פרסום ממומן בגוגל – המתחרים מקליקים עליי, מה לעשות?
שילמתם לא מעט לקמפיין, אך לא כללתם את ההונאה בחשבון. “הונאת קמפיין ADS”, כן ביטוי שהמצאנו בזה הרגע. עם זאת, השיטה קיימת לא מעט זמן – ויש דרכים להתגונן בפניה.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
לדברי נציגים מטעם גוגל ADS, ההתמודדות עמה אינה פשוטה ודורשת משאבים. גוגל טוענים שהם מטפלים בעניין, אך בכנות, הייתם רוצים להסתמך עליהם? כנראה שלא. לפיכך, אספנו כמה כלים להתמודדות עם התופעה.
מתככנים קמפיין פרסום ממומן בגוגל? מאמר זה חובה לקריאה! שימוש בכלים אלה יבטיחו הוצאות מינימליות.
אני כבר משלם לגוגל – האם אצטרך לשלם עוד?
כן. הכלים הללו אינם חינמיים, אך אל דאגה: ניתן לנצל את תקופת ה־Trial המוצעת (התנסות), ולראות את יעילות הכלי לפני הרכישה. אכן מדובר בחצי נחמה, אך לצערנו מדובר בהוצאה חיונית.
רגע, למה זה בכלל קורה?!
התופעה קוראת, לרוב, לעסקים מבוקשים בזירות חמות: חברות קידום אתרים בעמוד הראשון, טכנאי מחשבים ועוד. המתחרים אינם “תמימים”, והם יודעים שכל קליק עולה לכם לא מעט. וניחשתם נכון, הם מנצלים את זה: המתחרים מקליקים כמה שרק אפשר, בתקווה לעצור את הקמפיין (חיים בסרט, מה?). מדובר במכשול שלא ניתן להתעלם ממנו. חברות קידום ענקיות יוכלו להתמודד, אך הלקוח הממוצע, בעל עסק קטן להדברה (לדוגמה), לא יכול להתמודד.
מעבר למתחרים האישיים, יש מתחרים פרסומיים. מה האינטרס שלהם? פשוט: להוריד את שווי הביטוי. באמצעות הורדת מתחרה, אשר מגדיל את מחיר הקליק, הם מרוויחים. לרוב מדובר במתחרים הרצים על אותו הביטוי. כך, למעשה, הם מקווים “לשתות” את התקציב שלכם ולהעיף אתכם, או לפחות להוריד את התקציב לקליק – ובעצם לעקוף אתכם.
אבל… איך בדיוק הם עושים את זה?
המתחרים לא טיפשים כפי שרבים חושבים. ולמעשה, לא מדובר בעבודה קשה מדי. החלפת IP פשוטה תעשה את העבודה, ולא חסרים כלים המאפשרים זאת. כיום, למשל, ניתן לנתק את נתב של הוט, להמתין מספר שעות ולקבל אייפי חדש. אנחנו לא מעוניינים להראות איך “לעשות נזק”, אלא להדגיש עד כמה קל לגרום לו.
לפני שרצים לכלים, שווה לנסות: יכול להיות שהרעיון החביב יעזור לכם. חברות אחסון רבות מתמודדות עם מתקפות DDOS, וכאשר יש מתקפה (נקביל אותה לקליקים אצלנו) גדולה, החברות פשוט משביתות את האתר המותקף (נקביל אותו למילת הביטוי בקמפיין), ומשיבות אותו לפעולה בהקדם האפשרי. במידה והפתרון אפשרי מבחינתכם, הוא בהחלט יכול לעבוד (אם כי לא היינו מסתמכים עליו כפתרון תמידי).
טוב… מהם הכלים שיעזרו לי?
לאחר ההקדמה וההבנה של הבעיה, החלטתם לטפל בבעיה. אז כפי שציינו, קיימים כלים נגד התופעה. הכלים הבאים יעזרו לכם להרחיק אותה מכם, ככל האפשר:
ClickCease – כלי מבוקש ביותר, בעיקר בחו”ל. לפי מחקרים, הוא די יעיל. אז איך הוא עובד? ראשית, הכלי עוקב אחר תנועת המודעות שלכם, ומאתר תנודות חריגות: IP חריג, מערכת זיוף, אפילו VPN ועוד. בנוסף, הכלי מאפשר לכם להתאים את רמת הזיהוי.
כמעט כל קליק נבדק לפי פרמטרים שונים ומגוונים. הודות לכך, ClickCease מסוגל לזהות תנועה חריגה. הכלי “שואל את עצמו”: האם הקליק היה הגיוני \ תמים, או קליק חריג? לרוב, קליקים חריגים מתאפיינים בתנועה קצרה יותר. כלומר, לחיצה ושהייה לשניות בודדות בלבד – לרוב, זוהי הונאת קליקים.
יתר על כן, המערכת מנתחת את שיעור הקליקים והדפוסים מהיסטוריית הקמפיין. כתוצאה מכך, המערכת משתפרת בזיהוי כל הזמן (כך לפחות טוענים מפתחיה). ל־ClickCease רשימת IP ופרוקסים (Blacklist) מראש, וכך המערכת חוסכת בדיקות. בסופו של דבר, מדובר במערכת מצטיינת, אשר מסוגלת לחסוך לכם עשרות, ואף מאות שקלים מדי חודש.
ClixTell– עוד כלי די מבוקש. הכלי מסוגל לאתר רובוטים, מערכות ייחודיות למיניהם, ואפילו חוות קליקים שונות (וכמובן שגם קליקים ידניים, הנחשבים להונאה גם הם). למעשה, המערכת לא תומכת רק בגוגל ADS, אלא גם בבינג ADS. בעינינו, זהו יתרון משמעותית.
באמצעות כלים מודרניים, המערכת מסוגלת לאתר קליקים ביעילות. איך? להלן חלק מהדרכים: הקלטות וידיאו, ניתוח מבקרים (כך ניתן להסיק האם הכלי אמיתי / מזויף), ניתוח המרות, זיהוי תנועת מבקרים, ועוד המון פרמטרים. מדובר במערכת איכותית, ללא ספק.
CallBox – כלי נחמד, שראינו לא מעט רעש סביבו בפייסבוק. הכלי מתממשק למגוון כלים ייעודים – דבר נפלא. אין לנו הרבה מידע על הכלי, אך מומלץ להתנסות בגרסה הניסיונית ולבדוק אם הוא עומד בציפיות.
לסיכום
במאמר סיכמנו את 3 הכלים המדוברים ביותר באינטרנט. בנוסף, השתדלנו להסביר בצורה הטובה ביותר אודות המתקפה והסיבות לה. לסיום, אל תהיו שאננים. נקטו בצעדים הנכונים להגן על הקמפיין, ובסופו של דבר, ההכנסות שלכם. כיצד “הולכת” האמירה ההיא? הישארו “עם היד על הלב”.
בהצלחה.
המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ’ ועל בלוג מוביל בתחום קידום אתרים בשם seolinks
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח