדולות יותר משאתם חושבים. תה שחור ממוצע מכיל בערך חצי מהכמות של קפה רגיל. כמובן שאין הדבר מזיק בכמויות קטנות, אך ככל שתרבו בשתיית התה השחור – כך תמצאו תחליף מושלם לקפה שיגרום לכם לאותן השלכות.

תה ירוק, לעומת זאת, מכיל יותר קפאין מאשר בתה רגיל. עם זאת, הוא אף מכיל ריכוז גבוה מאוד של חומרים נוגדי חמצון, מסוג קטכינים ופוליפנולים (EGCG) שתורמים במניעת מחלות לב, הפחתת רמות הכולסטרול בדם, הפחתת לחץ דם, הפחתה בספיגת ומנים לאחר הארוחה, הפחתת הסיכון לשבץ מוחי, ואפילו משפרים את פעילות מערכת החיסון. חומרים אלו גם נמצאו יעילים כנגד סרטן מסוגים שונים – סרטן ערמונית, סרטן המעי הגס, סרטן השחלות, סרטן הריאות, ועוד .

ישנם אלפי סוגים של תה, חלקם בריאים יותר וחלקם פחות, חלקם אינם מכילים קפאין וחלקם מכילים כמות גבוהה יחסית של קפאין, למרבה ההפתעה. אם אתם באמת מעוניינים למצוא פתרון ל”מחלת הקפאין הקשה”, נסו להתאמץ ולהכין חליטות – בניגוד לתה, “חליטה” עשויה מהפירות או צמחי המרפא בעצמם, כאשר לכל אחד מהם תרומות ייחודיות לבריאותנו. חליטות מומלצות הן קמומיל, מרווה, מליסה, קינמון, לימונית, ג’ינג’ר ועוד. מומלץ לבחון את היתרונות התזונתיים של כל חליטה: חלק מעולות לניקוי רעלים, בעוד שחלק מרגיעים, מסייעים בעת מחלות ועוד.

שוקולד

עוד אויב מושבע שלנו, ממנו באמת מרגיש לעיתים כי בלתי-אפשרי להיגמל; שוקולד החלב האכזר אינו מוותר ומזרים כמויות עצומות של סוכר לגופנו, המסכנות אותנו במחלות לב, לחץ דם וסכרת. שוקולד החלב אף עשיר בשמן ומעלה את רמות הכולסטרול שלנו. לא סתם הוא מחוץ לפירמידת המזון.

למרות האכזבה, ניכר כי שוקולד פשוט מאוד להחליף – את השוקולד עצמו, ניתן להחליף בשוקולד מריר (70% ומעלה). שוקולד מריר הוא טעים, עשיר בנוגדי חמצון אשר מסייעים לנו להוסיף מולקולות למולקולות חסרות בגופנו ולתקן את המעוות ומסייע בתהליך העיכול. כמובן שגם בעת אכילת שוקולד מריר, אין אנו חסינים מפני ההשפעות המזיקות של 30% האחוזים האחרים, לכן מומלץ לאכול גם שוקולד מריר במידה.

אפשרויות אחרות לתחליפי מתוק מעולים הם פירות ו/או פירות יבשים, העשירים בסוכר פירות המתפרק בגוף כיאות, ויטמינים ומינרלים. אל תטעו לחשוב כי בפירות יבשים ישנם פחות ערכים תזונתיים – ההיפך הוא הדבר – הם אמנם משמינים יותר, אך הם עשירים באותן כמויות של ויטמינים ומינרלים לאחד ולמען האמת, אכילה של פירות יבשים היא “קלילה יותר” בשל מחסור הנוזלים, כך שהסיכויים הם כי תספגו כמות גבוהה יותר של ויטמינים ומינרלים. עם זאת, הפירות היבשים עדיין מכילים הרבה יותר סוכר פירות לעומת פירות רגילים, אז השתדלו לאכול גם מהם במידה.

חלב

המאבק נגד מוצרי חלב החל עוד טרם המאבק נגד החיטה, הגלוטן וחבריה; ראשית, בשומני החלב מצויים הורמונים ואנטיביוטיקה שהפרה מקבלת כדוגמת ה- 1-IGF – דבר שעשוי ליצור חוסר איזון הורמונאלי בגופנו, כדוגמת התפרצויות אקנה.
כמו כן, בחלב יש סוכר הנקרא לקטוז, שעלול לגרום להשמנה, אלרגיה, עליית לחץ הדם, כאבי בטן, מחלת קרון, כאבי ראש, אי נוחות במערכת העיכול, בעיות במערכת הנשימה, סכרת נעורים, דלקות אוזניים, תת פעילות בבלוטת התריס, דלקות פרקים ועוד,..

כיום, ישנם תחליפים מעולים למוצרי החלב:

את החלב השגרתי, החליפו חלב הסויה, הקוקוס, השקדים והאורז. עם זאת, גם להם יתרונות וחסרונות:

חלב הסויה – עשיר בחלבון וסידן, אך עשוי למנוע ספיגה של חלבונים ומינרלים מסוימים בגופנו.

חלב הקוקוס – קל לעיכול, אך נטול מהיתרונות התזונתיים של שאר סוגי החלב ואף עשוי לתרום להשמנת יתר בעת שתייה מוגזמת.

חלב השקדים – מכיל מגוון של ויטמינים ומינרלים והינו דיאטטי באופן יחסי. עם זאת, הוא מכיל יחסית הרבה נתרן, ולעומת זאת מעט חלבון וחסר ויטמין B, המצוי ברוב סוגי החלב ותחליפיהם.

חלב אורז – חלב שלא תורם, אך אינו מזיק כלומר, הוא לא מוסיף ולו דבר אחד לערך התזונתי שלנו, אך אינו מוריד ממנו ואף קל לעיכול, כך שאינו משפיע על גופנו לרעה. עם זאת, מומלץ לצרוך חלב בעל ערכים תזונתיים גבוהים יותר. מומלץ בעיקר לאנשים רגישים במערכת העיכול.

בשר טחון ובשר מעובד

הבשר הגדול והנורא. כן, כולנו ידענו כי נגיע לרגע הזה.

מספר עובדות על הבשר ותעשיית הבשר כיום:

  • אכילת חלבון מהחי גורמת לחומציות גבוהה בקיבה. על מנת לסתור את החומצה, הגוף מפריש סידן. את הסידן הגוף לוקח ממאגרי הסידן שבגוף – העצמות. הדבר מוביל לתהליכים של בריחת סידן ובעיות פיזיות. התהליך דומה גם בעת אכילת מוצרי חלב.
  • הגורם העיקרי למחלות לב וכלי דם הוא שומן רווי, אשר מוצא את דרכו אלינו רק דרך מוצרים מהחי כגון בשר, מוצרי חלב וביצים.
  • בבשרים (וגבינות מעושנות) קיימים חומרים הקרויים קרצינוגניים ונחשבים למעוררי סרטן. זאת בנוסף לכמויות אדירות של כדורים, תרופות הרגעה והורמונים המוזרקים לחיות על בסיס יומיומי, המתפרקים במחזור הדם שלהם ומועברים היישר לצלחת שלנו, ברוטב אנטיביוטיקה.
  • עקב הצפיפות הגבוהה והתנאים הבלתי סניטאריים ברפתות והלולים, החיות מקבלות כמויות גדולות של אנטיביוטיקה. השימוש הרב באנטיביוטיקה יוצר באופן טבעי בקטריות חסינות  בפני אנטיביוטיקה המועברות לאוכלי הבשר, בנוסף לכדורים עצמם. כאשר החיות חולות, אמורים לפסול את החיות עקב היותן בלתי-כשירות לשחיטה או אכילה בכלל. פקחי הבשר מנסים לפסול את הבשר הנגוע, אך בשל לחצים מצד התעשייה ומחסור בזמן, חלק גדול מהבשר אינו נבדק ומועבר היישר אלינו.

כדי להימנע מהתרופות, החיידקים, השומן והקושי העז בעיכול המוכר לכולנו לאחר ארוחת בשר דשנה, יש לנסות ולהימנע מבשר ככל האפשר ולנסות לצרוך יותר דגים, הנחשבים לבריאים מאוד – דגים מכילים כמויות אדירות של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות לגופנו כגון אומגה 3 . הדגים אף הם שומניים ומכילים את החלבון המצוי בבשר, המוסיף ומסייע בבניית השריר שלנו.

אם אתם מוצאים את ה”גמילה מבשר” קשה מנשוא, נסו למצוא בשר רזה ככל האפשר ונסו “לטהר” אותו מהחיידקים על ידי השרייתו במיי מלח מספר שעות.

צ’יפס

כמה אנחנו אוהבים את הצ’יפס השומני שלנו עם הקטשופ והמיונז. זהו כמובן מעדן העתיר בשומן טראנס, חומצות שומן רוויות והרבה אקנה, סיכויים למחלות לב, בעיות לחץ דם והשמנת יתר. כולנו היינו חפצים להיפטר מהרגל הצ’יפס הממכר.

כיצד נעשה זאת?

הסיבה העיקרית כי צ’יפס מזיק לנו, היא כי תפוחי אדמה ידועים ביכולות ספיגת השמן הכבירות שלהן. ראשית, תמיד מומלץ לוותר על הטיגון ולנסות לאפות את הצ’יפס או להכין אותו בסיר מיוחד שאינו דורש כמויות מאסיביות של שמן.

הפתרון היעיל יותר הוא פיזית להחליף את תפוחי האדמה בירק אחר ולמזלנו, ישנם הרבה מהם ובשפע: קייל, גזרים, דלורית, סלק ושעועית ירוקה, הינם תחליפים בודדים לצ’יפס השומני. לעומתו, הירקות הנזכרים לעיל אינם רק טעימים, אלא בריאים מאוד וסופחים כמויות פחותות של שמן. בנוסף, לאפות אותם בתנור עם כמות מועטה של שמן או תרסיס שמן ותבלינים, לא רק תמנע מכם לרוץ לתפוחי האדמה, אלא תוסיף לערך התזונתי ולטעם הייחודי שלכם. גם אם לא אהבתם סגנון מסוים של צ’יפס, אל תוותרו! נסו את כולם ואף חפשו מתכונים באינטרנט או תחליפים נוספים. צ’יפס הוא אחד המאכלים המזיקים ביותר הידועים לנו כיום, חבל כי תצרכו אותו רק בשל בלוטות טעם עקשניות.

תהליך ה”חילוף” הוא תהליך איטי הדורש זמן והסתגלות; שנים היינו אוכלים את אותם מאכלים ולפתע אנו מבינים כי טעינו, על לא עוול בכפנו. כפי שלוקח זמן לשנות פרספקטיבה או להפנים נושא חדש, כך גם קשה להחליף ישן בחדש. נסו כל פעם להחליף מוצר אחד – התחילו ב”מוצרים הקלים” אשר לא דורשים מכם הרבה הסתגלות והתגאו בעצמכם על ההצלחה. עם הזמן, כל עוד תקפידו ותתמידו, תשימו לב כי עשיתם שינוי כביר. העריכו את עצמכם על כך, בהחלט לא מדובר בהסתגלות של מה בכך.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.