8 דרכים להישאר מרוכזים לאורך כל היום

כולנו נאלצנו לעבור ימים בהם לא היינו מסוגלים לתפקד, עבור חלק מאיתנו, ימים אלה הופכים לנפוצים יותר ממה שהיינו רוצים. בין אם זאת עייפות, הסחות דעת, חוסר מוטיבציה, או משהו אחר לגמרי, חוסר היכולת שלנו להתמקד בדבר אחד מביא לירידה דרסטית בפרודוקטיביות שלנו, אם כן, זה אף עלול לסכן את סיכויי ההצלחה שלנו. אין צורך לקחת כדורים, לשנות את אורך החיים או לשתות הר של קפאין בכל יום, אם אתם לא רוצים להיות קיצוניים, יש כמה דרכים טובות להפוך אתכם למרוכזים יותר והן מוכחות על ידי המדע, לפניכם 8 דרכים להישאר מרוכזים לאורך כל היום.

המדריך המלא Lifehacks


מזערו ריבוי מטלות

ריבוי מטלות אולי נראה כמו יכולת על אנושית שתביא אותנו לתוצאות טובות במעט זמן, אבל לעיתים ריבוי מטלות גובה מחיר גבוה, כך לפחות עולה ממחקר של אוניברסיטת סטנפורד אשר נערך בשנת 2009. במדגם של 100 סטודנטים, כמחצית הזדהו כבעלי יכולות גבוהות בביצוע כמה מטלות במקביל, אך בפועל, לאחר ביצוע מספר מבחנים שונים כמו מבחני טווח קשב, קיבולת זיכרון ואפילו מבחני זריזות, התוצאות הראו אחרת. הסטודנטים אשר העידו כבעלי יכולות בביצוע כמה מטלות היו בעלי התוצאות הנמוכות ביותר, אולי דווקא בשל הרצון לבצע כמה מטלות במקביל, במקום להתמקד באחת.

עשו מדיטציה

אם אתם מאמינים ב- “תרגול המביא לשלמות”, כנראה שמדיטציה היא הדרך הטובה ביותר בעבורכם כדי לשפר את המיקוד, זאת מפני שהיא דורשת המון ריכוז. ניסויים מדעיים מאשרים, על פי מחקר אשר נערך באוניברסיטת צפון קרוליינה, התברר כי סטודנטים אשר עושים מדיטציה במשך 20 דקות בלבד בכל יום מסוגלים להגיע לביצועים טובים יותר במבחנים קוגניטיביים מסוימים. הנתון המעניין ביותר שנבחן הוא טווח ההשפעה של המדיטציה על הסטודנטים, לאחר 4 ימים בלבד שכללו 20 דקות מדיטציה בכל יום, תוצאות המבחנים של הסטודנטים הפכו גבוהות יותר. על כן, ניתן להסיק כי מדיטציה היא דרך לאמן את “שריר הריכוז”.


התעמלות על בסיס קבוע

פעילות גופנית לא רק טוב לגוף שלנו, אלא גם משמשת כמקדם הגנה בעבור בריאות המוח. היא גם חשובה בעבור שמירה על זיכרון ואפילו אחיזה בריכוז לאורך זמן, בפרט, מדענים טוענים כי פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לעורר את שחרורו של חומר כימי הנקרא “גורם נוירוטרופי מוחי” המופק מהמוח. מספר מחקרים הוכיחו כי אותו “גורם נוירוטרופי מוחי” עוזר לחווט מעגלים בזיכרון כדי לשפר את תפקודם.

הכינו רשימת המטלות

על פי אפקט זייגרניק, אנשים נוטים לזכור משימות לא גמורות טוב יותר ממשימות שהושלמו.

Lifehacks מדריכים


אפקט זה נקרא על שם הפסיכולוגית בלומה זייגרניק, אשר חקרה אודותיו במחקריה הראשונים בשנת 1927, מחקרים אלו בחנו את אופי הזיכרון של המשתתפים אשר התבקשו לבצע מספר מטלות פשוטות כמו השחלת חרוזים או מציאת פיתרון לחידות. במהלך הניסוי, חלק מהמטלות לא הושלמו, אלא נקטעו על ידי הפרעה של עורכי הניסוי, בתום הניסוי התבקשו המשתתפים להעיד על אילו מטלות זכורות להם במיוחד. כל המשתתפים העידו פה אחד כי המטלות אשר זכורות להם במיוחד היו המטלות אשר נקטעו באמצע. מכך אנו מסיקים כי יצירת רשימת מטלות תעזור ליצור סדר עדיפויות ולתעד את כל ה”קצוות הפרומים” שכולנו לעיתים נוטים לשכוח. אחרי נדע מה עלינו לעשות, למעשה כל מה שנצטרך יהיה להישאר ממוקדים בביצוע המשימה הקרובה. עבודה לא מושלמת עלולה לשבת בתת המודע ולמנוע מאיתנו להיות מרוכזים.

הימנעו מקפאין

אם אתם מרגישים מטושטשים וותרו על האספרסו, גם על הנס קפה. מחקרים מראים כי קפאין משבש את הריכוז לאורך זמן, גם במינונים מתונים, אולי -30 הדקות לאחר הצריכה תוכלו לחוש יותר ערניים, פחות תשושים, אפילו אולי יותר ממוקדים, אך עם זאת, הצניחה תהיה מהירה ותביא אתכם לעייפות רבה יותר וחוסר ריכוז ממושך לפחות עד למנת הקפאין הבאה.


קחו יותר הפסקות

איך לעזאזל צפייה בסרטון של חתול חמוד בפייסבוק יכולה לשפר את הפרודוקטיביות שלנו? ובכן, עם כל האבסורד, זה דיי נכון, בין אם מדובר בצפייה בסרטונים של חתולים בפייסבוק, טיול קצר ברחבי המשרד או אפילו בטבע, עצימת עניים למשך 5 דקות או סתם ישיבה שקטה, רגעי ההפסקה האלה מוכחים עוזרים להישאר מרוכזים לאורך זמן. במחקר אשר בחן 84 משתתפים נמצא כי המשתתפים אשר קיבלו כמה הפסקות קצרו לאורך שעת העבודה, ביצעו באופן עקבי את המשימות שהוטלו עליהם ובכן, גם אופן הביצוע היה איכותי יותר. על כן, נראה שהפסקה של חצי שעה יכולה דווקא להוציא מאיזון, נסו לשלב 2 הפסקות קצרות של 8 דקות במהלך שעת עבודה.

אל תיקחו את העבודה הביתה

לעולם אל תיקחו את העבודה הביתה, הקפידו ליצור מרחב נטרלי בביתכם, בו לא תתעסקו בעבודה כלל, מבלד שזה ייתן למוח שלכם הפסקה, מחקרים מראים כי לאחר “השבתה” או במילים אחרות יצירת מרחק בנינו לבין בעיה, נוכל למצוא בעבורה פתרון טוב יותר. על פי תיאוריה זו התרחקות יכולה לעזור לנו להגיע למסקנות טובות יותר מאשר לנסות לפתור את הבעיה באותו הרגע.

נסו למצוא מקום שקט

רעש הסביבה, כמו מכוניות צופרות או ילדים צורחים, יכול לעורר את שחרורו של ההורמון קורטיזול, אשר יכול להביא לשינויים גופניים ואובדן ריכוז, זה קורה כשהגוף מזהה “אירוע טראומטי” או “מצב קיצון”, יותר מידי קורטיזול יכול לפגוע בתפקוד ואפילו לעקב את המיקוד, למרבה הצער ככל שאנחנו נחפשים ליותר רעש כך הגוף שלנו למעשה מייצר יותר קורטיזול.

ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.