שפרו את התקשורת הדיגיטלית במקום העבודה – ההצלחה מתחילה כאן
אם תחשבו על זה, בכל יום בעבודה אתם בונים מוניטין. בעודכם מרוויחים ידע וותק בתחום שלכם, אתם בונים לעצמכם שם. השם שלכם, המוניטין שלכם, הסטאטוס שלכם, האופי שלכם והעמדות שלכם כולם נבנים על ידי החברה שלכם יום-יום, בהתאם לפעולות שאתם עושים בעבודה ביומיום או מה שאתם לא עושים.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
יתכן ויאמינו כי אתם אותם אנשים שמניעים פרויקט לסיומו ותמיד מגישים עבודה בזמן, אולי אתם האנשים שתמיד שולפים פתרון יצירתי במקרה הצורך… כשפרויקט חשוב עולה בפני המנהלים שלכם, יתכן והשם שלכם עולה בשיחה, בהתאם לכישורים מסוימים שהם מאמינים שיש לכם.
תקשורת פרונטלית היא חשובה מאוד. כך גם התקשורת הדיגיטלית. אם כישורי התקשורת שלכם יחסית רעועים או לא קיימים, השם שלכם ככל הנראה לא יעלה, במקרה ופרויקט חדש ימצא את דרכו לחברה.
כל שעליכם לעשות, הוא פשוט ללמוד לכתוב קצת אחרת.
חשבו על חתימה מיוחדת
חתימת עבודה מיוחדת תעזור לכל מי שמקבל מכם מייל לזכור אתכם היטב. דאגו שתהיה מרשימה.
תיזמו את ההודעות
כמובן שאין סיבה שתשלחו הודעות סתמיות, אך כדאי מאוד לשאול כשאינכם בטוחים, לוודא פגישות, לנסות לקדם פרויקטים קדימה ולהוכיח לחברה שלכם, כי אתם אנשים עם חזון וראש גדול.
אנשים שלא מחכים, הם אנשים שהשם שלהם בהחלט עולה בכל שיחת מנהלים.
תחביר ושגיאות כתיב
בעבודה, מאוד חשוב לשמור על כתיבה איכותית; בין אם מדובר במזכרים, פקסים או מיילים ואפילו חלק מההודעות. שגיאות וטעויות קטנות כאלו, גורמות לעמיתיכם לעבודה להאמין כי אתם עצלנים או רשלנים וחבל.
היו בהירים ותמציתיים
חשוב בשיחה, חשוב בכתיבה. רוב האנשים מקבלים כיום אינספור מיילים לעבודה ולמייל הפרטי. איש אינו אוהב לעבור על כולם, לכן לרוב פשוט עוברים על כל המיילים ברפרוף, בחיפוש עקשני אחר ה”אחד והמיוחד” שאנו מחפשים היום…
במקום לנסות ולהיות ראוותניים כמו פרסומת, השתדלו להיות ממוקדים – אתם תסייעו לעמיתים שלכם מאוד.
הכירו את הקהל שלכם
אם אתם מנסחים מייל למנהל בחברה שלכם, כדאי לכם לכתוב אותו באופן קלאסי ורציני יותר. לעומת זאת, מייל קליל לעמיתכם לעבודה בנוגע לארוחת הצהריים, דורש הרבה פחות רשמיות. דאגו לזכור למי אתם כותבים מה.
בנוסף, חשוב לכתוב נחמד. למה הכוונה? לכתוב יפה, נעים, זורם, בצורה שמשאירה לאדם האחר תחושה טובה. מיילים שאינם ברורים או מעיקים, אף פעם אינם נעימים. אם אתם רוצים לבטא רגש שלילי או ביקורת, כדאי לכם לעשות זאת בקול ולא בכתב. מצבים נפתרים הרבה יותר יפה בצורה זו.
שמרו על מבנה קבוע
אם אתם מנסחים מיילים ארוכים, אתם מנסחים מיילים מייגעים. השתדלו לתמצת את המידע ככל האפשר באמצעות נקודות, מספורים ותת-כותרות. כדאי לכם ליישם את השיטה הזו בכל מסמך כתוב.
השתמשו בשמות
כדי שלקהל שלכם יהיה יותר נעים לקרוא את המידע שאתם שולחים להם, השתדלו לרשום את השם שלהם עליו, במידת האפשר. כמובן שבדו”ח רשמי אין צורך שתעשו זאת, אך מיילים הם מומלצים מאוד, לדוגמא.
אם אתם לא מוצאים מקום בהתחלה, תמיד תוכלו למצוא מקום בסוף – “תודה, X” או “תפנה אליי, X, בכל נושא או שאלה”, הן דרכי שילוב מצוינות.
נלמד להתנהל בשיח בעבודה ובחוץ, פרונטלי ודיגיטלי
היום רובנו מבלים את רוב היום שלנו מול מסך, לכן חשוב שנדע כיצד לנתב את היתרונות שלו לטובתנו. בשוק העבודה, אנשים מקבלים מכם אינספור מסרים אינטרנטיים ביום. אנו באתר Lifehacks הכנו עבורכם מאמרים רבים, שיסייעו לכם לשפר את התקשורת בעבודה, בדיגיטל ובפרונטלי.
- נשפר את התקשורת עם האחר
- נלמד את אומנות הכריזמה
- נלמד לנצל תקשורת למטרות שכנוע והשגת מטרות
- ונכיר מיומנויות תקשורת שפשוט לא מלמדים בבית הספר!
לחברינו מנויי ה- Mastery הכנו מדריכים יסודיים, שיסייעו לכם לפתח תקשורת ברמה גבוהה, בעבודה, בדיגיטל ובחיים האמיתיים.
- למדו את אומנות התקשורת מ- א’ ועד ת’
- שפרו את הקשב – כדי לשפר את התקשורת
- שפרו את התקשורת עם כולם
- אם לא, זה עשוי להשפיע לרעה על הקריירה שלכם, כמו שניתן לקרוא כאן
אם תיישמו את כל הטכניקות הללו, עמיתיכם לעבודה ימהרו לשים לב לביטחון שאתם מפגינים באשר לרעיונות שלכם, לאיכויות שלכם ולעצמכם בכלל. כתוצאה מכך, הם יראו בכם כמנהיגים.
כשלאחרים יהיה הרבה יותר פשוט להבין אתכם, יהיה לכם פשוט יותר לחבור לאחרים ואף לשכנע אותם לעשות כרצונכם; לעשות לכם טובה או לפעול לפי רעיון שלכם.
עבור מנהיגים, איכויות תקשורת עוצמתיות הן חיוניות לשם ההצלחה שלכם והיכולת שלכם, להעביר את החזון שלכם הלאה, אל העובדים. אי-הבנות בעבודה מובילות לתפקוד ירוד, כשלים וטעויות רבות, שמרחיקות אתכם מהמטרה. כאשר אתם שולטים באיכויות התקשורת שלכם היטב, יתכן כי עדיין יהיו טעויות, כמו בכל מקום אחר, אך היו בטוחים כי עיקר הדברים החשובים לעולם לא “ייפלו בין הכיסאות”.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח