3 שלבים ליצירת עסק אינטרנטי חזק ויציב
עסקים קטנים הם האנדרדוג כשמדובר ביוזמות שיווקיות. אין להם תקציבים מטורפים או צוותים של מומחי שיווק, גם את החוויה ממקור ראשון לא קל להם להסביר כיוון שמפריד בניהם לבין הלקוחות שלהם מסך מחשב. אז איך עושים את זה נכון? ומה זה שיווק אינטרנטי שמביא תוצאות? למרבה המזל, האינטרנט שובר את השוק בכל מה שנוגע ליצירת לקהל אוהדים גדול ומהר. אסטרטגיות שיווק תוכן יכולות להיות מכנה משותף גדול לעסקים קטנים שרוצים להפוך למובילי דעה ולהרוויח מקהל העוקבים שלהם. אז איך עסק קטן יכול ליצור אסטרטגיה שיווקית באמצעות שימוש בתוכן?
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
זה מתחיל עם מחקר
הצעד הראשון בכל עסק קטן (או עסקים גדולים, לצורך העניין) הוא בניית אסטרטגיית תוכן המתחילה במחקר. כל התשתית של העסק מתחילות כאן, וכמו הבסיס של בית, אסטרטגיית התוכן כולה תיבנה עליו. במידה ואסטרטגיות התוכן תבנה על המידע השגוי התוצאות יהיו בהתאם. כדי לברר מהו המידע הנכון לשם בניית אסטרטגיית התוכן שלנו עלינו להבין תחילה מי הוא קהל היעד שלנו?
זה הזמן לחקור הוא מי הקהל שלנו כמותג, כמוצר וכעסק. עלינו להבין כי בידוד הקהל שלנו משאר הקהלים ילמדו אותנו כיצד ניתן לפנות אליהם בצורה הטובה ביותר באמצעות התוכן שנעניק. אם התוכן שלנו נכתב בעבור כולם התוצאות שלנו לא יניבו את האפקט הרצוי. הראי לא כל האנשים מעוניינים כעת לקנות רכב ברגע זה בחייהם, שכן לא כולם יתעניינו בכך ולכן עלינו לבנות קהילה ספציפית סביב הנושאים אשר קשורים באופן ישיר בעסק שלנו. אם אנחנו כעת מתעסקים בשיווק מוצרי רכב, אין צורך שנכתוב עבור אנשים המעוניינים לקנות מברשת שיניים, נכון? עלינו להיות מאוד מדויקים, שאלו את עצמכם, “מה בעיה שהמוצר / השירות שלי מסוגל לפתור?” ו- “מי הם האנשים הכי זקוקים לפתרון זה?” אם יש ברשותכם את כל נתונים הדמוגרפיים של לקוחות קיימים, תוכלו להיעזר במידע הנ”ל. נסו לפלח את הפרופילים של הלקוחות שלכם, האם כולם בעלי אותם קווי אופי? ברגע שיש לנו מושג מי הם הנמענים המיועדים לקבלת התוכן – הוא יהיה יותר מדויק.
דרך נוספת להשיג השפעה על הכיוון של אסטרטגיית התוכן של העסק יהיה לחקור המתחרים שלכם. הסתכל על מה שהם עושים, כמו גם מי ומה הם משווקים, וזה לא רע לחקות את הדרך שעובדת בעבור המתחרים, אם זה עובד בעבורם, כנראה שהם עושים משהו כמו שצריך. הטריק האמיתי הוא להצטיין היכן שהם נכשלים, לעשות את הדברים שהם לא עושים ואת הדברים שהם כבר עושים – לעשות יותר טוב מהם. לדוגמה יש לכם גלידרייה, בדף הפייסבוק של המתחרים מופיעה בכל יום תמונה מפתה של מבחר גלידות שונות, התמונות הללו מושכות קהל. הנה לכם דבר שתוכלו לחקות, אבל אל נא תעצרו כאן, הכפילו את השפעת התמונות וצרו סרטון “לייב” (בשידור חי) אחת לשבוע עם מישהו אקראי ברחוב שזוכה בגלידה על חשבון הבית – צלמו ותעדו את הפרצוף שלו בזמן שהוא אוכל גלידה. איך זה נשמע? שוב, היו יצירתיים ואף פעם אל תסתפקו במעט, העלו תמונות, רטונים, הוסיפו הגרלות לעמוד שלכם ובעיקר חשבו – מה המתחרים שלי לא עושים? איפה המתחרים שלי נכשלים במסר השיווקי שלהם?
התוכן השיווקי שלכם צריך להיות פשוט וטוב, אם לא יותר טוב, מכל עסק אחר בקטגוריה שלכם. זה יעזור לכם להגדיר מה הלקוחות ירוויחו בעת בחירה במותג שלכם על פני המותג של המתחרה. גם אם זה אומר שעליכם להתחיל ולהתמקד ביצירת מוצר משופר לפני השיווק שלו. לפני פריצה לממשק האינטרנטי באמצעות תוכן עליכם לענות על 4 שאלות חשובות:
- מדוע התוכן שלכם ראוי להתקיים?
- מי הולך לקרוא אותו?
- מהם ההבדלים בניכם לבין המתחרים (ואיך אתם יכולים לעשות את זה טוב יותר)?
- למה הקהל יבחר את המותג והתכנים שלכם על פני המתחרים?
קבעו יעדים עבור הפרויקט
ברגע שיש בידכם את היסודות, תרצו להגדיר מטרות עבור המסע השיווקי שלכם. עסקים קטנים צריכים להיות מציאותיים לגבי מה שהם יכולים ולא יכולים לבצע באמצעות המשאבים שעומדים לרשותם, עליהם לעבוד בתוך הפרמטרים הריאליים האלה.
המטרות צריכות לכלול את 5 הפרמטרים הבאים:
- כמות התפוצה שאליה יגיע התוכן השיווקי וקמפיין הפרסום,
- מידת ההשפעה שתהיה לתוכן – הצורה שתניע את הלקוח לפעולה – רכישה.
- הזמן המוגדר לקמפיין השיווקי.
- סכום הכסף שיושקע במהלך.
- מספר תיקונים וההשחזות שהתוכן יצטרך לעבור בדרך.
כל המהלך השיווקי צריך להיות מוגדר במטרת על – סיבה ברורה שתגדיר כיצד “תוכן שיווקי” טקסטואלי או גרפי תומך במטרה.
מטרות העל יכולות להיות:
- הכרת המותג
- הגדלת נאמנות למותג
- הנהגת מסר מחשבתי באמצעות המותג
- יצירת באזז סביב המותג
- יצירת דרישה למותג
- שיפור תנועה לנקודות המכירה
- קידום תנועה לאתר
- העלאת המכירות דרך האתר
- יצירת לידים
- הגדלת מכירות והכנסות כללית
- יצירת קהילת מעריצים אמיתית למותג
שוב, חשוב לדעת להכיר במגבלות שלכם כעסק – אתם לא רוצים להתחיל אסטרטגית תוכן המתמקדת ביותר מדי יעדים בעת ובעונה אחת, אחרת לא תשיגו תוצאות. חשבו איזה מטרות צריכות להתבצע באופן מיידי ואילו מטרות יוכלו להביא לביצוע עקיף של מטרות אחרות. אסטרטגיות תוכן היא דבר אשר לוקח זמן לפתח ודורשת זמן רב לפני שרואים את התמורה. כמובן, יותר זמן וכסף שתשקיעו בתפעול ופיתוח האסטרטגיה השיווקית, כך תוכלו למזער את זמני התוצאה.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח