ערפול מוחין – מה זה וכיצד נפטרים מזה?

ערפול מוחין – מה זה וכיצד נפטרים מזה?

ערפול מוחין מאפיין את התחושה כי אנו לא חדים בחשיבה שלנו: כי אנו מתקשים לשלוף מחשבות, מתקשים לדבר, חשים עייפות מעיקה, מתקשים להקשיב ולהבין את הנאמר ולא מצליחים לעקוב אחר שיחה או פרוצדורה לאורך זמן.

כדי לסייע למוח שלנו לשמור על חדות ויכולת להתמקד בסביבה 24/7 – יהיה עלינו לאמן את המוח שלנו על בסיס קבוע ולהעניק לו את התנאים, שמאפשרים לו לתפקד באופן אופטימלי.

חשיבות הלמידה

המוח הוא כמו שריר: ככל שנאתגר אותו יותר, כך הוא יתחזק יותר. ככל שנלמד יותר, כך נוכל להעצים את איכויות הלמידה שלנו.

מחקרים מעידים כי למידה מסייעת לשנות את המבנה הפיזי של המוח שלנו. לפני זמן מה, כולם טעו לחשוב כי הם נולדו עם כמות מסוימת של תאי מוח, אשר הולכים ומדרדרים ככל שאנו מזדקנים. האמת היא שאנו תמיד יכולים להגדיל את כמות תאי המוח שלנו לאורך החיים, אם נבצע פעילות גופנית מרובה ונלמד פעילויות חדשות כגון: שפה חדשה, קורס חדש בנושא X, כיצד לנגן על כלי נגינה חדש, כיצד לשחק משחק קלפים חדש, כיצד לבצע פעולה חדשה או פשוט לנסות דבר מה חדש, שעליכם ללמוד כיצד לבצעו.

ככל שהמשימה קשה או מסובכת יותר, כך המוח שלכם יעצים את יכולת הלמידה שלו יותר. אם תגיעו לשיעור ותשנו בבית, אתם לא תרוויחו מהניסיון. יהיה עליכם להשקיע מאמץ בלמידה אקטיבית של הנושא שאתם בוחרים: לתרגל אותו, לקרוא אודותיו, להרחיב אופקים בעצמכם וללמוד היטב את החומר הנדרש – כדי להיות מומחים בנושא.

ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך תלמדו יותר. ככל שתעצימו את איכויות הלמידה שלכם, כך תוכלו ללמוד יותר נושאים בו-זמנית ללא קושי. חשבו איזו הנאה קיימת, ביכולת להבין נושא בפשטות שכזו.

כאשר אתם מחזקים את המוח שלכם, בייחוד את איכויות הלמידה שלכם, אתם גורמים למוח שלכם לשאוף למקום של ריכוז והקשבה כל הזמן. הוא יודע, כי ברגע שבו יסית את תשומת הלב שלו או יימנע מהקשבה טוטאלית – הוא עשוי לפספס מידע משמעותי, שייפגע בו. הלמידה עצמה, מסייעת לתחזק את היכולת להישאר ממוקדם לאורך זמן, כך שהמוח יוכל לבצע זאת בקלות ולאורך זמן – אף באופן אוטומטי.

יש לציין כי גם משחקי חשיבה וזיכרון מסייעים לפתח את המוח ביעילות: כדאי לכם לנסות ולשחק בתשבצים, סודוקו, שחור ופתור ומשחקים רבים בסגנון – שמוסיפים לחדד את המחשבה שלכם.

חיוניות הקשרים החברתיים

ייצור ושימור של קשרים חברתיים מסייעים ליצור אינטראקציות תמידיות, להטמיע מידע חדש וסכמות חדשות, שמאמנות את המוח שלכם 24/7.

מחקרים מוכיחים כי אנשים אשר מרבים בקשרים חברתיים מצליחים לדחות מחלות מוח ניווניות כגון אלצהיימר ודמנציה, פשוט משום שהם שומרים על קשרים חברתיים איכותיים

ככל שהקשר הוא עמוק ומשמעותי יותר, כך תגנו על מוחכם באופן עז יותר. ככל שיש לכם יותר חברים אמיתיים, כך יהיה לכם פשוט יותר למקד את המוח שלכם כלומר, להימנע מערפול מוחין.

בידוד חברתי ובדידות באופן כללי מביאים לדמנציה לעיתים קרובות. מחסור באינטראקציה מביא פעמים רבות לשחיקה של המוח שלנו, כתוצאה מדיכאון וירידה באיכויות הפיזיות והקוגניטיביות שלנו.

אף על פי שרוב בני האדם נוטים להתבודד עם הזקנה, כדאי לנו לשמור על מעגל יציב של אנשים בחיים שלנו ואף לדאוג ולהרחיב אותו ככל האפשר, כדי להמשיך ולשלב סכמות חדשות במוחנו.

בנוסף, כדאי לכם פשוט לנסות ליהנות ולחגוג. ברצינות. תיפגשו כל החברים יחד ותיהנו לכם כמו שלא נהניתם מעולם. בחרו פעילות ספורטיבית כמו טניס, גולף, שחקו קלפים או פשוט הסתובבו עם חברים. פשוט תיהנו יחד, מהחברות המשמעותית והייחודית שבניתם יחד. כל הטוב הזה יגרום לכם לרצות להתמקד בסביבה לעיתים קרובות ועל ידי כך – לחמוק בקלות מערפול המוחין.

הקשיבו עם הרצון להבין

המרכיב החשוב ביותר לקשב הוא ההבנה עצמה. כאשר אנו מקשיבים בכוונה להבין, אנו עושים זאת בראש פתוח, ללא דעות קדומות, מסקנות או ציפיות מוטעות.

תקשורת בכוונה להבין מתבצעת באמצעות שאלות נכונות, שמבטיחות כי המסר יועבר בצורה הנכונה ביותר ואנו נבין אותו ונטמיע אותו בזיכרון שלנו ביעילות.

הקשב בכוונה להבין משמעותו להיכנס לשיחה עם עניין כנה לתפוס את מה שהאחר מנסה להעביר לכם ולהיות ערני לשפת הגוף שלו, לשיחה עצמה ולרגשות שמובעים בטונים של הדובר.

נסו להבהיר את הדברים

כאשר אתם שואפים להימנע מערפול מוחין או להפחית את הנוכחות שלו בחייכם, בתחילת הדרך התהליך יהיה לא פשוט כלל: יתכן מאוד כי תמצאו את עצמכם נאלצים לקרוא משפטים שכבר קראתם מספר פעמים, יהיה עליכם לשחק את אותם משחקי חשיבה מספר פעמים ואף לשאול אנשים את אותן השאלות שוב ושוב. זכרו! כל תהליך הוא עקומת למידה ולכן, ככל שתשקיעו, כך תוכלו להימנע מערפול המוחין יותר בקלות.

עדיין מרגישים אבודים? אתם תמיד יכולים לבקש לעצור רגע ולשאול מספר שאלות, שיסייעו לכם להבהיר את המידע ולהפנים את מה שנאמר. אתם יכולים לחזור על מה שנאמר ולבחון אם אכן הבנתם את המשמעות המתאימה, אתם יכולים לשאול שאלות בנושאים עקיפים או אודות אנשים, מידע, מקומות או אירועים שעלו בשיחה, כדי לקבל הבנה גדולה יותר של הסיפור. אם לא הבנתם מילה או ביטוי מסוימים, אל תחששו לשאול; רק כך תלמדו אותם.

כדאי לכם לשאול את האנשים בשיחה אם ישנה דרך טובה יותר ללמוד אודות הנושאים השונים שעלו בשיח. אל תחששו לבקש מאנשים להסביר לכם שוב ושוב, כדי שהמוח שלכם יבין כי עליכם להיות ממוקדים ברגע ולהבין.

שלווה ומרגוע

כולנו מכירים את ההשפעות השליליות של לחץ על החיים של האדם: הוא עשוי להעלות את לחץ הדם שלנו, להשפיע לרעה על מערכת החיסון שלנו, מערכת העיכול שלנו וכמובן, מערכת העצבים שלנו. לחץ פוגע בזיכרון באופן ישיר.

כאשר אנו נלחצים, מפחדים או עמוסים, גופנו מפריש הורמון שקרוי קורטיזול – הורמון הלחץ – אשר מביא לשינויים בפעילות של המוח שלכם לטווח ארוך ולטווח קצר.

תרגילי מדיטציה ויוגה שונים עשויים לסייע לכם להרגיע את העצבים. נשימות עמוקות, פעילות גופנית ואפילו אמבטיה חמה… כל מה שמסייע לכם להימנע מהפלאפון וליהנות מקצת שקט מחשבתי.

חשיבות התזונה

תזונה נכונה היא הגדרה רחבה החובקת בתוכה מאכלים בריאים, שכדאי לנו לאכול כדי לשפר את אורח החיים הנפשי והפיזי שלנו ולהאט את תהליכי ההזדקנות השונים של גופנו.

יש לציין כי תזונה נכונה עשויה להיות שונה במקצת לכל אחד מאיתנו, אך המוח שלנו אוהב את אותם מאכלים, בזכות אותם מינרלים, ויטמינים, שמנים בריאים ונוגדי חמצון שהם מכילים.

מבחינה ביולוגית, הערכים החיוניים ביותר עבור המוח שלנו הם ויטמינים מקבוצת B, שמנים בריאים ובעיקר אומגה 3, סידן ומגנזיום, חלבונים מכל המינים והסוגים ונוגדי חמצון ממשפחת הפוליפנולים.

להלן כל המאכלים שכדאי לכם לשלב ביום שלכם, כדי לשמור על מערכת עצבים עוצמתית:

  • שמנים לטיגון – שמן קוקוס, שמן זית, שמן אבוקדו בכבישה קרה. שמנים לתיבול – שמן זית.
  • עלים ירוקים – בעיקר קייל, רוקט, כל החסות, כל העלים וכל עשבי התבלין (אורגנו, בזיליקום, רוזמרין…).
  • חליטות תה טריות – בעיקר תה ירוק, קמומיל, ג’ינסנג, בקופה ועוד.
  • אגוזים וזרעים למיניהם – בעיקר אגוזי מלך, שקדים, אגוזי ברזיל ואגוזי לוז.
  • חלבונים – דגים שומניים, ביצים, קטניות (בעיקר שעועית, חומוס ועדשים), אבקות חלבון.
  • ירקות  – ירקות ממשפחת המצליבים כגון ברוקולי, כרובית, קולוברי וצנוניות הם מצוינים. גם בטטה, דלורית, דלעת, כרוב, פיטריות, בצל סגול, ערמונים, תפו”א אדום וסלק הם מעולים לבריאות המוח.
  • פירות – אבוקדו, פירות יער ורימונים במיוחד עם פירות מצוינים לשימור בריאות מערכת העצבים. גם פירות כגון בננה, לימון , סברס, מנגו, אבטיח, אנונה ואשכולית ייעלו את פעילות המוח.
  • אצות למיניהן כגון ספירולינה או כלורלה.

פעילות גופנית

התעמלות מסייעת לגופנו באינספור דרכים: הפעילות הגופנית, בייחוד פעילות ארובית, מסייעת לגוף שלנו להאיץ את תהליכי חילוף החומרים במערכת ההובלה ומסייעת ליותר חמצן להגיע לתאים, למוח ולעצבים. על ידי האצת מחזור הדם, נמנעת סכנה להיווצרות קרישי דם; הפעולה מנוגדת בתכליתה לפעולת הקרישה. ככל שנרבה להתאמן, כלי הדם שלנו יתנקו מכולסטרול וקצב הלב ולחץ הדם שלנו ישתנו בהתאם לכושר החדש שלנו.

בנוסף, כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית אנו מאיצים את הפעילויות של הגוף ובין היתר ממריצים את תהליכי העיכול וניקוי הרעלים של גופנו ותורמים לו תוספת אנרגיה כתוצאה מכך.

פעילות גופנית משפיעה על הצד הטוב ביותר גם על מוחנו: היא גורמת למוח שלנו להפריש את ההורמון דופמין, אשר גורם לנו לחוש שמחים יותר. את ההורמון אדרנלין, אשר לרוב איננו נחשב להורמון רצוי, אך בעת אימון ממריץ אותנו ועוזר לנו להשלים את האימון בהצלחה. ואת הסרוטונין, אשר מרגיע אותנו וגורם לנו לחוש כה שלווים וטהורים בתום האימון. בנוסף, היא מביא ללידה של נוירונים חדשים, שיתרמו לחדות, מהירות ויעילות קוגניטיבית.

פעילות גופנית אף מסייעת למוח שלנו לשמור על מיקוד לאחר האימון, בזכות סיפוק רמות גבוהות של אנרגיה. האנרגיה הזו, לצד המוליכים העצביים, מסייעים להעצים את איכויות הקשב, ההבנה והזיכרון שלכם במהלך היום ואף בטווח הארוך, כאשר תתמידו בה.

כדי ליהנות מכל הטוב שלפעילות גופנית יש להציע, הקפידו לעשות זאת על בסיס שגרתי. בנוסף, השתדלו להימנע מסוכרים לא בריאים (משקאות מוגזים, שוקולד חלב, קמח לבן, סוכר לבן…) שומנים לא בריאים כגון שומן טרנס, צבעי מאכל, MSG וכלל הכימיקלים שמצויים במזון כיום – ורק מכבידים על התפקוד של מוחכם. אוכל בריא העשיר בוויטמינים ומינרלים יגרום לו להודות לכם באמצעות פעילות אופטימלית.

חשיבות השינה

נכון, המטרה היא להצליח להקשיב, להבין ולשלוף מידע בקלות, אך כדי לעשות זאת יהיה עליכם להעניק לגופכם את היכולת לעמוד בפני המשימה. השינה מעניקה לגופנו אנרגיה, מסייעת לתקן בעיות, להקל על מכאובים ולצייד את מוחנו ביכולת לפענח מסרים ולזכור מידע שמעניין אותנו או חשוב עבורנו.

השינה מסיעת לשפר את הזיכרון הפרוצדורלי שלכם (כיצד לבצע פעולות) ואת הזיכרון הדקלרטיבי שלכם (עובדות, אירועים, מידע).

השתדלו לישון בין שבע לתשע שעות בלילה, כדי לאפשר למוח שלכם לפעול בשיא היכולת שלו.

גם שיטות הרגעה, כמו יוגה או מדיטציה, יכולות להשרות עליכם הרבה רוגע ולתרום למנוחה של המוח שלכם. בהיעדר זמן, אפילו תנומות של 6-45 דקות מסייעות לשפר את הפעילות הקוגניטיבית הכוללת שלכם – תנצלו את הזמן החופשי שלכם נכון!

קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.